donderdag 27 december 2012

De puzzel.

Zo. Ik kan weer aan huishouden doen. De vloer moet dringend een sopje, de strijklade valt amper nog dicht te schuiven en de bovenverdieping kan ook wel een opruimronde verdragen. Al een geluk dat dat de kinderen zichzelf (de oudste) of elkaar (de jongsten) van tijd tot tijd in bad doen.

Maar kijk. Ik ben niet langer aan de allesoverheersende dwingelandij van 'DE PUZZEL' onderworpen. Hij is af. Finally.

Alleen is dat nu wel doodzonde om dat van mijn salontafel af te halen. Toch?



Toen alle begin nog moeilijk was.

puzzel1

Goed op weg en twee avonden verder.

puzzel2

Af! Wat ons betreft een zalig avondlijk tijdverdrijf voor het hele gezin.

puzzel3

puzzel van Abodee bij Lisa Mille

25 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi, inderdaad prima om lange winteravonden mee te vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm heb nu toch spijt dat ik die hier niet cadeau gedaan eb (om er zelf wat van mee te profiteren!) :(
    Misschien een laat kerstcadeautje voor iedereen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een topper! Hier wordt druk gewerkt met de blokpuzzel Shapemaker van Miller Goodman, nog zo'n topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pittig. Man en dochters zijn hier al twee dagen bezig aan de leeuwenfamilie van 1000stukjes ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had als kind een berglandschap van 1000 stukjes. Veel grijs en blauwe lucht :)
      Dat was eigenlijk wel zalig, als ik dat bedenk. Misschien toch nog eens kijken op zolder of ik dat niet kan terugvinden.

      Verwijderen
  5. Oooh, puzzelen, da's zoooo lang geleden! Het is vooral mijn mama die dat graag doet, maar ik hielp wel graag een handje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat jullie het graag doen ... ik heb er het geduld niet voor...ik zie constant ander zaken die ik moet doen... erg hé...
    Nog fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw! ik ben voorlopig al trots op de dochter die de kaap van 12 stukjes gerond heeft... Deze uitdaging is voor wat later...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zeg... ik heb getwijfeld, toch maar niet gedaan, en ik wed dat ik daar spijt van heb als ik hem in 't echt zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor ik naaide, puzzelde ik. Echt urenlang. Ik had een puzzelrol en zo. Ik mis dat eigenlijk wel wat. En die ik echt keimooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk geschenk, ik zet hem op mijn lijstje voor volgende kerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nog leuke puzzels te vinden op www;devreemdeeend.be ! Heb nog een labradorpuppy liggen van 1000 stukken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een puzzelverslaving bij Oon thuis? Ach, ik kan jullie moeilijk ongelijk geven. Ophangen, zou ik zo zeggen!
    Wij hadden ooit ook eens een landschap van 1000 stukjes gekregen, de broer en ik. Alletwee blij, want zo'n groots puzzelproject is heel goed voor de broeder-zuster-relatie en tegelijk een ideaal tijdverdrijf tijdens de vakantie. Geen reden tot ruzie, er zijn toch stukjes genoeg. Helaas. De mama bleek nog blijer met het cadeau dan haar kroost en zette zich achter de puzzel. Wij werden verbannen van de puzzeltafel naar de autootjesbak, waar we vervolgens alledrie met hetzelfde exemplaar wensten te spelen.Na een week zonder huishouden en veel kinderruzies besliste de mama dat zulke puzzels ons huis niet meer in mogen. Tja.
    Ik wens jullie van harte het omgekeerde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zotjes! (die puzzel, dat huishoudelijk werk is eerder onder te brengen onder onvermijdelijke toestanden)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wij houden hier ook van puzzelen :) al zijn die met 9 stukjes al een uitdaging voor jules (22 maanden).

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig! In de kringloopwinkel zijn ook goedkope giganten te vinden 500 en 1000 stukjes, maar dat zijn meestal idd de landschappen. Deze is echt hééééél mooi, spijtig genoeg heb ik geen tafel op overschot (ik heb maar één tafel in ons tijdelijk huis...)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tof oon!! Leuk om over je puzzelplezier te lezen! Ik haal er 1 uit mijn stock en begin er zelf aan! Aanstekelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke puzzel! ik kan niet wachten tot mijn kroost ouder is en ik hun kan gebruiken als excuus om moeilijke puzzels te kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nadat ik jouw cadeauideetjes zag passeren heb ik de Labyrint-versie voor mijn zusje gekocht (in NL, want hier was ie uitverkocht). Ze leek het alvast een heel leuk cadeau te vinden, zodus: Bedankt Oon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is een pittig puzzeltje denk ik zo. Maar wel geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen