Twinkle, twinkle, little star

dinsdag 8 januari 2013


Ik heb de beste schoonouders van de wereld. Voilà, dat is er uit. Ge weet dat zo niet, in 't begin, maar kijk, na meer dan 16 jaar blijkt dat mijn schoonmoeder dat ook goed had aangevoeld, toen ze mij een glaasje fruitsap en een stoel aanbood, daar waar haar zoon mij wat verloren aan de tafel liet staan. Ja, ja, 't was liefde op het eerste gezicht, ook van die kant, maar dat beseffen én toegeven, dat was voor de zoon duidelijk andere koek.

Maar kom, het ging hier over mijn schoonouders. Naaien voor ouders en schoonouders, dat moet zowat het moeilijkste zijn. Wat naait ge in godsnaam voor uw schoonvader? Tot hij zich na een avondje op de kinderen passen liet ontvallen dat die dekentjes in de zetel toch wel heel aangenaam zijn om onder weg te duiken. Aha!

De zoektocht een blauw stofje (de enige voorwaarde) had iets meer voeten in de aarde. Het eerste blauwe maaksel (met bloemen, Liberty, geen fotografisch bewijsmateriaal voorhanden) werd door de huisgenoten toch wat té vrouwelijk bevonden en werd doorgeschoven naar mijn moeder (sorry, ma!). De nieuwe collectie van Lizzy House bevatte wel wat blauwe/mannelijke/niet kinderachtig/kinderlijke stofjes. Bingo!

Het is ondertussen in gebruik genomen en goedgekeurd door ondertussen, euh, laat eens tellen... 4 paar voeten.

sterrendekenvoetensterrendeken

Stof: Twinkle Twinkle Teal van Lizzy House
Fleece: Artevelde

31 opmerkingen:

  1. Ahhh daar zou ik mij graag eens onder nestelen... En wat een bof is dat hè, fijne schoonouders... Ik heb ze ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Hij zal zich nogal kunnen nestelen in zo'n mooi deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er idd ideaal uit om onder weg te duiken. Mooi gemaakt!

    Gr. Sofie
    spurrewubsie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! ik maakte toevallig vandaag ook een dekentje met sterrenstof, voor een heel speciaal jongentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf fan van jouw prachtige dekentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb ook de leukste liefste schoonouders, ze beschouwen mij bijna als één van hun eigen dochters... gelukzakken he wij?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi deken... stof om bij weg te dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet dat ook eens doen, zo'n zalig dekentje maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel leuk geschenk. Zo te zien kwamen ze inderdaad goed van pas. Een super toffe foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, zo'n deken, daar is iedereen hier ook fan van! En wat een leuke sterrenstof ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Kado! Moet ik ook eens maken, de twee dames hier maken ruzie om het ene dekentje dat op de bank ligt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig dekentje van een prachtig stofje. Enne, ik heb ook van die lieve schoonouders. Je moet maar geluk hebben, hè.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je schoonouders kies je niet, maar hier ook ,grote meevaller dus dan mogen wij van heel veel geluk spreken...

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik moet mij dringend ook aan dekentjes wagen, zeker als ik die van jou zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo lief!!
    Ik blijf ze ook heerlijk vinden, de dekentjes met artevelde fleece.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke voetjes! en zal me ook eens aan een dekentje moeten wagen (al valt dat wel volledig buiten mijn 'klein + snel klaar' categorie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat 'snel klaar' valt reuze mee. Echt.

      Verwijderen
  17. En één persoon (met wintertenen?) wenste zijn voeten niet op foto vereeuwigd te zien ;)
    Uw deken mag er zijn, trouwens! Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geef toe dat het vreemd zou zijn als ik hier een foto van mijn schoonvader zijn voeten zou posten.

      Verwijderen
  18. Mooi - Mooi - Mooi !
    Tof gemaakt, leuk stofje en knappe foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een mooie stof. en die fleece ; zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh leuk zeg! en blij met zulke fijne schoonouders!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vond het eerste al geschikt maar dit is geknipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die sterren zijn schitterend! En dat deken, dat wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lang leve dekentjes voor (schoon)ouders: het ideale cadeau ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zooo mooi! Ik denk dat ik dit jaar ook eens aan de self-made cadeautjes ga beginnen! Opa (mijn schoonpapa) geniet dagelijks van zijn 'driekartjes'. Zo een deken lijkt me dan ook een ideaal cadeau! Hop, op de to do lijst zie.

    BeantwoordenVerwijderen