Olifant met melksnor.

woensdag 10 oktober 2012


Zoals u ondertussen wel al weet zijn t-shirten met een enveloppehals een beetje mijn dada. Ik maak die effenaf zot graag en als ik ooit plannen had voor een winkel, dan was dat zeker een van de dingen waarmee ik u om de oren zou slaan, promogewijs.

Pyjama's zijn hier ook een topper. Wegens snel klaar en de daaraangekoppelde instant voldoening. Een pyjama in combinatie met een enveloppehalst-shirt is dan ook een waar plezier. Zowel om te maken als om te zien.

De dochter die het altijd warm heeft en als enige van ons gezin nog zonder dekbed slaapt, bibbert 's ochtends een eind weg. Ze is dan ook vaak niet uit haar bed te porren, waardoor er weinig tijd overblijft voor ontbijten en van die ene boterham moeten we nu ook weer geen vetlaag verwachten. Toch is ze werkelijk volledig uit deze pyjama gegroeid en dus stond een nieuwe olifantenpyjama met lange mouwen bovenaan de prioriteitenlijst.

Het Lief vindt dat paars weerzinwekkend lelijk. Toegegeven, paars is au fond ook niet aan mij besteed. Het was dan ook een van die impulsaankopen uit mijn beginnerstijd. Dat kunt u mij vast wel vergeven. En anders, 't is een pyjama. De kans dat u mijn kind in levende lijve in haar pyjama tegenkomt en daar van de weeromstuit een migraineaanval van krijgt is wellicht zeer miniem.

Zo. Schol!

melksnormelksnormelksnor

35 opmerkingen:

  1. Mooi, en er kwam eronder een foto van uw zoon, met bijna hetzelfde gezicht als uw dochter! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurcombinatie. Smaken kunnen verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zolang ze maar niet over roze olifantjes begint te dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, dit vind ik nu schoon paars se. Als pyjama kan dat zeker. Doet me er trouwens aan denken dat die lap olifanten ook nog ergens moet liggen, en pyjama's zijn hier ook meer dan welkom. Hm,...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie foto van de dochter met melksnor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel en wat jouw dada is, is absoluut niet aan mij besteed! De oudste hier heeft een jurkje waarmee ze, als ze voor jouw dame zou gaan staan, perfect kameleon zou kunnen spelen, zelfde stof, ook enveloppehals. Alleen: als ik zo'n hals maak, dan 'trekt' dat altijd op de plaats van de overlap. Ik zal 't eens laten zien. Benieuwd naar uw raad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. paars met geel is toch schoon. weinig kleuren zijn lelijk met geel :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk wil ik wel eens een foto zien van heel uw stoffencollectie! En mocht het een troost zijn: ik heb véél lelijkere pyjama's gedragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jongsken, komt gij gewoon ne keer naar hier. Dat is veel makkelijker dan alles uithalen.

      Verwijderen
  9. Ik vind dat paars eigenlijk wel heel schoon. En ik zou dat precies ook wel voor mezelf willen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het ook schoon! en is de broek in nicky velours? zeg, mijn kinders dragen meestal pyjama's van de zeeman of zo, dus hoef ik er wrsch nt bij te zeggen dat die er toch wel nog net ietsje anders uitzien he... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nicky velours. Zo zacht.
      Die van die andere olifantenpyjama was ook zo.
      Maar sponsen pyjamabroeken zijn hier ook geliefd. Dat is ook lekker warm.

      Verwijderen
  11. Dat ziet er keigezellig uit.
    Een pyama...je brengt me op een idee om die tricothoop te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het eigenlijk een super mooie pyjama! Maar ja, smaken verschillen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very cute and unusual colors together but it works so well.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei, en mijn zoon vroeg deze zomer een paarse broek en ik gaf toe ... ik denk dat ik te verbouwereerd was ;-) Maar zoals hogerop al gezegd, ik heb al veel lelijker pyjama's gezien hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh, wat een heerlijke pyjama! Ik vind de kleurencombinatie trouwens geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind paars leuk en al helemaal op dit stofje! Echt, als ik haar was zou ik mijn pyama vol trots showen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben ook geen fan van paars, maar met dat geel vind ik het wel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo jaloers op jouw naaitalent! zucht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Awel, ik heb ook niks met paars, ik vind dat een bobonnekleur maar hier vind ik het top, om te dromen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er een heerlijk zachte pijama uit! En nog schoon ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super geslaagd!
    Welke patroon gebruik je best voor een pyjama?
    Ik ben nog een complete leek in pyjama's maar ik vind in de winkels mijn goesting niet echt, dus wil ik dat zelf eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstuk is de Happy Animals uit de Ottobre van 3/2011.
      De broek is die van Made, maar dan verlengd.

      Verwijderen
    2. aha! die ottobre heb ik liggen! Woehoe! En voor die broek, daar vind ik wel iets op!

      Verwijderen
  22. Toch mooi en gezelligig ik denk da uw lief jaloers is:-;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allee jong ik vind dat ook keimooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, maar ik vind dat niet lelijk, hoor. Die tricot heb ik met veel plezier gekocht.
      Ik ben gewoon geen fan van paars.

      Verwijderen