vrijdag 2 november 2012

Er is ook nog een leven, ja.

En? Hoe gaat het met jou? Ik krijg de vraag dikwijls, de laatste weken. Naast alle boekenwerk heb ik immers ook nog een job, kinders, een huishouden en een Lief dat werkt en studeert (3e jaar, we zijn er bijna!). Wonderwel gaat dat allemaal. Soms moeizaam, maar het gaat. Dat er zo weinig vrije momenten zijn om ons sociaal leven weer op te pikken is hard, maar na die laatste examenperiode komt dat vast weer goed.

Soms doelt men niet op de staat van mijn huishouden of de vrije dagen op mijn kalender. Soms vist men naar de volharding die ik hier dacht in staat te zijn te tonen.

Ik moet u zeggen dat ik zondig. Zo af en toe. Een stukje zwarte chocola. Wat sojadrank. Maar een beetje blijft een beetje. "Een koekje en het pak moet op", dat zat er niet in de laatste weken. Sympathiseer gerust mee over dat volledigepakkoekenopvretensyndroom, ik weet gelukkig dat ik niet de enige ben die daar zo af en toe mee te kampen heeft. Soit. Ik had het dus niet, de afgelopen weken. Geen koek raakte ik aan. Geen choco aan mijn mes. Geen Dessert 58 die smolt op mijn tong.

Maar. De lastigste week van de maand moet nog komen. U weet wel. Die week ervòòr. Als u alles wat min of meer los of vast zit gedwongen naar binnen moet werken. Duimen dat ik niet bezwijk, dat mag altijd.

gezond

Zo, na een tussendoortje en een fietstocht, ga ik mijn strijk-van-twee-weken-ver eens wegwerken. Het leven, dat staat niet stil, nee. Zo even op pauze duwen zou anders wel handig zijn.

21 opmerkingen:

  1. ik heb net het laatste koekje opgemaakt, pak was open dus tja.... heel herkenbaar! Knap dat je dat niet doet! In de herfst en winter vind ik het altijd veel moeilijker om de verleidingen te weerstaan... enne, een Global, die is goed hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Global is zalig! Ik wil geen andere meer.

      Verwijderen
  2. Och herkenbaar. Wij noemen dat 'bodemdrift'. (dat je iets open maakt en tot de bodem leeg MOET eten) Wel knap dat je nog niet gezwicht bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bodemdrift... dat moet ik onthouden. Het klinkt in elk geval beter dan 'ik kon me weer niet beheersen' :)

      Verwijderen
  3. Met zo een fleurige tafel krijgt ge toch gewoon zin in fruit? Niet? En dat kleine stukje chocola, 't schijnt dat dat goed is voor uw bloeddruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerst even fast forward voor de strijk... En daarna pauze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "volledigepakkoekenopvretensyndroom" waar las ik dat recent nog dat je voorstellen kan doen voor nieuwe woorden? Dit is er één dat daarvoor in aanmerking komt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb daarbovenop ook nog het volledigepakchocoladevretensyndroom :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind op de foto's echt niet dat je te dik bent hoor...
    maar ik ga duimen het zal zeker lukken:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar ik doe dit niet om af te vallen, hoor. Gewoon vanuit de overtuiging dat ik al die suiker eigenlijk totaal niet nodig heb.

      Verwijderen
    2. Dan moet ik ook meedoen... ik eet geen koeken maar o zo graag chocoladekoffieboontjes koop ze per kg:)

      "De voedselzandloper" aan het lezen suiker is inderdaad niet gezond... zelfs yoghurt zou niet goed zijn ik weet het ook niet meer... ik eet geen vis of vlees (al 19 jaar)... om dit te laten moet ik totaal geen moeite doen... chocolade eet ik het hele jaar door alleen op verlof heb ik het niet nodig:)
      Lieve groetjes,
      Marina

      Verwijderen
  8. De zwarte chocolade van Damhert en/of Céréal al geproefd? Zonder (geraffinerde) suiker, en echt wel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zit er in dat flesje green tea ook geen suiker? Ik lust die tea ook graag vooral warm.
    Ik word soms paranoia van wat wel en wat niet en dan smaakt mij niets meer behalve fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat kan wel. Ik 'dieet' niet, ik probeer gewoon van alle 'total crap' weg te blijven :)

      Verwijderen
    2. Ik bedoel niet voor de lijn maar wat goed is voor je lichaam. Maar ik kan niet meer volgen wat nog goed is en wat niet. Ik voel mij soms al slecht als ik natuur yohurt eet ( dankij de voedselzandloper). Ik probeer het een beetje van mij af te zetten en maak zoveel mogelijk verse maaltijden.

      Verwijderen
    3. Ik vind dit een heel goed uitgangspunt.
      Gisteren een uur lang met Wout Bru gepraat. Dat was ook niet echt opbeurend als het over 'de kwaliteit van ons eten' ging.
      Het is inderdaad verwarrend. Maar suiker minderen is al zeker goed, dat kan niemand betwisten, denk ik.

      Verwijderen
    4. Suiker is niet goed. Probleem is dat ze overal suiker in doen. Onze kinderen en wij ook zijn die zoete smaak zo gewoon. Nu zijn er wel vervangers zoals Stevia en Agave siroop maar eens je geen zoet meer eet ben je daar ook aan gewoon, denk ik. Ach...

      Verwijderen
  10. De periodes waar ik alle zoetigheid weglaat, lukken wonderwel. Maar eens ik me weer eens ééntje per dag toelaat wordt het moeilijker! Proficiat.
    Is het een troost als ook ik al een hele dag aan het wassen en strijken ben?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn moeder zegt 't zooo vaak: 'Suiker is vergif!'

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, zo nu en dan een stukje zwarte chocolade kan heus geen kwaad. Maar tis wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen