De 'kom-ik-maak-eens-rap-een-lycra-hemd' uitdaging.

dinsdag 19 maart 2013


Soms zijn de zotste ideeën de meest gave. Vooral als alles lukt wat je voor ogen had en je de hindernissen een voor een zonder al te veel kleerscheuren weet te nemen.

Ik had een hemd in tricot in gedachten, maar kwam uit een stressy week, en vreesde voor een paar serieuze struikelblokken, wegens te weinig slaap en een hoofd als had het tussen een bankschroef gezeten. Het patroon van het hemd dat ik wilde maken (maat 92) leek groot genoeg om de zoon (110) te huisvesten, dus ik griste een teststofje van de stapel en zadelde mezelf daarmee op met een extra moeilijkheid. De print stak mijn ogen uit, maar de stof is very tricky en luistert naar de naam Lycra. Een een serieuze miskoop, ooit, wegens veel te glad en een smak onvoorziene douanekosten op de koop toe.

Gelukkig was er die dag nog iemand bezig met een kl***project en we zeurden onze frustratie Twittergewijs van ons af. Dat helpt altijd.

Het is verre van het meest perfecte maaksel, maar dat deert niet, want in mijn achterhoofd hield ik er rekening mee dat de kans bestond dat ik het na veel gevloek in de vuilbak mocht pleuren. De zoon ging meteen overstag, want het is zacht, valt soepel en beperkt zijn bewegingen niet in het minste. En dat printje! ♥♥♥

De knoopsgaten gingen best vlot, met stikvlies weliswaar, edoch zonder boventransportvoet. Het borstzakje liet ik achterwege. We moesten het lot nu ook weer niet té hard tarten, nietwaar?

shoulderoctopussyin thoughtswhat's in the box?bored

Op het eind was iemand wel degelijk blij met de inhoud van de schoendoos, maar was hij gewoon een beetje bored.

Patroon: Ottobre 6/2012, n°4
Stof van hier.
Print van Jessica Nielsen van hier.

22 opmerkingen:

  1. Allemachtig, dat jij dit kunt maken van zo een rot (maar wel heel mooi) stofje en dan ook nog met bonzend hoofd, jij knapperd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet moeilijk dat jij niet slaapt. Wat een productiviteit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol, mijn kl***-project is ook af, maar ziet er iets minder perfect uit. Eind deze week wordt het gedoneerd en geblogd :). Dat hemd ziet er inderdaad zalig om dragen uit, en dit was dus eigenlijk een proefproject? Dus gaat gij u hetzelfde nog eens aan doen? Ik hou mij twittergewijs paraat ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt! De eerste zin, dat vind ik één van de leukste dingen aan het zelf doen, die spanning, wordt het wat of wordt het niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle seg, dat die in een 92 kan. Schoon stofke!
    Het staat hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♥ comfy dingen met een kraagje: bewegen in stijl! En 't is zijn kleurtje wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer geslaagd kl***project me dunkt! Prachtig stofje. En zo zalig die f*ck you houding van de laatste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal niets mis mee! NOg en keer een shirt in lycra??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, neen. Gewoon in tricot zal wel volstaan.

      Verwijderen
  9. Streepjes én bolletjes?! Smelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het leuk geworden. En vind de irritante smak douanekosten zooo herkenbaar. Eens had ik bij diezelfde stofshop voor 22,19 euro besteld (bleek). Ik weet dat de grens 22 euro is, ik weet niet hoe ik t over t hoofd kon zien, want 16 euro bijkomende kosten (waarvan maar héél weinig tax en vooral héél veel postbode) is dan toch niet meer grappig winkelen.
    Maar goed, het is een leuk shirt, superprintje idd. Dapper dat je doorzette, lycra is geen feestje (statement of the year).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het allesbehalve mis! Dat ziet er ook nog comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lycra? Ge had er evenzeer een badpak van kunnen maken dan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zat niet genoeg rek in.
      En way too much white.

      Verwijderen
  13. Mooi! En die Fabric.com is inderdaad te mijden hé, altijd hetzelfde liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, valt dat patroontje dan zo groot? Kan ik het misschien ook nog maken.. ik was nog op zoek naar een patroontje voor een hemd in tricot. Mathias draagt normaal een 104 (maar vooral omwille van lengte)...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het heel mooi... rap, rap niet te geloven!

    Leuke octopus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gelukkig is hij nog geen puber... want zweet en lycra :p

    het oogt in ieder geval wel heel mooi, hoor!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen