Traag

vrijdag 31 mei 2013


Dat de weken voorbij vliegen, de dagen langer worden - net als de haren -, en de mouwen dan weer korter, die simpele vaststellingen, die kunnen me plots overvallen. 'Het is al eind mei,' denk ik dan, 'en het kind is vijf. Serieus. Wanneer is dat gebeurd?'

Mijn hoofd kan soms niet volgen. Niet dat dat hoeft, want het voornemen voor dit jaar was terugplooien op dit gezin en minder moeten. Trager leven heeft zo zijn voordelen. Ik heb meer tijd voor en beleef meer plezier aan dingen die ik jaren heb genegeerd. Geen zelfopgelegde deadlines moeten halen werkt ontspannend. Zo ontspannend soms, dat het plots weer vrijdagavond is, en de naaimachine er nog even onaangeroerd bij staat als een week geleden. Ondanks alle intenties. Alles blijft liggen. De broeken die enkel nog een zoom vragen. De brieven die op de post moeten. Het gras dat nodig moet gemaaid. Maar dan. Is er niet nog tijd genoeg?

Ik ging voor het eerst in een hele lange tijd naar Ikea en kocht er wat nieuw, fris groen voor het huis. En een lading kaders voor een makeover die ik jullie hopelijk snel kan laten zien.

groenlang en kortgroen van ikeaGras. Of euh, misschien eerder klaver.

14 opmerkingen:

  1. Hoog gras is zalig voor de kinders. Alleen als je het toch ooit weer netjes kort wil hebben, wordt het een hele klus. Veel plezier met al dat groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd laat dat maar hoog en stuur de kids buiten met een lege fles om insectjes te vangen, dolle pret gegarandeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gras lang laten groeien is enorm goed voor het gras, vind ik. En voor het uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Traag leven, we zouden het allemaal moeten doen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedere keer ik zie dat hier niets is verschenen denk ik aan de ontspanning die je nu geniet. Enjoy meiske, wijze beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe het ook veel rustiger aan dit jaar en kreeg van de week zelfs commentaar van een vriendin, dat ik zo slecht vooruit te branden ben. Tjsa, oeps. Dat is wel zo denk ik, maar wel lekker ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij hebben ook beslist dat dit jaar veel meer het jaar van 'wij' en 'ons gezin' moest worden. En het doet deugd! Gewoon een avond de rommel even laten liggen en samen puzzelen, gezelschapsspelletjes spelen: genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neem het er maar goed van! Hoewel ik natuurlijk wel benieuwd ben naar die makeover ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Straf! Ik had net dezelfde quote deze week...hoe kan dat allemaal zo snel gepasseerd zijn?! Ik was er toch bij..euh?! Maar traag leven, het kan deugd doen en toch is er nooit genoeg tijd voor alles, heel bizar! Nu we een jaar ervan tussen gaan, weet ik nu al dat het jaar om gaat zijn voor we het weten en in mei 2014 zeggen, hoe, we hebben maar een maand meer, djuu, seg ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Trager, ik wou dat ik dat beter kon. Al doe ik mijn best, er is vaak vanalles dat nog moét. Of misschien denk ik dat alleen maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Traag is het nieuwe hip
    dat weet ik zeker!
    Geniet van het hoge gras, de ongezoomde broeken en de welverdiende rust. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Go slow....zalig traag!! Kan deugd doen, af en toe!! Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al een geluk dat uw lezers over massa's geduld beschikken. Geniet van het trage leven en tot binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen