Boerderijweekend in Limburg.

dinsdag 30 april 2013


'Koeien hebben mooie ogen.' Iemand verwerkte my line ooit in een stukje poetry, en alhoewel er geen boerin aan mij is verloren gegaan, moest ik toch geen twee keer nadenken toen we plots de vraag kregen of we 'volgend weekend' niet op boerderijweekend wilden gaan. Volgend weekend was het laatste weekend van de paasvakantie en ons kinders wierpen terecht op: "Dat is raar, hé, mama, pas vertrekken als de vakantie bijna gedaan is?" Dat was inderdaad zo, maar dit weekend had geen van ons willen missen. Zelfs het Lief die een nachtdienst achter de kiezen had bij ons vertrek moest daar geen twee keer over nadenken.

Waar we naartoe trokken was geheim. Een boerderij, dat wisten we, en dat laarzen wel een goed idee zou zijn, dat ook.
Spannend. Vijf dagen gezaag op voorhand van hoe en wat en waar, mama? Thank god voor camera's in de auto, braaf dat ze waren!

De boerderij en hun eigenaars sloten we op slag in ons hart. Een hartelijke ontvangst (tot 3 keer toe, zo gaat dat namelijk voor tv) die ons 36 uur later liet besluiten: hier komen we zeker nog eens terug.

koe

Niet getreuzeld, meteen actie.

de drie

Ons Billy. Huurkonijn van dienst.
Ons Isaak. Oppasser van dienst.

rent a rabbit. billy bijvoorbeeld

Everybody likes a good brushing.

borstelen

Kleine boer, grote stal.

kleine boer

Farm Fun, klaar voor alle kinderfeestjes.

boer bibber

1 man, 2 dingen tegelijk. Not such a good idea.

ijsje

Sommige kindertjes waren na dag 1 zo enthousiast dat ze al om 04.00 uur paraat stonden om de koeien te melken. Nog een uur vroeger dan nodig.
En dat op zondag... *geeuw*

5 uur begot

·

Veel gelegenheid om zelf foto's te maken was er niet. Alle foto's waar ik zelf op sta zijn van de hand van Patrick Weltjens van het Akkermanshof.
Twee dagen met een cameraploeg in uw kielzog viel uiteindelijk zeer goed mee. 't Waren lievekes, alle drie. En zo gaat dat dus:

crew6crew5crew4crew2crew1crew3

Als de zoon later klankman wordt, dan was het beslist door Pieter.

carrierewending

Of wie weet... toch maar boer, misschien?

koe

De boerderijvlaggenlijn, gemaakt uit het restje van de jurk, gaat in elk geval richting Bocholt. Als bedankje voor een onvergetelijk weekend.

boerderijvlagjes

Wie de reportage van Vlaanderen Vakantieland wil bekijken, dit kan hier.

Wij logeerden in het Akkermanshof in Bocholt, reden pony in de Breugelhoeve en speelden boerengolf op de Alpacaboerderij.

45 opmerkingen:

  1. ik dacht al dat ik die kindjes van ergens herkende. van hier dus! leuke reportage iN VLAVAK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het een heerlijk stukje TV en met blik achter de schermen is het nog toffer! En ik denk dat het voor veel bloglezers leuk moet zijn om een stem op je teksten te kunnen plakken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben hier gezien en goed gevonden. Maar om 4u opstaan? Pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, die koeien hebben tepelhoedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. (H)Eerlijke tv!
    Een leuk aandenken voor het nageslacht :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat zag er me een geweldig weekend uit! aangenaam stukje tv en inderdaad leuk om stem en dergelijke aan de blog te kunnen linken:)

    oh wat mis ik boerderijen... koeien zijn zo zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een unieke kans! Heel erg toffe reportage Lies!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zo tof! Dat zag er een leuk weekendje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof om jullie ook eens in bewegend beeld te zien. Uwe jongste lijkt nogal op zijn papa, maar dat wist ge waarschijnlijk al.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De middelste zoon zag dat direct zitten, zo'n boerderijvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, als je kan, zeker doen. Ze zijn echt ongelofelijk vriendelijk en de kinderen worden echt machtig geëntertaind.

      Verwijderen
  11. Wat een leuke boerderij en geweldige tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Ik passeerde onlangs nog op hun website. De zoon was hier meteen gewonnen voor het concept Rent-a-rabbit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zag het en vond het geweldig :-). Vooral ook dat konijn :-) én de carwash!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LOL die foto van Felix met het ijsje en de uier :) :) :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Reacties
    1. Ja, hier:
      http://www.een.be/programmas/vlaanderen-vakantieland/boerderijweekend-in-de-limburgse-kempen
      Geen idee voor hoe lang.

      Verwijderen
  16. Zalig, uw gezicht in de auto: 'Oh nee, mijn kinders zingen K3 op nationale tv!'.
    Hebt gij eigenlijk ook botten aangehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ja. Verborgen onder een broek, maar wel even te zien.

      Verwijderen
    2. En ja, K3... Ze moesten 'iets' zingen...
      3 minuten K3 en 120 minuten iets anders en uiteraard....

      Verwijderen
  17. Ik nam het op en kon gisteren pas kijken. Echt een leuke reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zoo geweldig!!! Wij gaan sebiet eens kijken, zie ;-) Heb je mijn mailtje gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Sorry. Ik vergeet telkens weer te kijken.

      Verwijderen
  19. ziet er keigezellig uit!
    en koeien zijn superschattig, dus met een foto van die beesten doe je me altijd plezier hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tof! enne ... ter info niet alleen nationale TV, maar internationale! Vlaanderen Vakantieland staat wekelijks op het programma van BVN (het Beste van Vlaanderen en Nederland ofte satelliet-TV). Dus overal ter wereld bekeken door Vlamingen en Nederlanders. Mooi gezin, leuke uitstap en veel te schoon gekleed voor op de boerderij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat zegt mijn lief ook altijd. Gij met uw schone kleren altijd!
      Maar ja, kom, ik heb stadskinders, die hebben geen vuile kleren :)

      Verwijderen
  21. Ik heb het gezien, maar wist niet dat jullie het waren. Heel leuke reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps, gemist. Ga het snel eens bekijken op mijn computerke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och, zo leuk, leuk, leuk! Ik wil meteen ook vertrekken! De kinderen zouden dat hier ook de max vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een fijn gezin... ik heb het filmpje helemaal uitgekeken erg leuk weergegeven!

    Fijn om je eens te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo wijs zeg! Moeten we zeker ook eens doen als de kindjes wat groter zijn. Echt een tof filmpje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat hebben wij een chance hé, ons leven is één grote boerderijvakantie (vandaar gààn we dus ook nooit op vakantie, maar dat terzijde :).
    Maar hier niet in schoon kleren, iedereen nen overall hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. het kak-wagentje, zalig!
    Het leek mij een heel fijn weekend! Zouden onze kinderen zeker ook leuk vinden, de lokatie staat alvast genoteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig filmpje! tof om jullie 's in het echt te zien! Het grappigste moment vond ik wel toen de kleine Felix zijn neusje dichtkneep!!!! Stoorde het "koeienparfum" jullie niet in jullie vakantiehuisje boven de stal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee. Niets van gemerkt daar!
      En ook anders viel dat heel goed mee.

      Verwijderen
  29. Mo hoe geestig!
    En... blijkt dat ik al een hele tijd je blog lees... en je blijkbaar ook in 't echt "ken", of toch al tegen 't lijf gelopen ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen