Pasen.

zondag 31 maart 2013


Het paasweekend was hier vooral relaxen, naaien, lopen, en vragen beantwoorden. Veel vragen.

Want ja, moeder, waarom is jouw paastak bruin? Moet dat niet groen zijn? Waarom is het zo koud? Waarom is het nu al 9 uur in plaats van 8 uur? Waarom doen ze dat? Waarom weet jij niet of je de klok vooruit of achteruit moet zetten?
Op zondag luidde het: waarom liggen er geen eieren in de tuin? Hoe weet jij dat de egel de eieren zal opeten? Hoe weet de paashaas dat wij liefst witte eieren lusten? Waarom brengt hij er zo weinig? Hoe weet jij dat dit nu echt het laatste verstopte ei is? Waarom ligt het plastic zakje van de eieren in de vuilbak? Koopt hij die dan ook in de Colruyt?

Ik verdien een medaille om de meest bevredigende en toch nietszeggende antwoorden te verzinnen op alle paasvragen.

Op een eind zette ik het niettemin het op een lopen, samen met de zoon. Dat doen we sinds een maand een tweetal keer per week. Een paasloopje van 5 kilometer, een goed half uurtje. Het doet ons deugd. Vandaag voor het eerst met muziek. Dat had duidelijk een positief effect. We gingen er merkbaar sneller van lopen en verloren er de moed toch niet bij.

Voor de rest: rust, rust, rust. Morgen gaan we het familiegeweld doorstaan.

paasboom

honeycombsposterkaartjeskaart

15 opmerkingen:

  1. Mijn zoon vroeg ' waarom heeft de paashaas zijn eitjes binnen ' gekakt'....tja, wij zeggen dat het paashaaskeutels zijn he!'

    Mama heeft vannacht de achterdeur open laten staan, omdat de paashaas anders een koude poep krijgt bij't leggen van zijn paashaaskeutels...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allemaal heel herkenbaar, van begin tot eind!
    in de week kreeg k ook de vraag: "hoe kwam dan de eerste boom op onze aarde? door een zaadje uit de ruimte?"
    tja ... efkes nadenken ...
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lopen is zalig, ik ben dan ook een verslaafde...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig zo'n paasweekend. De goedkeuring tot relaxen is zo alom aanwezig. Love it! Courage/geniet ervan morgen, hier van 't zelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, herkenbaar! Onze zoon is heel leergierig en wil ook graag op elke vraag een passend antwoord. En met 'daarom' neemt hij geen genoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoon van 8 stelt weinig vragen. Toch moeten we het eens vertellen, maar wanneer en hoe? Nog even wachten, hij is er zo blij als de paashaas komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier een hele dag in de zetel gehangen met de kinderen, praktisch een heel boek uitgelezen en echt gewoon niks gedaan...tot het plots zeven uur was, en er nog geen eten voorzien was.
    Ook morgen trotseren wij het familiegeweld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lucky you. Wij hebben twee dagen familiegeweld te doorstaan en dus nikske rust.
    Blij dat jullie ervan genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Coole paastak. En ik ga die 5km morgen maar lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Flink zo! De looptenue (mét gemaakte broek) werd meegenomen, maar niet gebruikt: ik ben nog maar 5.5 km gewend, mijn vroegere ronde van 9.5 zou er wat over geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik las ergens dat een mama per dag ongeveer 288 vragen beantwoordt, ik zie dat jij goed bezig bent :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarom verstopt de paashaas ze wel in onze tuin en niet in de bosjes op de hoek van de straat? En waarom niet in de kattenbak?
    .....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waarom brengt hij er zo weinig? Die vraag hoorde ik gisteren ook nadat alles gevonden was. Zulke vragen blijven dus hé. Zelfs al geloven uw kinders al vijf jaar niet meer in de haas.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij hebben jullie lange benen. Ik raak niet aan 5 km in een half uur ;-(

    BeantwoordenVerwijderen