Lotjetrek onder de kerstboom

vrijdag 14 december 2012


In het Vlaamsche blogland kom ik veel gelijkgestemde zielen tegen. Lotgenoten die heden ten dage kond doen van hun aversie voor een overvolle, van kerstlichtjes flikkerende Veldstraat. Die liever van achter hun computer mandjes volladen, hun koffie in de hand. Huh-huh, knik ik dan. Stuur mij naar de Veldstraat en ik zoek geheid een smoes.

Ik kocht dus nog snel een lading cadeautjes voor mijn 'lotjes' onder de kerstboom. En in 1 beweging ook eentje voor mezelf. Of twee, eigenlijk. Soms is er niet veel overpeinzing nodig. Ik vond alles wat ik wou in 5 minuten. Fiew!

lijstje

1. Bladwijzers van Koziol, 2. Appel lunchbox van Koziol, 3. Voorraadpot van Bonc, 4. Kip met gouden eieren schaal van Hollandsche Waaren, voor bij het zwarte schaap van hier (voor mezelf, uiteraard!), 5. Puzzel van Abodee (prachtig kunstige puzzels, stuk voor stuk), 6. Plateau Electric Ikat van Mariska Meijers, 7. Beker To Go van Koziol

Ik vind daar dus altijd wel iets naar mijn zin. Misschien omdat ik een zwak heb voor keukenspullen? Al waren die puzzels van Abodee een aangename verrassing waar de puzzelgekke kleuter vast veel plezier aan zal beleven. Ik kocht de Signale, om het nog een beetje haalbaar te houden voor de 4-jarige, maar mijn favoriet is de Mosaic. Om in te kaderen zo mooi!

Wat zouden jullie kiezen?

11 opmerkingen:

  1. aha, dat treft, ik was juist op zoek naar zo'n hippe-en-functionele-spullen website. Leuk dat je 't deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou gaan voor lotje nr 2 :-)
    En alhoewel ik online shoppen ook leuk vind, vind ik het nog heerlijker om tijdens de kerstperiode door de stad te dwalen (oh ja, ik houd wel immens veel van die overdaad aan lichtjes, ik verzin dus zeker een smoes om ernaar toe te moeten gaan!), etalages te kijken en mijn favoriete winkels te voorzien van een urenlang bezoek, waarbij al het moois dat uitgestald is toch even door mijn handen moet glijden, vooraleer ik beslis wat uiteindelijk onder de kerstboom zal komen te liggen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vermaledijde stockonderbrekingen op foute momenten! Naar die lunchbox hebben wij zo hard gezocht toen mijn appel-neefje geboren werd en een doopsuikerrecipiënt nodig had! Uiteindelijk gingen we voor weckpotten met appelknopen. Zijn lotje ligt in mijn handen, maar na zijn derde levensmaand al kleutertijdspullen voorzien is er wat over zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben vooral blij dat wij geen kadootjes krijgen en geven! Is dat erg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee! Ik vind dat ook altijd aartsmoeilijk. Gelukkig is het nu al niet meer 'iedereen koopt voor iedereen'. Maar wij mixen een familie waar er amper cadeautjes zijn en een familie waar iedereen altijd cadeautjes geeft/krijgt, dus we moeten de kerk een beetje in het midden houden.

      Verwijderen
  5. Die bladwijzers gaan zo meteen ook in mijn virtuele mandje. Want ik heb nog voor niemand iets, en ook helemaal geen zin in de Veldstraat. Lang leve het internet en postbodes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die lunchbox met stip. Er wordt hier ook serieus wat afgeklikt maar nu ik eraan denk, geen enkel cadeautje op het interweb gekocht ( voor mij misschien des te meer). Gelukkig zijn we er met 5 cadeautjes vanaf. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die voorraaddozen zijn super! :)
    simpel met een leuke twist (deksel)

    x

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Flink geshopt heb jij! Ik ben ook nog volop zoekende, op het net wegens tijdsgebrek, want eigenlijk hou ik ook van de lichtjes in de winkelstraten en de gezellige drukte. Maar wél op mijn eentje, doe ik helemaal mijn zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai! Helemaal mijn ding!! Die mogen onder mijn kerstboom liggen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben helemaal weg van dat schaaltje met de kip en de gouden eieren.
    Het is al besteld en wordt t geschenkje voor mijn schoonmoeder.
    Bedankt voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen