dinsdag 11 december 2012

Klaar voor de winter

Ik had iets in mijn hoofd en ik kreeg het er uit, net zoals ik had gewild. Of toch bijna.

Na het succes van deze broek werd op het lijstje bijgeschreven: 'een ribfluwelen broek voor de dochter (smal model)'. Een broek dus, die niet hoeft aangesnoerd te worden en waar ze ook geen bouwvakkerskont in heeft. Ik vroeg jullie hier al eens om advies op dat vlak. De Clarabella was een optie, maar deze ook: de Paperback writer uit Ottobre 6/2010. Zit haar als gegoten. Misschien nog ietsje hoger achteraan, maar verder perfect. Een mooi model, dat zeker nog navolging zal krijgen.

Verder ook een vestje zoals hier, uit het meest betoverende blauwe nicky velours.

wintertenue

Kijk eens hoe mooi dat aansluit!

schoon poepke

mmmm

Met die lusjes: bijna als echt!

bijna echt

groot

Hmmmm, ik ruik bandwerk!

Oh! Als iemand van jullie weet waarom Flickr mijn foto's altijd nog een stukje donkerder toont dan het origineel in Photoshop, enlighten me!

Ribfluweel: Koekepeertje
Nicky: Pand Diependaele

43 opmerkingen:

  1. Oh wat mooi!
    Ik maakte die al tig keer voor mijn smalle jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch !

    Lie. ( blog : regimsansel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat geel en blauw zijn echt wel uw kleuren hé! Maar mooi hoor, ik wil ook wel zo'n vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooie pasvorm en wat een leuke kleurenmatch! echt super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Flickr doet dat standaard, wist piet te vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, echt? Damn you, Flickr! 't Is al zo'n miserie om met dit weer foto's te nemen...

      Verwijderen
    2. Ah daarom vind ik mij foto's op de blog altijd minder fel dan in Lightroom. Dat is dus echt zo en niet alleen in mijn gedachten. Boehoe.

      Verwijderen
    3. een lichtsterk objectief, bij voorkeur een vast objectief, biedt soelaas in donkere dagen.

      Verwijderen
  6. Heel mooi! Ik zou ons hummeltje meteen hetzelfde durven aandoen (met uitzondering van de bloemen misschien). Mooi mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw,zo mooi en die kleuren zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Lies! Dus je maakte het vestje ook zelf? Welk patroon gebruikte je daarvoor? Ik vind het een heerlijke combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vestje maakte ik inderdaad ook zelf. Ik vertrok van een V-hals truipatroon en sneed het voorpand in twee. Dan de V-bocht wat afronden en minder dicht tegen de middenvoor tekenen + een lange strook bevestigen als boord. Niet moeilijk, hoor. Jij kan dat zeker. Ik heb er al een hele hoop gemaakt op deze manier, maar ik wacht op mooi weer om ze te fotograferen :)

      Verwijderen
    2. Oh echt? Super, dat wil ik ook maken!!! Zalig, zo'n zachte vestjes.

      Verwijderen
  9. Ja dat vestje ... SUPERMOOI (welk patroontje?)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Can't enlighten you... Maar donkerder of niet, uw foto's blijven schoon en uw maaksels nóg schoner. Zonder stroppende elastiek tonen kinderbroekjes toch een heel stuk mooier. En zo perfect in combi met de T-shirt (lijkt mij enkel een beetje fris, zo bij -5?) en het vestje. Ik wil oooook zo'n broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb ik ook, van die foto's. In fotoshop zien ze er altijd beter uit dan op de blog, waar ze er ook donkerder te zien zijn.
    Kei-toffe broek!! En ♥ okergeel. Ik heb hier een reuze stapel broekenstof liggen. Vooral voor de zoon, die broeken verslijt aan de lopende band. Ik zou dus ook eens in het bandwerk moeten duiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah, zo mooi! Ik moet me er ook maar eens aan wagen, aan kleding.
    En de foto's: ik heb dat ook. Dacht al dat het aan mij lag. Blij te zien dat dat niet zo is. Wel jammer om hier boven te lezen dat dat dus standaard gebeurt en niet te veranderen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja prachtig !!! Ik ben ook zo blij dat ik de perfecte broek voor mijn (veel te dunne) dochter heb gevonden: cinderella zwergenmode jule. Lijkt ook wel op dit broekje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! En merci voor de broekentip, Lilith is ook zo'n smalleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een prachtige broek! En wat betreft je Photoshop; misschien heb je iets aan deze link?

    http://digiscrap.nl/photoshop-en-photoshop-elements/waarom-zijn-de-kleuren-in-photoshop-anders-dan-in-byv-windows-picture-viewer/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, dat blauw en okergeel! Warm en vrolijk tegelijk. Heb gelijk ook weer zin om `warms' te gaan naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die broek is een onthoudertje. Prachtige kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooo dat broekje!!!
    zou super zijn voor zoontje want die heeft een smalle poep :)

    als je nog leuke kleertjes zoekt voor de kindjes: op mn blog vind je een code voor extra 10% korting ook op sales items!! zeker een kijkje nemen dus zou ik zo zeggen!
    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Op en top Oon die outfit en broek! Zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schoon! Bandwerk broeken, dat is voor moedige madammen.
    En die velours, mooie kleur he. Mees kreeg een truitje in dezelfde kleur, en nu ook Noortje. Alleen staat het nog niet op foto. Waar is die zon?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, ik heb datzelfde ribfluweel hier liggen voor een jurk voor mezelf. Dit brengt me op ideeën voor de kousen eronder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi! Hier is het altijd een grote zoektocht om een broek te vinden die past voor mijn dochter (een smalleke, maar wel lange benen). Daarom ben ik sinds kort zelf gestart met kleertjes (proberen) te maken. Ik zou dit patroon ook eens graag proberen, maar kan jij me zeggen waar ik dit nog kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ottobres kan je nabestellen via hun site, maar je kan ze ook vaak vinden in de bibliotheek.

      Verwijderen
  23. Oké alvast bedankt voor de info!

    BeantwoordenVerwijderen