zondag 3 maart 2013

Roze alarm!

'Roze,' zei mijn altijd zo beminnelijke Lief, en dat ene woord impliceerde gelijk een A4'tje vol bezwaren. Niet van zijn kant, maar van de 7-jarige voor wie het was bestemd. Gelijk had hij, maar ik had een plan. Te beginnen met het voorschotelen van de stof in kwestie.

Mijn vrolijke 'Kijk eens hoe een schoon stofke!' ontlokte haar enkel een krul boven de neus en een imaginaire tekstballon boven het hoofd met daarin de woorden 'Dat is voor kleuters.' Exclamation mark. Met een sierlijke pirouette wendde ze zich terug tot haar poppen. So far everything went according to plan. Wij houden wel van een beetje drama en reluctance, jawel.

'Wacht maar,' dacht ik. Wacht maar tot je de jurk ziet, je zal wel anders piepen. En zo geschiedde. Leve de voorspelbaarheid van een zevenjarige.

Toegegeven, het is misschien wel de laatste zomer dat ik de juffrouw in een roze ballonnenstofje laat paraderen. Na uw achtste wordt roze door alle partijen gebannen uit de kleerkast, tot het op haar 14e haar moeder gegarandeerd weer over de rooie laat gaan door in alle hevigheid en in de meest schreeuwerige uitingen terug te keren. Maar hey, dat is nog 6 jaar. Tegen dan kan ik alweer wat hebben.

De ballonnen waren nogal een logisch attribuut, maar ontlokten haar de uitspraak: "Mama, dit was de leukste shoot!"

ballonnenballonnenballonnenballonnenballonnen
ballonnen

En omdat het zo fijn was, mocht ze nog wat meer attributen kiezen, mijn kleine helper. Voorspelbaar, ik zei het toch?

ballonnen_JN

Ik gebruikte het bovenlijfje uit Stof voor durf-het-zelvers en knipte 8 panden die samen een cirkelrok vormen. Op die manier zit er zwier in de rok en staan de ballonnen niet op hun kop.

Stof: Michael Miller van hier
Poster: Jessica Nielsen van hier

35 opmerkingen:

  1. Mooi kleedje, ook al is het 'roze' :) Maar 't is niet helemaal roze he! En jah, op deze leeftijd zijn ze nog een beetje 'omkoopbaar' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk eens iemand die roze heeft gebruikt! Ik heb die algemene afkeer aan roze nooit goed begrepen, alsof er een rangorde in kleuren zou zijn?
    Jij laat hier telkens weer zien hoe mooi en fris ALLE kleuren wel niet kunnen zijn, net zoals vandaag. Schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog getwijfeld over de aankoop van het stofje in kwestie......en nu heb ik spijt natuurlijk!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alweer zo mooi, zowel het kleedje als het modelmeisje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roze, super! Als puber ook gebannen uit mijn kleerkast maar als 19-jarige terug omarmd :)
    echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh echt geef mij NU een dochter alstublieft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er hier een in de aanbieding! Een peuterpuber, maar gij kunt dat wel aan denk ik. ;-)

      Verwijderen
  7. Zo super! Hier ook bezig met een vlaag roze, Liliths neus krult echt helemaal niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een prachtig jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk jurkje! Haar blonde haren staan heel mooi bij dat roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi... prachtige foto's... kleedje kan zo in een dure boetiek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lientjepralientje3 maart 2013 17:55

    je kan haar op haar 14de naar een school met uniform sturen, dan draagt ze toch al 5 dagen per week iets waarvoor je geen zonnebril nodig hebt.

    (en tot die tijd kan je zelf schone kleedjes in leuke stofjes maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Roze...dat blijft in hoor. Mijn 10jarige koos onlangs zelf nog een roze skinny broek en zit er niet mee in om een roze sjaaltje om te slaan. De combinatie roze + kleedje...daar is idd al wat minder happig op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoet! Staat haar geweldig dat roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind het prachtig. Het mooiste is met het roze giletje. Het wit vind ik het nogal bleek uitvallen. Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi! Wat is je dochter beeldschoon met haar haren zo en de jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel schoon. maar ik denk niet dat mijn zonen ermee zouden staan :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 't Staat haar, dat zacht roze!! En roze van tijd tot tijd moet zeker kunnen. Ik heb ook net mijn schaar in roze stof gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan haar geen ongelijk geven. Maar mijn anti-roze-gevoel is ook zo rond mijn achtste opgekomen en niet meer weggegaan ;-) Maar het past wel bij haar, dus heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Om roze te zijn is het mooi. ;-) Al moet ik toegeven dat ik me op het oranje probeer te focussen als ik naar de stof kijk. Hier loopt er eentje rond die er haar leven voor zou geven. Of toch minstens haar chocomelk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wel, ik moet zeggen dat de pijn aan mijn ogen meevalt. Ze ziet er zo klein en cuddly uit. Precies de kleuter die ze niet wil zijn. Al zou ze - nu ik haar communiefoto's van vorig jaar zie - perfect matchen met haar klasgenoten in wit/roze/rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. <3 die dotjes! Die kleine Oon van u is onwijs schattig in haar kleedje. En anders ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ma zo'n schoon kind... en een schoon kleedje ook :-), maar toch, echt een pracht van een kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ah, het trechtersysteem waar ik geen hol van snap, maar wacht maar tot de 24e maart, dat gaat mij daar een aha-erlebnis van jewelste opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben wij het over dezelfde dingen?

      Verwijderen
    2. Hopelijk, anders snap ik er nog minder van dan ik dacht! :-)
      Ik heb mij ingeschreven bij Griet haar workshop.

      Verwijderen
  24. Dit exemplaar zou hier ook gesmaakt worden! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Amai daar zouden ze allemaal jaloers op zijn...voorlopig nog niet al te veel roze waarin geknipt kan worden, hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Te gek deze jurk! Zouden ze hier ook geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen