Öko für Berlin

vrijdag 5 april 2013


Hoewel het Duits er in mijn kindertijd met de paplepel werd ingegoten is er op taalkundig vlak geen grote liefde uit voortgevloeid. Het enige wat mij evenwel uitermate kan bekoren is de Umlaut. Ik kon het dan ook niet nalaten om u vandaag een Duitse titel te serveren.

Die portie Duits, die heeft twee redenen.

Het pakje gaat namelijk richting Berlijn. Naar een baby die eigenlijk al praktisch geen baby meer is. Al ferm op weg naar zijn eerste verjaardag en guitig lachend op de schoot van zijn moeder zag ik hem niet zo lang geleden op Facebook. Lang leve Facebook voor baby's die ver weg wonen en waarbij zo af en toe eens binnenspringen geen optie is.

Maten werden genoteerd, favoriete kleuren werden nagevraagd. En toen kreeg het mooie Berlijnse kereltje een nieuw hemd en een nieuwe t-shirt.
U herkent natuurlijk het Happy Animals t-shirt en de verbeterde versie van de testversie die u hier al zag. Nu nog duimen dat de Finse maten van Ottobre ook voor Duitse kereltjes passen.

De stoffen komen uit de nieuwe collectie van Mus en dragen het Öko label.

Öko, wat is dat toch een heerlijk woord.

Ik zag ze eerst bij Stofeerlijk, een webwinkel vol biologische en fairtrade stoffen.

öko für Berlinöko für Berlinöko für Berlin

Patroon t-shirt: Happy Animals (Ottobre 3/2011)
Patroon hemd: Iloinen kirahvi (Ottobre 6/2012)

23 opmerkingen:

  1. Van die kikkerstof hebik deze week ook twee shirtjes gemaakt. Erg leuke stof vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen maak je zeg! En wat kan je netjes naaien... Gaaf blog heb je...

    Groetjes Heidi en Judith

    Neem je ook is een kijkje ( of word volger ) op ons blog ?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook fan! Maar wat had je verwacht, ik hartje Duits, ecologische stoffen én het woordje "öko" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat heb je er mooie kleertjes van gemaakt :) Ik knipte ook net een stuk van de strandstof op verzoek van dochter ;) Die andere heb ik al eens verwerkt tot een shirtje :) De ontvanger gaat hier vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi!
    En die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moooooi! Helemaal weg van het gele hemd, en dat gaat heerlijk zitten in zo'n verantwoorde tricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg geslaagd! En bedankt voor de stoffentip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tricothemdjes, dat is comfy chique, hélemaal pro! En dat hemd heeft iets seizoenerigs wat ons Belgenland mist op dit moment. Idem voor mijn gemoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schoon! En had ik dat geweten kon ik uw pakske afgelopen weekend meegenomen hebben naar Berlijn :) (zie blogpost :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. These are so bright and happy and beautifully sewn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohh, wat mooi. stuur je zulke dingen ook naar andere steden?? Öko für Köln! kijk er zit zelfs een umlaut in de stadsnaam. En als je wilt stuur ik ook nog wel een heel zakje ü's, ä's en ö's en zelfs ß's in ruil voor zo iets moois ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi en volledig verantwoord caeautje !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk om te zien wat je met 'mijn' stoffen gemaakt hebt :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waauw, das weer prachtig!
    Ze zullen content zijn, daar in het heerlijke Berlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi!

    Ik ga een poging doen om mijn allereerste t-shirtje te naaien.
    Hoeveel boordstof heb ik zo nodig als ik een t-shirtje maat 86 - 92 ga maken? Kan je mij ook vertellen waar je de groene boordstof kocht aub?
    Bedankt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeveel boordstof je nodig hebt vind je hier:
      http://oontje.blogspot.be/2012/06/hoe-maakt-u-het-t-shirt-met.html

      De groene boordstof komt van Stofeerlijk.

      Verwijderen