Over creatieve buurvrouwen, feesten en foto's.

zondag 17 maart 2013


Nu we - met wat geluk - de laatste winterprik achter de kiezen hebben, en iedereen gretig rokjes, jurkjes en zomerschoenen aanschaft, komt de communiemolen stilaan ook weer op gang. Tot mijn grote opluchting mogen wij deze kelk letterlijk aan ons laten voorbijgaan. Geen kinderen in onze familie die dit jaar iets beloven in ruil voor een lading cadeautjes. Een diepe zucht van opluchting dat ik de organisatie van deze feestelijkheden dit jaar niet meer in mijn drukke agenda moet proppen.

Ook al bezorgen onze feesten thuis ons een pak kopzorgen, ik zou ze niet anders willen. Een ding, echter, zou ik de volgende keer met plezier uit handen geven: de fotoshoot voor het kaartje. Zo ontspannen de blogfotoshoots zijn, zo stresserend waren onze beide communieshoots. Kleren die niet mogen vuil worden, kinderen met grilletjes, oh my!

Buurvrouw Sofie wordt in het vervolg to the rescue geroepen. Aan haar assortiment canvassen, stickers en buttons voegde ze immers ook geboorte- en communiekaarten toe, plus allerlei verpakkingsmateriaal om je traktaties perfect te matchen met het kaartje. Als je naar onze geboortekaartjes kijkt kan je begrijpen waarom ik daar als een blok voor val. Wit en kleur, so very me.

kanvaz

beelden © Kanvaz

Geboortekaartgewijs zijn wij met drie kinderen volledig uitgeproduceerd en laten wij het bevolken van de wereld met veel graagte aan anderen over.
Wie dit jaar wel geboorte- of communiekaarten van doen heeft, hier maak je kans op een gratis set. Stuur mij er eentje als je wint!

Als kaartjesmens jengel ik ondertussen bij buurvrouw Sofie om kaartjes voor alle gelegenheden. Zo zonder tekst, die heb ik het liefst. Ze heeft zoveel prachtige kleuren en simpele, stijlvolle figuren. Daar hoeft toch geen tekst bij? Of wel? Wat denken jullie daarover?

6 opmerkingen:

  1. Oh zeg, daar ben ik jaloers op, als dat jouw buurvrouw is. Ik kwam ze al tegen op pinterest, die communiekaartjes en vond ze ook erg mooi! En u bezorgt mij stress, want ik moet communiefoto's maken ergens de 2de helft van april... (niet van mijn eigen kinders, misschien scheelt dat?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ze ook al tegen gekomen op Pinterest. Die kaartjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat het hele communiegebeuren hier volledig over waait, want het klinkt als niet leuk eigenlijk. Maar die kaartjes zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe komen jullie toch allemaal aan die handige buurvrouwen en/of tantes! Veel mooie kaartjes! En ik vind ook dat tekst niet per se moet... Als het kaartje op zich genoeg zegt kan dat best!

    BeantwoordenVerwijderen