donderdag 28 februari 2013

Het vestimentair combineerprobleem.

Enkele maanden geleden kreeg ik deze stof onder ogen en besliste: dat wordt een hemd voor de zoon. Zo gaat dat hier, namelijk. Bevliegingen en ideeën stuiteren hier als een kangoeroe op speed alle kanten uit. Ik liet dat, samen met de lichtblauwe variant en een resem andere Liberty's, overvliegen uit Amerika, omdat dat hier precies nergens in alle kleurschakeringen te krijgen was. De lichtblauwe variant werd verwerkt tot een groot deken voor mijn moeder, de rode tot, zo u kunt zien, een bloesje voor de dochter. Het is echter wederom het Apple hemd en wederom hoop ik dat de zoon er toch ook nog ingroeit, ooit.

Enfin, het ding geraakte in elkaar, al vroeg dat ook weer een aantal maanden. Ik ben de traagste afwerker ever.

Maar dan. Het ding paste op de dochter haar broek. En o fijn, ze had ook een pull in datzelfde geel. Maar met broek + pull lijkt ze wel in de mosterd gevallen. En that's were you come in. Ik zit meteen vestimentair combineerprobleem. Hoe zou u dat aanpakken? Welk kleur als rok of broek? En wat erbovenop?

libertylibertylibertyliberty

51 opmerkingen:

  1. Op een mooie donkerblauwe jeansbroek kan dit toch ook gedragen worden? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een giletje in een kleur van die bloemetjes? Blauw, groen? Of een broek in de kleur met het gele giletje? Of eu ne keer zot doen e aan coloblocking doen? Of ...
    Maar alleszins superschoon hemd! 't zou zonde zijn om te wachten op de zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kaki-achtig groen zou ik nemen of blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel te schoon om te wachten tot de lente, wanneer de mosterdbroek en het hemdje genoeg zijn. Ik zou een vestje zoeken in het blauw dat in de bloemekes zit ... Of een jeans en het mosterdgolfke ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij altijd met jeans. Ik ben sowieso niet voor kleur op kleur op kleur, twee verschillende is in mijn ogen genoeg. (Maar ja, ik ben ik hè.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook voor donkerblauw jeanske gaan... of een broek in dat blauw van de bloemekes... (een Jacob misschien :-p )

    Het groen van de bloemekes zou ook gaan, maar ik denk dat blauw misschien toch beter is... Zag je trouwens niet graag blauw en geel? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. iets turquoise, zoals in die bloemekes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat giletke vind ik super erbij.
    dus voor eronder: jeans was ook het eerste waar ik aan dacht.
    of zomers wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat blauw van die bloemetjes. Of dat groen misschien. Of wit?

    Mooi! Mooi! Ik heb dat stofje hier ook liggen in alle kleuren, maar durf er niet in knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het groen of blauw van de bloempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kleurtjes genoeg om uit te kiezen me dunkt.....ik zou ook voor't blauw of groen uit het bloezeken gaan.
    Of misschien wel een rokske in't ene kleurtje met een paspel in't andere.....,
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat het bloesje op veel kan gedragen worden. Het staat haar ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met de mosterdbroek en een zomers wit hemdje. Of een blauwe broek en het mosterdvestje, bij kinderen mag dat knallen, en uw dochter kan dat zeker hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou die mosterdgele broek echt houden want de combi met het hemdje is geweldig. Ik zou er dan een ander kleur truitje op doen: blauw, wit, groen, roze,... Alles past. Je kijkt maar wat er niet in de was zit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh net toen ik gisteren uitriep: Ik heb zin om Liberty te bestellen,...
    Schoon hemd! Vestimentair zou ik deze broek combineren met een blauwe gilet, in combinatie met het hemdje, of omgekeerd, een blauwe broek met deze okergele gilet? Of op een jeans, dat gaat natuurlijk altijd.
    Maar kom zeg, maak nog een paar broeken bij, daar draait gij uw hand toch niet voor om zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Al vaker geopperd hierboven: de gele broek met een blauw vestje, een jeans met het gele vestje. Mogelijkheden te over!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kijk ter inspiratie voor kleur -en kleding combinaties
    op websites als die van Maan, Dominique Ver Eecke, Simple kids,...vrolijke kleuren en combinaties...mss een tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik dacht spontaan : "een blauwe broek!"

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou de broek houden, maar met een azuurblauw vestjes erop. En het hemdje kan uiteraard ook op een jeansbroek of een witte broek (in de zomer bij stralende zon, en dan heb je geen vestje nodig, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik zou gaan voor een broek in het groen of blauw van de bloempjes of een jeans broek of rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik dacht ook meteen aan felblauw met okergeel, vestje-broek of broek vestje.
    maar ik denk eerlijk gezegd dat paars ook zou staan. paars en geel of paars en wit. boven en onder of onder en boven. en dan dat rode hemdje. sjiek!

    het exact volgen van de kleuren in het hemdje is eerder voorspelbaar. het mag toch ook eens gewaagd, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een witte jeans, met dat okergele giletje! Alhoewel een witte jeans voor kinderen niet echt handig is denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het gilet(geel/oker) +bloes+ broek (geel/oker) wel passen maar als je dan toch een andere kleur van broek wil zou ik voor blauw (kobalt) gaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hm....een moeilijke. Maar dat is omdat ik niet echt van rood hou. Ik kan dat gelijk met niets deftigs combineren. Sorry, can't help ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! 't Zal daaraan liggen. We hebben ook niet veel rood in de kleerkasten. Misschien is dat net het hele punt. Hm.

      Verwijderen
  25. Op wit, of op het felblauw van in de bloemetjes. Ik hou wel van rood, het hemdje is prachtig. En zo te zien prima voor een meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bij het lezen van de titel dacht ik direct: "onmogelijk!" Ik heb hier al zoooo veel kleren zien passeren dat combineerproblemen mij gewoon onmogelijk leken. Maar op vestimentair vlak ben ik dan ook nogal 'losjes', ik doe niet erg moeilijk als het over kleuren combineren gaat. Met soms desastreuze gevolgen, ja ;-)
    Allez, ik wil maar zeggen: ik ga mijn hulp niet aanbieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is een prachtig hemdje! Ik zou voor het blauw durven gaan dat in het hemdje zit

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mocht het mijn bloezeke zijn: ik wrong mijn billen in de laatste jeans waar ik in pas, maar voor kinders kan alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik denk ook jeans..
    En ik heb dat stofke in het bruin, van De Stoffenkamer. Maar ik denk dat bruin niet echt uw kleur is hé..
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar ik heb dat ook in het bruin, hoor. Ik ben weg van heel die reeks.
      Met bruin had ik beter gescoord in combinatie met dat oker, denk ik.

      Verwijderen
  30. ik zou een kleur van je mooie bloemenstof kiezen om extra te combineren : het groen of het fel blauwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel vreemd vind ik soms die kleuren-matches. Ik was laatst bij Twiggy's en had een marineblauw kleedje aan met rode bollekes op het bovenstuk. De madam van Twigy's gaf mij een gilet van Just In Case om erboven aan te doen, fluo oranje/witte gestreept. Wel, dat was dus prachtig, en dat had ik ècht nooit gedacht.
    Om maar te zeggen: probeer eens iets uit volledig 'out of the box'. misschien wat fluo? Of zilveren giletje ? En ergens een verticale streep zie ik ook wel matchen met dat frivole bloemeke, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oon: ik zeg blauwe broek. En ik zeg: schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind oker vooral mooi met bruin. Donkerbruin rokje met oker mailot

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gewoon wat extra zon en je probleem lost zich vanzelf op! Schoon hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo'n dinges moet je niet aan mij vragen, oon.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Met kobaltblauw! Oker, kobaltblauw en rood: perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een kleur die erin komt... prachtig zoals altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zeg Jeans. of blauw of groen, of bruin, maar toch... met dat rood, ja, jeans.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. waar jij je kop over breekt. Laat HAAR kiezen. Tenslotte moet zij het dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Absoluut donkere jeans, past bij alles :)
    of een wit rokje, kan ook nog wel
    of wachten tot het te warm is om er een golfke over te doen, dan lost het probleem zich vanzelf op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. jeans! :)

    http://www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. idd jeans...óf misschien een rok / broek in hetzelfde rood en dan een ander kleur vestje...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik zou hierop een fijn giletje haken in grijs (niet te donker, eerder licht), de ene mouw afwerken met een blauwe band, de andere mouw afwerken met een groene band en knopen in geel, oker of fluo....

    BeantwoordenVerwijderen
  44. De mosterdkleurige broek vind ik super! Ik zou gaan voor een wit giletje erop, misschien met kleurrijke knoopjes (dezelfde kleuren als in het hemdje voorkomen). Een jeansjasje zou hier ook wel leuk op staan!

    BeantwoordenVerwijderen