Egels in bed.

zondag 4 november 2012


Er was ooit een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ik effectief dingen naaide. Aan een rottempo. Nu, daarentegen... Ik krijg niets uit mijn handen. Gelukkig heb ik een voorraad.

Bij Koekepeertje vond ik nog wat van deze Metsola spons. Ik maakte al deze pyjama uit Metsola spons en ook na tig keer wassen is hij nog altijd mooi.

Het was de bedoeling om een pyjama voor de jongste te maken, maar bij het doorschuiven van de 'te kleine' pyjama's, bleek dat hij er wel meer dan genoeg te hebben. Met iets langere mouwboorden bleek de dochter er ook nog wel in te passen. Ondanks de jongensachtige kleuren bleek zij niet vies van wat nieuwe, zachte spons.

Voor het bovenstukje gebruikte ik eens niet mijn all time favourite, de enveloppehals, maar de V-hals die ik hier ook toepaste.

pj metsola egelspj metsola egelspj metsola egelspj metsola egels

Spons: Koekepeertje

26 opmerkingen:

  1. Oh die spons. Heerlijk. Die ligt hier ook nog te wachten op de stapel.
    Ik neem me ook steeds voor om jou voorbeeld op te volgen en eens een deftige pyjama te naaien, maar dan plots is de nood hoog, en wordt het winkelmandje volgeladen.
    En dat alles om te zeggen: SCHOON!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi... met zo een pyjama ga ik ook graag slapen!
    Wanneer doe je het toch allemaal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar dit zit op een wip in elkaar, hoor. Of laat ons zeggen, op een uurtje.
      Dingen die langer duren zijn even niet meer voor nu. Het hoofd is op.

      Verwijderen
    2. Op een uurtje? Ge zijt ne krak. Echt.

      Verwijderen
  3. Jij wel.. ik doe al een uurtje op een luierzakje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schoon schoon schoon! Gebruik je de overlock hiervoor? Heb er ook net 1 en ben al helemaal fan. dus op zoek naar overlock projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil ook een overlock kopen... laat zeker weten of hij meevalt!

      Ik wil de Bernina 800dl... twijfel of ik die genoeg ga gebruiken... kan nog heel veel hulp gebruiken!

      Verwijderen
    2. Ja! Zo goed als volledig met de overlock. Alleen het kraagje zette ik er met de machine aan en het omzomen van de broekspijpen is ook met de machine.

      Verwijderen
    3. Ok perfect!
      @ marina: ik heb de 800dl en echt super gerief!

      Verwijderen
    4. Ik ook. Inderdaad, super gerief!

      Verwijderen
    5. Nu te koop voor 649 euro wanneer ik hem niet genoeg gebruik verkoop ik hem maar weer:)
      Heb je iets speciaals bijgekocht(voetjes) het opvangbakje koop ik er zeker bij!

      Altijd twijfelen was bij het naaimachine niet anders nu zeer tevreden over de Brother!

      Verwijderen
    6. Niets speciaals bijgekocht. Zelfs geen opvangbakje :)

      Verwijderen
  5. Daar zou ik mij nu ook graag in wentelen zeg. Niets leuker dan een lekker warme en zachte pyjama om het weekend af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah, de egels! Ik heb me een aap gezocht naar deze spons, heb er ooit een allerliefst truitje van gekocht. En dan nu méters binnen handbereik......iemand die toevallig in arnhem woont en de verzendkosten wil delen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er uit als een heerlijke pyjama. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig mooi ! Moet ik ook dringend nog eens doen, pyjama's naaien voor de jongens ... ooit, als ik wat meer tijd heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er zo zacht uit! Gezellig in zo'n weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gewassen en gekamde kinderen in hun pyjama zijn top & dan helemaal in zo'n mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja! Ik voel me dan altijd een topmoeder, als de volledige kroost fris gewassen in pyjama zit :)

      Verwijderen
  11. welk patroon gebruik je voor de broek? Ik heb meters liggen om pyjama's te maken, ik wilde een t-shirt patroon gebruiken, maar heb nog niet het juiste broek patroon gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze is gebaseerd op het Jacobpatroon, maar dan zonder extra's, dus gewoon de pijpen. Niet zo wijd uitlopend, en ook versmald en verhoogd aan de poep.

      Verwijderen