Beestenboel

zaterdag 16 maart 2013


Er zat iets in de lucht, vorig jaar. Of in het water, dat kan ook. Onze vriendenkring ging weer collectief aan het baby's krijgen, waardoor wij naast onze eigen kindertjes ook de nieuwbakken wereldburgers van andere kleden.

Na een rondje bandwerk is de liefde voor tricot weer helemaal terug. Het was gelijk al een eind geleden.

beestenboelbeestenboel

Dit lijkt wel wat op Planet of the Apes, in scene gezet door de jongste zoon, maar ik heb er goede hoop op dat de apengekke vader-in-spe wel een bende apen kan verdragen.

beestenboel

Als ik zo'n mini mouwtje zie, dan moet ik altijd denken aan dit gedicht van mijn favoriete dichter, Herman De Coninck.

ik loop een dochter op mijn arm te sussen
tot ze niet meer dreint
zoals ik rondloop met wat ik voor haar voel
tot ik er een beeld voor heb dat het verkleint

en dat zo minuscuul te voorschijn komt
uit een hele voorraad taal
zoals ik een klein handje door de lange
tunnel van een mouw te voorschijn haal.


tiny little sleeve

Als ik lang genoeg kijk, zou ik dan iets zien?

Tricot: Klijntje

37 opmerkingen:

  1. Errug leuk. En dat gedicht vind ik wonderschoon , dank je voor citeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die envelopjes blijven gewoon de max !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, een schoonheidsfoutje ook bij 'echte' zijn die aanwezig. Trouwens, je maaksels zijn geslaagd! Die apenstof is mooi. Doe zo verder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf ook een echte envelopjes fan, mijn grotere kindjes krijgen die ook nog altijd! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Ik hoop (soms) dat ons kleintje nog een klein weekje blijft zitten, zodat ik de geknipte t-shirtjes hier ook nog af krijg! Dat tweede aapjesstofje zit er ook tussen, mooi he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een leukerdjes ! Hir geen enkele baby in het vooruitzicht. En mijn eigen kids maak ik niet meer blij met deze stofjes... nou hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je lang genoeg kijkt zie je àlles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar.
      Maar een baby, daar zou ik toch serieus mijn best voor moeten doen.

      Verwijderen
  8. Volgens mij heb jij gewoon stiekem een team kaboutertjes die 's nachts voor je liggen te naaien :-). Nice!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bandwerk gaat best snel, hoor. Alles wordt in 1 keer geknipt en het in elkaar zetten gaat ondertussen ook met de ogen dicht.

      Verwijderen
  9. Wat een geweldige stofjes met mooi resultaat! Zelfs in dure merken zitten foutjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reminds me of one of my favourite Dutch expressions - "De aap komt uit de mouw". My kid would so love the apenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. My mind just loves your switching languages.

      Verwijderen
  11. Leuke t-shirtjes, ik krijg ook zin in een dosis bandwerk.
    En ook zooon mooi gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh prachtig! Dat bovenste stofje was ik nog nooit tegengekomen, maar ik ben direct mega fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super tof! Het bovenste stofje is ook nieuw voor mij, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gij blijft toch één van de tricot-toppers der Vlaamse Bloggers. En De Coninck één van de toppers der Vlaamse Dichters.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wil ook baby's in mijn omgeving om zo'n schoon dingen voor te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Isaballe ruilen? :) Er staan hier zes baby's in de wacht, ik ben het overzicht een beetje kwijt. Misschien moet ik ook eens een paar avondjes 'van band werk' doen.
    ♥ beestenboel. De kleuren van die eerste foto ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat eerste tricotje is inderdaad heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi... ik zou zo graag een goed patroontje hebben maat 74 of 80... welke maat is dit!

    Weer super gedaan:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is 56-62-68. Het Happy Animals patroon uit Ottobre 3/2011 gaat zelfs tot 92, dacht ik.

      Verwijderen
    2. Kan je die patroontjes los bestellen ben op zoek gegaan naar het ottobre staat bij 62-116cm... alvast bedankt:)

      Verwijderen
    3. Je kan losse nummers bestellen bij Ottobre. Of in de bib op zoek gaan?

      Verwijderen
  19. Oh geweldig. Ben helemaal fan van de apenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, dat versje kende ik niet. Zo alleszeggend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n mooi gedichtje! En die tricot van die eerste foto is zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige shirtjes! En dat gedicht is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die t-shirtjes zijn fantastisch!
    Heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow wat een gave stof! Mooie shirts heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dat gedicht is inderdaad geweldig! grote HdC fan hier! ook de shirtjes zijn mooi ;)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen