Lest we forget.

zondag 7 april 2013


And now for something completely different.

U ziet mij niet veel in zwart wit.
U ziet mij niet veel gezinsuitstappen documenteren.
U weet wellicht niet dat wij de traditie hebben van elke vakantie 1 museum/bezienswaardigheid met de kinderen.

Deze, die moest gewoon.
Gisteren. De Westhoek. WW1.

Om nooit te vergeten.

ypres
ypres


Menin Gate · Menenpoort

menin gate


54.896 namen van vermiste soldaten

menin gate


In Flanders Fields museum

in flanders fields


Trench of Death · Dodengang

trench of death
all flat - trench of death
trench of death
trench of death
trench of death
trenches of death
vrouwen houden alles recht


Tyne Cot Cemetery

tyne cot cemetery
tyne cot cemetery
tyne cot cemetery
tyne cot cemetery


Beklijvend mooi.
Ontroerend.
Pakkend.

Time after time.

37 opmerkingen:

  1. Supermooie foto's! Ik ben daar geweest, ik denk zeker al 10 jaar geleden en het blijft me ook nog steeds bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een hele tijd geleden, maar het blijft me bij. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's. Schokkend gewoon. Tranen in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mens staat daar te weiig bij stil...aan de andere kant kan je ook niet alle lijden en verdriet van de hele wereld op je schouders meedragen...maar toch wil ik er eens heen, na het zien van deze foto's...en het is hier amper een uurtje rijden vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's!!
    Hopelijk was de zon ook aanwezig op de daguitstap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon, schoon!
    Ik denk dat de kinderen daar wel iets aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WW1 is iets waar wij Nederlanders niet veel van weten. Onlangs las ik een aantal boeken over WW1 en dan wordt pas echt duidelijk wat het voor België is geweest. Schitterende pics!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie foto's idd! De Dossinkazerne, das ook zo'n plekje. Ik ben nog niet in de nieuwe geweest, maar bij de oude kreeg ik ook al de krop in de keel tijdens de rondleiding. Vind het ook wel belangrijk dat ook wij nog doorgeven aan onze kids hoe het hopelijk nooit meer wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi ook eens zwart wit te zien hier!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I do not understand your words, but I do understand the pictures.
    Thank you for doing this with your children.
    Ivana (Czech republic)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie foto's, en het zwartwit past er goed bij... We staan er idd weinig bij stil dat de gruwelen die we elke dag op het nieuws kunnen zien ook ooit hier bij ons hebben plaatsgevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! Altijd indrukwekkend he, een bezoek aan de westhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh, die 4de laatste foto! Eentje voor de kerstkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou wel zéér ruim op tijd zijn.

      Verwijderen
  14. Ik woon in Ieper en wandel/fiets bijna dagelijks onder de Menenpoort. Mooi om m'n stad eens door de ogen van iemand anders te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een toeval!! Wij hebben dit weekend daar ook geweest! Ik heb jullie niet gezien,jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij deden de toer Ieper - Diksmuide - Zonnebeke, heel relaxed in de zon.
      Die sfeer, die sfeer. Kippevel.

      Verwijderen
  16. Ik wasin londen in november, en het paktemij hoe dat daar nog leeft, iedereen liep daar metdie rodepoppies , ook demannen in hun kostuum

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kippevel idd... Onlangs ook in Flabders Field geweest, had de ganse dag zo'n begrafenis-gevoel, en was daar helemaal niet op voorbereid, echt heel aangrijpend, maar terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allemaal plekjes heel dichtbij mijn huis ... Jammer dat we nooit de tijd nemen om erbij stil te staan zoals ern 'buitenstaander' dat doet. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je beelden spreken, zelfs vanop afstand
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt super mooie streek!
    Wij bezochten een tijdje geleden In Flanders Fields. http://missfabuleus.blogspot.com/2013/02/op-trot-in-flanders-fields.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik las niet of jullie gebleven zijn voor de Last Post onder de Menenpoort....Moet je écht doen als je in Ieper de oorlog wil herdenken.Zoveel keren heb ik het reeds meegemaakt....telkens weer is het een kippenvelmoment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, met de kinderen zou het wat laat geworden zijn en ik denk dat we allebei zouden staan janken op dat moment, dus dat gaan we even met ons tweeën doen, zonder kinderen.

      Verwijderen
  22. Knappe foto's.
    Best wel tijdje stil blijven staan bij deze post
    voor de rest zijn er geen woorden nodig bij deze beelden.
    Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dan heb je waarschijnlijk ook genoten van het programma 'ten oorlog'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut. Mooi gemaakt, maar naar mijn mening ietsje te weinig geschiedenis.

      Verwijderen
  24. we doen elk jaar een dag of weekend met vrienden, rond een bepaald thema WOI.
    Het blijft onwezenlijk, en intriest om te zien hoe zoveel (jonge) mannen hun leven gaven.
    Super dat ook jullie dit met de kinderen doen. Onze drie gaan ook mee, en leren zo wat oorlog doet met mensen.
    groetjes Marie-Christine/Iceberg Blue

    BeantwoordenVerwijderen