maandag 26 november 2012

A touch of neon pink in the morning.

"Al die pins op jouw Pinterest borden, doe je daar dan ook iets mee?" Wel. Ja. En nee.
Ik pin in vlagen. Soms dagen na elkaar een hele hoop, soms een paar weken niet. Pinnen doe ik voor mezelf. Omdat ik hou van mooie dingen. Niet omdat ik al die dingen ook allemaal wil hebben, laat staan uitproberen. Al zou ik natuurlijk ook niet nee zeggen tegen een volledige muur met al deze prachtige prints. Oh, oh, wat zou dat mooi zijn!

Ik pin dus echt vooral om te kijken. Want als je al het moois in de wereld niet kan bezitten, dan is het net zo fijn om het allemaal verzameld te zien in jouw eigen mappen.

De DIY pins die echt tot de verbeelding spreken, die hou ik in mijn achterhoofd. Als je alles al in huis hebt, dan is dat iets dat er ooit eens moet van komen.

Zoals deze. De spuitbussen dateren nog van hier, de bokalen zijn gerecycleerd en de diertjes (poezen, voor de zoon) komen recht uit de Zeeman.

neon1

Ik legde het deksel op een yoghurtpotje. Zo kon ik mooi rondomrond spuiten en bleef geen plekje onbedekt.

neon2

De dieren spoot ik ook. Alleen de keel/buik van de poes bleef wit.

neon3

De poezen werden vastgelijmd met secondelijm.

neon4

En toen bedacht ik dat ik die halfbespoten yoghurtpotjes best wel kon gebruiken als theelichtjeshouders. Bij In-pakt zag ik dat ze washi tape gebruikten om theelichtjes mee op te fleuren. Ik probeerde het, maar bleef er wel de hele tijd bij. En ja, hoor. Het werkt perfect!

kaars_washi

Misschien dat de kerstperiode zo toch iets beter te verteren valt.

neon5

34 opmerkingen:

  1. Lees ik daar een aversie tegen kerstmis? Met deze lichtjes zal dat rap over zijn ;) En de beesten, die pinde ik ook. Voor ooit eens. Ik hou ze in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier liggen de beesten ook al klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk! Ik heb ook al lang plannen met zo'n beestjes. Misschien moet ik het maar gewoon eens doen-doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, super die deksels! Ik ben ook wel een neon-fan. Misschien moet ik ook eens zo'n spuitbussen in huis halen voor het geval ik ineens een creatieve neon-inval heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schitterend! die potjes staan ook al lang gepind bij mij, nu ik ze hier zie, krijg ik meteen zin om ze ook te maken (alleen nog niet het nodige gerief in huis :( )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig...ik plande net hetzelfde enkel is mijn wederhelft mij voor geweest met den overschot aan spuitbussen ;-) Mss dan toch maar neon, ziet er goed uit bij u!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook juist die theelichtjes gemaakt. Die potjes wil ik ook eens maken. Ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooooooooooh die lichtjes, te leuk !
    die beestjes heb ik natuurlijk óók, ik heb ze geverfd in neontinten maar dat pakt niet zo lekker. Spuiten is beter denk ik maar geeft dat niet heeeeeeel veel troep (muren roze enzo?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha! Ik spuit ze wel buiten, hoor. Een opengeslagen krant vangt het meeste wel op.

      Verwijderen
  9. De eerste Kerstmis zonder zal inderdaad wat moeilijk zijn. Maar nog wat van die theelichtpotjes komt er zeker mooi licht in die duistere dagen!
    Ik wens het je van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb meteen jouw pinterest bekeken. Wat leuk! Ik wil nog zooooveel maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weeral heel leuk uitgevoerd, vooral met dat kleurverschil op de poezenbuik....mijn beestjes werden altijd eerst verlijmd en dan uit gemakzucht alles in 1 kleur gespoten, maar jouw idee ga ik volgende keer ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk! En wat die pins op pinterest betreft, zalig gewoon,kijken wat mensen allemaal maken, heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goed idee om de dekseltjes op een kleiner potje te leggen! Mijn project ligt nu al een poosje stil wegens frustratie omdat ik het dekseltje niet mooi gespoten kreeg als het op een krant ligt... Dus dank! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je bokalen zijn de max! wel grappig, dit weekend hetzelfde gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook gepinde beesten-bokalen, nu nog de tijd vinden om eraan te beginnen want ze blijven toch écht wel de max hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ah, ik heb hier fluoverf en beesten in overvloed en zoek nu alleen nog tijd! Viva fluo!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, tof gedaan! En wat een leuk effect met die yoghurtpotjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig! Ben er helemaal weg van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Keimooi, ik ga het idee gewoon schaamteloos pikken, oké :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, en ook hier staan ze al geruime tijd gepind! (en wat te denken van 'kaarsbeestjes', 'magneetbeestjes', 'lampenvoetbeestjes' 'fotolijstbeestjes' en 'kapstokhaakbeestjes'? Ze staan allemaal braaf op mijn pinboards te wachten op tijd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Moh, zo 'n beestjes zoek ik al kweetniehoelang voor hetzelfde doel, maar het beste wat ik was tegengekomen waren de plastic diertjes uit de hema, die nogal groot uitvielen..
    Op naar de zeeman dus :D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. maar allé, secondenlijm? dat pakt hier dus jammer genoeg niet ... heb je er ene van een bepaald merk gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pattex? Maar het kan ook van een ander merk zijn.
      Die diertjes flikkeren er ook soms af, hoor.

      Verwijderen