zondag 16 december 2012

De zaligste zaterdag van het jaar.

Zaterdag, de dag na een heel gezellige vrijdagavond, kwam heel traag op gang met uitslapen en daarna lunchen bij de schoonouders.

In de namiddag trokken we naar zee. U kent het scenario ondertussen al. Wij stellen enthousiast voor om even uit te waaien, waarop elk kind een snoet trek die boekdelen spreekt. Enthousiasme? In geen velden of wegen te bespeuren. "Het waait!" "De zon schijnt niet!" "Het gaat regenen!". En zoals altijd jagen wij ons morrende gebroed de auto in en bewijzen wij hen hun ongelijk.

's Avonds trokken het Lief en ik naar Roeselare alwaar wij behoorlijk weggeblazen werden door Ansatz der Machine (in het oog houden!) en de betoverend mooie klanken van Dustin O'Halloran. Het bewijsmateriaal stond bij onze thuiskomst al op het net. Ja, ja, dat zijn wij. Front row. De foto werd genomen tijdens het nummer dat ook op mijn vaders begrafenis werd gespeeld. En vandaag eindeloos weerklinkt, terwijl de kinders allerhande Ketnetspelletjes naspelen en mijn woonkamer ombouwen tot een waar stort. En toch.


cadzandcadzandcadzandcadzandcadzandcadzandcadzandcadzandcadzandcadzand

11 opmerkingen:

  1. Die muziek kende ik nog niet, maar zo prachtig. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's (de zesde! voor in de boekskes ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was daar vrijdagavond...ben blij met mijn nu gesigneerde versie van het boek....maar respect dat jij dat aankan die muziek van de begrafenis "front row" beluisteren...de tranen zouden stromen bij mij....Ik kan niet meer luisteren naar de muziek van op de begrafenis van mijn mama...de filmmuziek van THe Godfather...haar lievelingsfilm, New York van Sinatra...haar lievelingsstad...pffff....kreeg het al weer zwaar bij het beluisteren van die O'Hallaran...pakkend mooi. Kippenvel.
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sfeer beelden hier vertrekken ze ook altijd mokkend mee maar achteraf willen ze niet mee naar huis
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie herinnering deze prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog niet zo lang je blog ontdekt maar direkt fan. Trouwens wat een prachtige foto's maak jij! Dat is zeker niet in de automatic-stand van je Nikon! Echt schitterend en zo scherp (welke lens?) moet dringend toch eens op foto-cursus.
    groetjes. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet op Auto, nee. Meestal (zeker binnen) op M, buiten wisselt dat tussen M en de stand 'spelende kinderen' of 'sport'.
    Deze foto's zijn genomen met een Nikon D5000 met een Nikon 55-200mm VR lens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, wat leuk! Ik ben al een tijdje fan van je blog, en nu blijk jij een fan te zijn van mijn drummende broer (bij Ansatz)!

    BeantwoordenVerwijderen