maandag 10 december 2012

Oh joy! It's kerstkaartentijd!

En dat zeg ik zonder het minste greintje ironie. Kerstkaarten schrijven, you gotta love it. Voor sommigen de hel, voor anderen de ideale gelegenheid om nog eens echte post te versturen. Hoe grondig ik dat hele kerst(decoratie)gebeuren ook verfoei, kerstkaarten schrijven blijft een taak die steeds met veel plezier wordt aangevat. Voor iedereen een mooie wens, dat is het doel. Passend bij de persoon in kwestie, en zeker niet voor iedereen hetzelfde.

Dit jaar geen zelfgemaakte kaarten (en voorlopig ook nog geen foto van de 3 musketiers), maar wel deze knappe kaarten van Willem Pirquin en Kanvaz. Als een ander het zo goed kan, waarom het dan zelf doen, dacht ik deze keer.

kerst_willempirquin


beeld © Kanvaz

Kanvaz heeft ook een categorie 'gratis en voor niks' waar je labeltjes of inpakpapier kan downloaden om thuis zelf aan de slag te gaan. Ideaal voor kleine geschenkjes of enveloppen.

PS: Mocht u denken dat ik het naaien definitief heb vaarwel gezegd... niets is minder waar. Ik heb een karrevracht aan dingen die ik u nog wil tonen. Als het weer nu eens zou meezitten! Ik wil zo-ho-on!

14 opmerkingen:

  1. oh die kanvaz kaartjes zijn heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaartjes! En amai, jij verstuurt er echt wel veel geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! En wat die zon betreft : ik wil die oooook !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een hekel aan kerstbomen versieren en jammer genoeg ook aan kaartjes schrijven... Goochelen met woorden kan ik niet zo goed! Dus een beetje jaloers ben ik wel over die kaartjes schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrijf je bij iedereen een persoonlijke wens? Ik kan dat niet, ik ben de slechtste kaartenschrijver ooit. Ik ben diegene die een synoniem moet bedenken voor gelukkige verjaardag als dat al op de kaart gedrukt staat. :) Mooie exemplaren heb je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, Tess! Ja, ik schrijf voor iedereen iets anders. Of toch grotendeels. Als je in een andere situatie zit, dan hoort dat toch zo? Inspiratie genoeg, hoor, hier.
      Ik krijg ook niet graag kaarten met alleen een naam op. Misschien dat het daardoor komt :)

      Verwijderen
  6. Oh ja, dat doe ik ook zo graag, iets vanuit het diepste van je hart schrijven, kerst is het ideale moment daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik hang al die kaarten op aan een mooi lint. Dat vind ik zo plezant om daar elke keer naar te kijken... Veel leuker dan die e-cards!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfff, ge moogt die van mij ook schrijven. Ik stel dat altijd uit...tot het te laat is. Een maand na kerst liggen die kaarten daar meestal nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik schrijf ook veel kaartjes maar niet naar iedereen een andere tekst... ... ik zoek wel lang op een mooie spreuk of tekst!
    Kaartjes met alleen een naam vind ik ook niet fijn!

    Leuke kaartjes heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. LOL, heb ik net hetzelfde voor vorig jaar. K heb zelfs even overwogen om ze voor dit jaar te herbruiken de kaartjes, toch niet gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. deze was bedoelt bij de reactie van polkadotjes

      Verwijderen
    2. Waw! Mijn teckelkerstkaart, zomaar hier en al!

      Je kan 'm ondertussen ook downloaden als wallpaper-met-kalender om het nieuwe jaar helemaal feestelijk in te zetten: http://willempirquin.be/project/2013-the-wallpaper/

      Verwijderen