Vaarwel.

vrijdag 12 oktober 2012


Voor u hier een halve hartaanval doet: het is mààr vaarwel aan iets triviaals, don't you worry. Zo af een keer op uw kin kloppen, dat is toch fijn? Een maand geen stof kopen, bijvoorbeeld (al doe ik daar nu eigenlijk niet aan mee) of een maand geen broeken dragen (een eitje!).

Veertig dagen zonder suiker lijkt mij wel wat. Dat is alweer een eind geleden. Ik hield het toen wel 40 dagen uit, maar geen dag meer. Het jaar beginnen en eindigen in schoonheid, dat lijkt mij wel wat.

De volgende weken en maanden staan er niet veel festiviteiten op de planning. Dat maakt het altijd draaglijker. En geef toe, die gewone Sinterklaaschocola is toch gewoon niet te vreten? Onze paaseieren liggen hier nog altijd een beetje zielig wit uit te slaan. Dus ik zou moeten kunnen 'neen' zeggen. Toch? Hoe moeilijk kan dat zijn? Ahum. *imaginaire roloog naar mijneigen*

Wat ik ga missen? Een heleboel, denk ik.
Kom, waar liggen die mandarijntjes hier?

Qua echte zoetigheid alvast deze koekjes van den Aldi. Ik kom daar niet zo veel, maar sinds de dochter a fancy heeft voor de jonge kaas van daar, toch wel een keer in de maand.

koekjekoek

De notenpasta van Le Pain Quotidien. Yummie!

notenpasta

En half opgezogen plakkerige waterijsjes.

ijsje

Wat zouden jullie missen?

37 opmerkingen:

  1. De confituur op het ontbijtboke...njamnjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn bokes met choco. Maar... Het is me al een keer gelukt om een maand chocoloos door het leven te gaan. Voor de rest van mijn leven chocoloos leven, dat zou ik dan weer niet zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,

    die koekjes uit den Aldi!!! Die zou ik ook echt missen! Ken je dat gevoel, dat je hand naar het pakje gaat en je tot je verbazing merkt dat je het al helemaal hebt leeggegeten???

    Veel succes!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een stukje gevulde speculaas, van die lekkere kruidige met echte amandelspijs, bij de koffie 's avonds. En een dropje of wat 's middags, op mijn werk. Maar het meest toch die boterhammetjes met hagelslag als ontbijt... (meer NL lukt haast niet he?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik doe alvast niet mee. hihi ik zou mijn m&m zakje per week missen, jaja je leest het goed voor mij alleen zo'n zakje.
    Van die verslaving zal ik nooit af geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. (En natuurlijk heel veel succes gewenst!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ik zou missen? De vele wafels, cakejes en brownies die hier de laatste tijd gebakken worden (en achteraf met heel veel smaak opgegeten worden) en de lekkerste zelfgemaakte aardbeienconfituur op mijn boterham ooit.

    Maar ik wil u geen goesting doen krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik ben een échte zoetekauw. Maar twee jaar geleden heb ik 3 mnd geen suiker genomen, omdat ik in training was en ik toch ergens calorieën op wilde besparen en absoluut normaal wilde blijven eten, maar wilde minder calorieën etc. Ik heb eigenlijk niets gemist toen... ik dacht gewoon aan wat anders ;-) Wat hielp was nóóit honger hebben, want als ik honger heb krijg ik behoefte aan snaai-voer (en da's bij mij vaak zoetigheid). Dus regelmatig, kleine porties eten hielp. Fruit en gedroogd fruit mocht ik wel en dat hiel ook.
    Succes, het gaat vast lukken!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind suikervrij/-arm leven eigenlijk veel gemakkelijker dan verwacht. Nu is het iets lastiger omdat we met keukenverbouwingen zitten en ik dus al moeilijker zelf koekjes etc. kan maken, maar ik voel me nu beter dan toen ik elke ochtend met een boterham met choco of een kommetje gesuikerde ontbijtgranen begon ...

    Ik eet soms wel nog suiker, maar dan moet het echt de zonde (en de hoofdpijn achteraf) waard zijn. En zo is het gemakkelijk 'vol te houden' (alhoewel dat woord te veel de indruk geeft dat het een opgave is).

    Succes! En smakelijk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je een gatric bypass hbt mt je altijd voorzichtig zijnn mt suiker of dumping wil zeggen duiselig koppijn overgeven diarree hartkloppingen ik kan gn choco vd meli eten mr wel koekjes v aldi ik dloe met een pak een week zero cola kan ik nie laten tegenwoordig vl last ik denk da stress dr ook een factor in sppeelt want te zoete clementine ja prijs ach het ga wel lukken geen stofjes kopen vind ik.erger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn da die american cookies v aldi kom er elke dag zelfs vr wasmiddel om te besparen en wa opzij te leggen hb er hier vier kids mr die cookjes komen me niet bekend voor trouwens die brownies zn ook goe tip vr je dochter sorru oon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn zelfgemaakte confituur. Ook al maak ik ze met Marmello en véél minder suiker dan gewone confituur. En de artisanale wafels van Bio-time van de Colruyt. Als ik daarvan de dozen zou opeen stapelen die ik al leeggegeten heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik volg al een tijdje een blogje die jou nu mss kan 'helpen'...
    http://zondersuiker.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou mijn boterhammetje Speculoos erg missen! En momenteel ook de chocolade kruidnootjes :-) Verder zou het me wel prima af gaan denk ik, zo 40 dagen zonder suiker... (maar ja, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik eet nu al twee weken geen suiker en ik mis mijn chocolaaaa ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ho zou ik ook zeker moeten doen want sinds ik in de thuiszorg werk, is er altijd wel eens een koekske bij de koffie enz.
    Wat ik zou missen? waar te beginnen. zo een lekker kinderchocoladereepkje (mmm the best chocolate ever)(gewoon alles van de kinderchocolate, zo een lekker wafelke van tijd tot tijd of een zelfgebakken cupcakeske m ne mens krijgt er honger van, ni verder nadenken dus. In ieder geval veeel succes en mss probeer ik het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb zo van die 'bakperiodes', dan maak ik cakes, koekjes, taarten à volonté. Nu is weer zo een 'niet-bakperiode', maar ik wéd dat als ik zeg 'geen suiker meer', dat ik binnen de kortste keren weer bak-goesting krijg... Aaaarghhh... Maar ik duim alvast voor jou. Misschien dat ik ooit de moed heb. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Cécémel. Mijn troost als ik de trein heb gemist. Verkrijgbaar in verschillende verpakkingen in elk station.
    (En dan noem ik alleen de regelmatigste zonde want ik ben een echte zoetekauw en emo-eter.)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kreeg dus echt bijna een hart-attack! Gelukkig verlaat je niet ons maar de suiker ;)
    En mijn zwak? Zelfgebakken caloriebommekes die mensen met een groot hart geven... (en die je dan niet durft laten staan.)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het knap. Daar is best wel wat doorzettingsvermogen voor nodig. Ik zou het er moeilijk mee hebben hoewel ik 100% overtuigd ben dat je je een pak beter gaat voelen. Alvast succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik denk niet dat ik daar veel moeite mee zou hebben, alleen speculaas zou ik missen (in al zijn varianten) en carré confiturrekes! Verder ben ik geen zoetebek. Ik ben verslaafd aan chips. Neem dat van me af en ik vrees dat het cold turkey in't kwadraat zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zou ook wel wat missen, maar vind je plan wel prima! Ik probeer (een beetje?) mee te doen. Veel bakken en het dan allemaal uitdelen, iedereen content, toch? En hopelijk mijn weegschaal binnenkort dan ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nutella en alcohol. Ah ja das ook suiker hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik mijd ook zo veel mogelijk suiker...ik mis het niet echt..maar als ik totaal zonder suiker moet...tja, dan mis ik mijn stukje donkere chocolade èn van die donkere bessenconfituur op vers gebakken brood...héél goed dat je suiker mindert...suiker is één van de oorzaken van héél wat welvaartsziekten. (kankers, alzheimer, diabetes enz...) Ook voor kinderen héél belangrijk dat ze zo weinig mogelijk suiker binnen krijgen....en nu ga ik stoppen want ik lijk wel een prekende priester... Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb de website suikerwijzer.nl, daar vind je allerlei ervaringen, recepten, enz. Sorry dat ik zo vrij ben soort van reclame te maken, maar daarvoor schrijf ik hier niet. Ik vind het leuk om ervaringen te delen over eten zonder suiker. Mij bevalt het al jaren erg goed. Het belangrijkste is om goede alternatieven te hebben, het moet niet als een dieet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Er heeft bij Janina zo eens een lijstje gestaan, aangevuld door iedereen, dat vat het zo ongeveer samen bij mij, denk ik.
    http://hetalledaagseverhaal.blogspot.be/2011/05/ik-doe-nochtans-mijn-best-s-kimpen.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, de hilarische en memorabele lijst van ons Janina Modaal. We lachen daar geregeld eens mee op de IJverige Wijven bijeenkomsten.

      Verwijderen
  27. drop! en chocolade gevuld met caramel...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. negerinnentetten en een vers booke met speculaaspasta!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Donkere koffieboontjes in chocolade ... koffie drink ik nooit maar boontjes eet ik veeeel te veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bij mij is dat zelfs geen kwestie van iets missen he, ik zou gewoon verhongeren :).

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Net je blog ontdekt. Wat een mooie berichten en foto's. Ik ga hier zeker vaker terugkeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Without a doubt: Ben&Jerry's Chunky Monkey! Al de rest is vervangbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. die m&m's met nootjes, zalig dat om ze eerst open te bijten, nootje eruit te halen en dan de rest in je mond te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen