Afwezig

zondag 13 januari 2013


Ik ben afwezig, hier, I know. To be honest, ik geniet daar even van. Niets moeten, dat was zowat mijn voornemen voor dit jaar en tot nu toe ben ik daar wonderwel in geslaagd.

Ik begon het jaar zonder stem. Drie dagen lang produceerde ik enkel een hees gepiep. Tot op vandaag ben ik nog steeds niet van mijn hoest af. De riem gaat eraf en het lichaam laat het afweten. How familiar.

Ik hield mijn bacteriën/virussen ogenschijnlijk voor mezelf. Tot ik deze nacht enkele keren mocht interveniëren bij het bed van de jongste. Gesneuveld, dat kleine sprotje. Het noopt me tot nog meer huiselijkheid en zetelzitten. Tot voetjes wrijven om zo de slaap over zijn onrustige lijf te laten komen. Tot aflevering na aflevering True Blood kijken, omdat hij wakker wordt van zodra ik mijn zachte halve vierkante meter naast hem durf te verlaten. Het maakt me rustig. Gelaten. Life is well. Ik zie mijn kinders graag. Ik moet niets. Alleen maar leven en gelukkig zijn.

Alles is van ondergeschikt belang als iemand zegt: "Mama, ik wil in jouw handen slapen, dan kan ik naar jouw hartje luisteren." ♥

27 opmerkingen:

  1. De ziekigheid buiten beschouwing gelaten: geniet van je afwezigheid en van je kleine snotje, wij wachten heel geduldig tot de woorden weer terug zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afwezig noemt ze dat, na 5 dagen blogstilte. Well, hoe zullen we mijn gedrag dan benoemen ;-)?
    Word snel beter en voor Felix hetzelfde! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh smelt smelt smelt voor dat laatste zinneke...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, mooi. En een geweldig goed voornemen.
    Veel beterschap daar. Gezellig samenzijn als beste medicijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh Zo mooi! Geniet er van en veel beterschap aan wie het nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, hoe schoon (en ook wel zielig voor de jongste!)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ! En zo herkenbaar de laatste dagen hier

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet van de rust. Het kan zo'n deugd doen om de batterijen terug wat op te laden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh,... Wees maar even afwezig jij. Je geniet er duidelijk van, en dat is toch het enige dat echt 'moet', nietwaar!
    Hopelijk is dat sprotje snel weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh, dat laatste zinnetje!!

    Geniet van de rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. och och even gewoon niets doen kan toch ook fijn zijn. Nou ja niets doen, met zieke zelf en zieke kinders kun je ook druk bezig zijn. Beterschapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Afwezig ... Aanwezig voor jezelf en je dierbaren, dat is het! Geniet er maar van, ook al is het al hoestend en snotterend. Wij zullen er nog steeds zijn als ge terugkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh zeg, daar krijg ik kippenvel van.... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. afwezig zijn kan inderdaad serieus deugd doen. En tegelijk zo aanwezig zijn voor je gezin, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach gut. Lekker van genieten samen. Er is niets belangrijker dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh dat van dat hartje! Doe maar rustig aan en goed genezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi! Mijn moederhart smelt mee! Veel beterschap daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo schoon gezegd! En de komende dagen komt er blijkbaar sneeuw, dat brengt dan nog meer rust en stilte op onze wegen en velden om van te genieten, naar te kijken en voor de niet-zieken onder ons, om in te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel veel beterschap voor jullie beiden. Geniet van het nietsdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ahh.. door die laatste zin vergeet je eigenlijk meteen al de rest (kan me dus voorstellen hoe het voor jou voelde!)
    Beterschap voor jullie allebei, hopelijk gaat het nu inmiddels weer wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen