Jacob + vis

dinsdag 18 juni 2013


Ik was niet zomaar te laat met de verjaardagsoutfit van de zoon. Het was geen geval van uit de hand gelopen uitstelgedrag, nee. Ik liet mij namelijk weer vangen aan de trickiness van de juiste maat voor mijn smalle offspring. Maal twee.

Ik had het allemaal in mijn hoofd. En ik had weer goesting. Zoveel goesting dat ik het proefpatroon van de Jacob dat ik al van ver voor Van Katoen gebruikte links liet liggen en een vers patroon overtekende, in een nieuwe maat. De stof, in het allerprachtigste blauw, deed mijn enthousiasme alleen nog maar toenemen.

Helaas (#1) bleek al snel dat de dochter er ook nog perfect in paste. En bleek de Hugo, het t-shirt dat ik voor de jarige in gedachten had, overal uitverkocht in zijn maat. Dju, zeg. En het blauw van de broek en het blauw uit de t-shirt pasten nu eens perfect. Maar ik had geluk en met de hulp van mevrouw Petitfours en mevrouw Lily-Balou herself kwam alles toch in orde. Helaas (#2) was de Hugo ook nog wat te groot, maar ach, met zo'n schoon polo'tje in mijn handen vond ik dat op slag al een pak minder erg.

Broek en polo werden doorgeschoven naar de dochter en de zoon, die kreeg iets anders. In the end: twee blije kinders. Wat kan een mens meer willen? (Buiten een dochter die niet nagelbijt, dan.)

oonvuile vingerred red lipszedigrugtenen

Patroon broek: Jacob bij Zonen09
Stof broek: Koekepeertje
Polo Hugo: Lily-Balou bij Petitfours

25 opmerkingen:

  1. Mijn trucje om nagelbijten te vermijden? Nagellak! Ik lak ze dan zo mooi mogelijk zodat ik het echt zonde zou vinden om eraan te prutsen. En meteen zijn de korte nageltjes gecamoufleerd :-). (Je hebt ook zo'n antibijtnagellak met een hele vieze smaak, maar dat is echt geen aanrader)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze jongste was ook een nagelbijter maar de antibijtnagellak met vieze smaak had bij hem totaal niet het vereiste effect : hij vond die 'vieze' smaak allesbehalve vies en zoog, beet de lak eraf en ging toen gewoon verder met nagelbijten. Aangezien het geen effect had, zijn we met die 'Byttex' dan maar gestopt want gezond zal 't ook wel niet zijn

      Verwijderen
  2. Benieuwd wat het voor de zoon geworden is! :-)
    Wel mooi bij je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welke stof is het? De gabardine? Ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is eerder canvas, maar nog heel draagbaar. En de plooien blijven er ook heel goed in staan.

      Verwijderen
  4. Mooi! En die laatste foto is een echt reclameplaatje voor Jacob!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! En wat een mooie, frisse stofjes. Om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een heerlijke combi, die polo is trouwens ook echt prachtig, de vrolijkheid spat hier van mijn scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk stofje met die visjes! Leuke combi met die broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A match made in heaven, jacob en vis. En dubbel geniet ervan, dat kan niemand erg vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ons Isaakje zou hier zo goed bij passen. Hij heeft dat vissen T-shirtje ook en draagt dat met zo'n sponzen Lily Balou salopette. Dus niet alleen dezelfde smaak als mijn ouders qua naam, ook qua kleren :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuke kleurencombinatie! De vissen vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi en weeral geweldig gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo knap! Lou heeft het nagelbijten ook ontdekt :( ik hoop dat dat overwaait,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's weer!
    Schoon tenu. Men zou voor minder blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er een perfecte combinatie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alle toffe mensen bijten op hun nagels! *ahum*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. LOVE de stof! Lief, hoor, die visjes ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, ik loop hier achter! Ik <3 dat shirt in feit. Die broek is wederom exact wat ze moet zijn, met dat shirt is het af.

    BeantwoordenVerwijderen