donderdag 29 november 2012

Pof in een rokje

Ze had nieuwe oorbellen gekregen. Gele én roze roosjes. Bijna drie maanden stelde ze het ruilen van de voorlopige oorbellen uit, bang voor de pijn die dat zou opleveren. Het viel al bij al mee, want voor roze oorbellen, daar mocht je wel wat pijn voor lijden. Toch gingen eerst de gele in haar oren, want een roze outfit, die had ze niet. Nu het winter wordt hangt dit tenuetje namelijk onaangeroerd in de kast. Ik wist dus wat me te doen stond.

Bij deze temperaturen ging ik voor wat extra laagjes. Eentje met rondomrond kleine plooitjes, en een tweede laag met een 3 meter lang gerimpeld katoentje. Dat ze daardoor nu een poep heeft neemt ze er graag bij. Als het maar assorti is.

bloemenpofrok
plooitjes
recept

Stof: Bambiblauw

36 opmerkingen:

  1. Dochter 1 heeft hier al een stevige Afrikaanse poep, wat minder rimpeltjes dan zeker? :-)
    Heel mooie stof, ik bekeek ze al dikwijls maar kocht ze nooit. Nu ik ze in een afgewerkt kledingstuk zie moet ik misschien toch nog maar ns terug gaan kijken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi!

    Waar heb je haar gaatjes laten schieten? Ik heb lang geleden in een zotte bui gezegd dat F. ze kreeg voor haar zesde verjaardag, en nu zit ze op die dag in het vliegtuig naar Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de juwelier hier om de hoek. Ik liet ze zelf ook daar schieten.
      Heel tevreden van.

      Verwijderen
  3. Wat ziet ze er ineens klein uit, die grote dochter van jou. Maar prachtig: met rok en botjes en truitje en zelfs een glimp van de oorbelletjes.
    De meeste kledingstukken worden ontworpen met het doel een 'poep' te verhullen, maar Oontje toont geweldig mét poep.
    Enkel te hopen dat uw Hollandse lezers de boodschap niet verkeerd begrijpen. Anders zou het maar een vreemd receptje zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, jong! Nu ga ik weer moeten Photoshoppen en ik heb daar geen zin in!
      Miljaarde! :)

      Verwijderen
    2. Ze kunnen ook gewoon naar beneden scrollen hé, die Hollanders.

      Verwijderen
  4. haha, deze Nederlandse weet wat een Poep is. Ik werk namelijk met Belgische collega's. Maar ik heb wel even moeten wennen hoor, jullie taalgebruik. Ik vind de Belgische taal zo mooi, zo rijk.
    Mooie rokje ook, en helemaal geweldige laarzen. Die zou ik zelf nog wel willen hebben.
    Niet dat rokje overigens, want daar heb ik wel een heeeeleee grote Poep in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook :)
      Laarzen zijn van Pinocchio. Ze heeft gelijkaardige van Koel (die kan je hier zien:
      http://oontje.blogspot.be/2012/09/wie-het-schoentje-past.html) en die hebben ze wel in volwassen maten.

      Verwijderen
  5. prachtig!
    hopelijk bij jullie meer oorbellensucces dan hier, waar beide dochters zwaar allergisch reageerden op hun hele verzameling fantasie-oorbellen, met een mini-operatie bij één dochter als gevolg :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei! De roosjes die ze nu heeft zouden ok moeten zijn, werd mij verzekerd.
      Hoe merk je dat ze allergisch reageren? Ontsteekt dat dan?

      Verwijderen
    2. Ik heb dat ook, oorbellen allergie. Dat jeukt enorm!!
      Maar wat bij mij wel een beetje helpt, plastieken slotjes, want meestal reageer je allergisch op dat slotje.

      Verwijderen
    3. Ah! Goed! Het is inderdaad een plastic slotje. Ik had dat nog nooit gezien tot nu toe. Ik hou het in de gaten, merci!

      Verwijderen
    4. Ik koop altijd zilveren oorbelletjes, 't schijnt dat je van die kunststoffen exemplaartjes sneller allergische reacties krijgt. Geen idee of dat waar is, maar ik heb toch al 5 jaar geen last ;)

      Verwijderen
    5. Normaal gezien idd met de plastiek-rubberen achterkantjes op te lossen; en ze blijven nog beter in ook! (enne geen kat die dat ziet ;-))

      Verwijderen
    6. meestal zijn mensen gevoelig voor de nikkel die in sierraden zitten. Zo'n allergie kan zich ook na een tijd pas ontwikkelen. Dus of plastic of zonder nikkel.

      Verwijderen
  6. Amaai, dat is een heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het staat haar die poep! Ze wordt groot jullie meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer zo'n mooie creatie! Voor mezelf ga ik zoiets maar niet maken... met m'n maatje 46-48 is mijn poep groot zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleurtjes... leuke rok... niks anders verwacht... doe dat kind een oude doek aan is ze nog mooi:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een beetje extra poef op de poep - het gaat haar schoon af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie stof! En zo'n pofrok staat haar echt mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi!! Dat zou hier ook gesmaakt worden, een roze tenue.
    Dat stofje he, ik ga me dat toch ook nog moeten aanschaffen,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk! En hier worden de dochter haar oorbellen ook steevast aan de tenue aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi effect, deze moet ik zeker onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie helemaal geen dikke poep hoor :)
    Het rokje staat je dochter prachtig! Zal beeldig bij haar oorbellen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooi rokje, leuk modelletje voor haar. Super die groene laarsjes, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Reacties
    1. Die waren niet scherp :)
      Ge kunt ze met een vergrootglas zien op de eerste foto.

      Verwijderen
  18. Ben blij dat ze de oorbellen wil dragen.
    Sorry dat jij daarvoor een nieuwe outfit moest samenstellen ;-)
    Alhoewel jij dat vast niet zo erg vond.

    De oorbellen zijn in combinatie met zilver!
    Trouwens, na een dag of twee merk je wel of je oren een beetje rood worden rond het gaatje, misschien een beetje dikker of gevoeliger geworden zijn als je reageert op een bepaald metaal. Zodra je de oorbellen er uit haalt, geneest dat meestal ook even snel als het kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi, zo'n rokje met wat extra poef! En ik ben ook zwaar fan van de botjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen