De speeltuin van IKEA (met gratis workshop)

woensdag 3 oktober 2012


Edit: De workshop zit vol, ik heb een wachtlijst (ook vol). Iedereen die reageerde via mail of hieronder zou een mail moeten hebben ontvangen. Is dit niet zo, mail me.

Of ik eens een workshop wou geven, voor een klant van hen. Het klonk allemaal een beetje mysterieus, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Mijn voornemen om overal nee op te zeggen, dat is pas voor 2013, dus hier kon ik nog gerust 'bwa ja, misschien wel' op antwoorden.

De klant in kwestie bleek IKEA te zijn, die het nieuwe jaar volledig rond textiel laat draaien. Textiel, ik weet daar wel weg mee, ja.

Welke naaister houdt tijdens haar IKEA bezoek niet even halt bij de meterwaren? Ook ik sloeg in mijn begindagen daar stoffen in voor placemats, kussens, tassen, en zelfs een Poäng makeover. Maar ook de stoffen die niet in de meterwarenhoek te vinden zijn openen perspectieven. Wat dacht u van een dekbed als strijkplankhoes? Of rok? Of godbetert als broek? Om maar te zeggen: een mens moet niet altijd binnen de lijnen kleuren. IKEA is niet alleen voor kinders een grote speeltuin.

Dat dachten ze vast ook toen ze plannen maakten voor dat pop-up atelier waar ondergetekende een workshop mag geven, over een goeie twee weken in Brussel. Wie vrij is op donderdagnamiddag 18 oktober (van 2 tot 5) én wie zin heeft om bij mij en IKEA te gast te zijn voor een workshop 'kussensmaken' die kan hieronder enthousiast 'ikke ikke ikke!' roepen. Beginner of gevorderde? Maakt allemaal niet uit. Als je er maar zin in hebt!

UntitledUntitled

Quanta costa? Helemaal niets. U bent te gast, nietwaar? IKEA voorziet in stof en fournituren, zal de hongerigen spijzen en de dorstigen laven en stuurt u naar huis met niet alleen een splinternieuw kussen voor uw bank, maar ook een goed gevulde goodie bag. An offer you can't refuse, I think.

Allé, kom! Wie doet mee? Inschrijven kan tot zondagavond 14 oktober.

Zo. Ik ga een boekje lezen op de bank, met mijn nieuwe kussen. Hm.

Untitled

55 opmerkingen:

  1. Lijkt me leuk, maar kan me jammergenoeg niet vrijmaken, dat is dan weer een nadeel van een juf te zijn! Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het zo ver is anders was ik op ZEKER gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kunnen ze jou niet naar IKEA Malaga sturen? Dan ben ik er zeker bij...succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ik zag die mega aankondiging voor hun pop-up shop al even hangen, maar wist niet dat ze er zo iets leuks van plan waren! Het mag dan wel vlakbij zijn, 't is net iets té midden in de werkdag helaas, maar veel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, ik heb mijn keuken uit de feeling al uitgekozen, nu enkel nog winnen, maar dat zijn details!
    Donderdagnamiddag is werkendag, anders was ik met plezier langsgekomen!
    Binnenkort een privéworkshop? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga je zaterdag toevallig naar veggielicious, of is dat niks voor jou.

      Verwijderen
  6. Ik ga graag mee! Is berichtje hier voldoende of moet ik me nog ergens inschrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoera!
      Als ik ergens je e-mailadres kan vinden, dan is dat voldoende.
      Je mag ook altijd mailen naar oontjesblog@gmail.com

      Verwijderen
  7. Maar dat is keitof! Enja, ge moet niet altijd nee zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai! Ik kan ook! En eigenlijk, waarom niet?

    Schrijft mij maar in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, Tine, wou dat ik ook kon. Geniet ervan!

      Verwijderen
  9. Oooh, wast maar waar dat ik er bij zou kunnen zijn. Was graag gekomen.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op een donderdag? Ikke, ikke, ikke. Wat een geluk dit keer dat dat m'n vrije dag is.
    Ik wil ook wel komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik kan ook, is er nog een plaatsje?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof seg! Ikea heeft gezien waar er een markt voor is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wawie! Ik wil ook komen! Ik stuur een mailtje naar je.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twijfel twijfel... Namiddagje conge...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey, leuk zeg, ik ben zeker kandidaat! Ik vind alleen niet waar ik me moet inschrijven. Wijs je me even de weg?
    Bedankt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon een mailtje sturen naar mij, zodat ik je e-mailadres heb om verdere info te kunnen doorgeven.

      Verwijderen
  16. Jammer dat het niet in Ikea Gent is. Maar in ieder geval een vree leuk initiatief en misschien volgt Gent nog wel...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh, ik zou heel graag willen! Helaas echt te ver vanaf Utrecht, snif snif.
    Ik hoop dat ze zoiets ooit in Nl organiseren....
    Veel plezier iig.

    Groetjes Aimee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai Lies, die textiel carriere van u heeft al een flinke vaart genomen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vraagje, is dat IKEA Anderlecht?
    Dan wil ik ook graag komen, enkel nog vervanging op mijn werk zoeken... Ik laat snel iets weten :)

    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet in de IKEA vestiging zelf, maar op de Waterloolaan in 1000 Brussel.

      Verwijderen
  20. ja wadde ...
    jammer dat sommigen moeten werken op donderdag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga ne keer zien of ik van mijne vroege vanaf geraak. Moest het lukken, dan zit er binnenkort een mailtje in je bus.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dus je hebt tóch iets met Ikea :-) (zie de kaft van jullie boek)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben uitgenodigd om maandag een kijkje te gaan nemen, maar kan zowel dan als op donderdag niet, spijtig. Maar in ieder geval veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O, zo jammer. Ik had er ook bijna aan mee gedaan, voor het demonstratiestikken. Maar het aantal stiksters is van 4 naar 2 gegaan en dus viel ik uit de boot. Ik heb wel thuis schorten en bloempothoezen moeten maken voor in het huis. Zijt gij ook gevraagd door stoffen eclips in berchem? Ik had je eens graag in het echt gezien. Doe in ieder geval de groetjes aan claudine.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zo tof... maar op donderdag lukt dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo jammer dat ik in Nederland woon.....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat gaaf voor je! Was laatst nog bij een Ikea, maar die hadden maar weinig stoffen op voorraad... Balen dus! Helaas is de vestiging waar jij het over hebt wel heel erg ver van mijn huis...
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik roep hier voor de zekerheid ook nog snel 'ikke', maar er zit al een mail in je mailbox :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wanneer kom je eens naar die van Wilrijk? Dan roep ik nu al IKKEIKKEIKKE!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh da's nu spijtig, pertang hij is niet ver van ons, maar ik denk niet dat ze dat een goed excuus gaan vinden bij ons op school,tenzij ik het als "bijscholing" kan verklaren ;-)
    in elk geval, ik denk ook bij al die dekbedden: voor 20 euro stof voor 2 rokjes enzovoort :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben -helaas-niet vrij.
    Maar wat een leuk initiatief !
    Kom je ook eens richting Gent....of nog verder...Brugge uit voor een workshop ?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ikea Utrecht ligt lekker centraal.... doe die ook aan please!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Is er nog plaats? Ik had toevallig al verlof genomen op donderdag 18 namiddag. Dus: ikeikeike :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wanneer doen ze zoiets nou eens in Nederland. Belgie ligt echt voor op trends in de naaiwereld!!Succes met je workshop echt jammer dat ik er niet bij kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van de Nederlandse blogsters hierboven, wanneer kom je in Nederland ? IKEA Son bij voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik wil ook graag!! en mijn collega is ook geïnteresseerd, dus wij zijn met twee. is er nog plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ikke ikke ikke!
    (heb je intss ook een mailtje gestuurd)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. oooh, zeer graag!! is er nog plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ik ook! heel graag, nog plaats? ik ga je mailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb gemaild, lies! Als je't niet terug vindt mag je ook mailen naar EvaLou.detroyer@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Waarschijnlijk veel te laat, maar ik ga het hier toch nog proberen: IKKE IKKE IKKE (o jee, je leert dat je kinderen af en dan sta je plots zelf te gillen :-))

    BeantwoordenVerwijderen