maandag 3 december 2012

Het moet niet altijd speelgoed zijn.

Dat denken we namelijk af en toe. En velen met mij, dat weet ik. Nu de pakjesmaand er weer aankomt met Sint + Kerst + verjaardag van zoon 1 in januari bereid ik mij al voor op een papiermand die traditioneel weer overloopt van cadeaupapier allerhande.

In een boze bui gooide ik eruit dat de Sint dit jaar geen speelgoed zou brengen. Kind 2 en 3 keken mij even verbouwereerd aan, maar lieten dit allerminst aan hun hart komen. Wat wist hun moeder nu wat de Sint zou brengen?

Zoon 1 gniffelde stiekem achter mijn rug. Vorig jaar was het voor hem nog een twijfeljaar, dit jaar planden we samenzweerderig de bewuste Sinterklaasavond.

Hij - een absolute poezengek - ging uit zijn dak bij het poezendekbed van Snurk. Dat ik mij een ongeluk schrik als ik zijn kamer binnenkom neem ik er graag bij. Dat hij zijn bed in dook toen ik het versgestreken dekbed voor de foto op zijn bed legde... dat verklaart de kreuken. Er was gewoon geen houden aan.

Snurk heeft trouwens nog meer moois. Wij vonden onze kleine schat hier. Maar dit blijft toch mijn absolute favoriet.

snurk

Volgend weekend vind je Raamann op Wintersnuisteren, samen met Fleurfatale - Artemysia - Kanvaz en Evelien de Vlieger. Wij gaan er alvast onze kerstcadeautjes inslaan.

23 opmerkingen:

  1. Die dekbedden zijn inderdaad geweldig. Was ze ook al eens tegengekomen. Spijtig genoeg zitten wij nog in het Hello Kitty en consoorten-tijdperk. Nu ja, liever op een dekbed dan op hun t-shirt is mijn motto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof dekbed!! Al gaat er niets boven een echte zachte snurkerd op bed ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola seg, tof! Bestaan die ook voor 2-persoonsbedden? :-d

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi. Ik vond een dekbedovertrek krijgen ook leuk als kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma zo tof! Nu nog de vriend overtuigen en 't is helemaal in de sjakos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben precies niet zo helder vandaag. Tegen dat ik eraan uit was dat de Sint geen echt poezenbeest Snurk genaamd had gebracht. Anders wel nog een wijze naam voor een kat ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, nu ik het herlees... Het merk heet dus Snurk. De kat heet Ollie.

      Verwijderen
    2. Vooral zeer levensecht op het eerste gezicht ;)

      Verwijderen
  7. Ik kan er echt niet aan uit, is het een echte kat of niet? Hopelijk ben ik niet de enige die goed moet zien.
    Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is geen echte kat. Maar het lijkt wel echt.

      Verwijderen
  8. Lol die staat hier ook al op het verlanglijstje. Geweldig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enorm leuk dekbed maar ik ga toch passen. Kheb al iedere nacht 2 exemplaren die het normaal vinden om over uw hoofd te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jezus, ik dacht dus echt even dat je een kat had binnen genomen! Zo echt!?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw ik kan hem goed begrijpen hoor. Die kat ligt er zo heerlijk bij daar wil je toch ook direct bij gaan liggen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een vraag voor u, Oon, die niks met Sinten te maken heeft. Zo'n Durf-het-zelf-trui in een 134, hoeveel stof kruipt daarin? Kwestie van voldoende in te slaan, dit weekend in Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieveke, ik weet dat allemaal niet. Knip eens uw patroondelen uit en leg ze eens op een stuk stof. Dat staat er niet bij, omdat dat afhangt van de breedte van de stof, van het dessin, van de zuinigheid van uw knipkunsten... Altijd op voorhand kijken, raad ik aan. Of gewoon teveel kopen.

      Verwijderen
    2. Ik zal uw wijze raad ernstig nemen :) Al hoopte ik stiekem op een "ik gebruik zoveel" ;)

      Verwijderen
  13. Bij ons loopt dat in het echt rond en doet mij nu en dan ook behoorlijk schrikken, dus ik dacht even; ha nog eentje met slechte manieren :)

    BeantwoordenVerwijderen