De Muur.

dinsdag 13 augustus 2013


Dat het hier zo wit is, zegt het Lief altijd. Witte muren, witte plafonds, en er mag ook al niets omhoog hangen, zuchtte hij al meermaals. Ik zucht dan eens mee, want met al dat kleurrijk kindertuig vind ik het al meer dan druk genoeg. Ik hou wel van wat visuele rust in de ruimtes waar de kinderen gebannen worden, zoals de zithoek.
Ha! Wat maak ik u toch wijs? Welnee, uiteraard mogen ze daar spelen. Alleen moeten ze er standaard opruimen, in tegenstelling tot hun eigen deel van de woonruimte, dat er vaak/meestal (schrappen wat u denkt dat niet past) behoorlijk wanordelijk bijligt. Ik doe dan even mijn ogen toe. Zo. Rust.

De zithoek, dus. Ik had al lang een kadermuur in mijn hoofd, maar gaten boren, daar ben ik niet zo'n held in. Niet dat ik geen boormachine kan hanteren, maar een gat? In mijn muur? Een rail in de hoek met het plafond was geen optie, want ons oude huis heeft muren die in een boog doorlopen in het plafond. Typisch voor dit huis, maar niet zo handig hier. Deze Ikea planken waren bijgevolg de perfecte oplossing en - u raadt het al - al gauw had ik meer kaders dan plaats.

Die muur en ik, wij zien elkaar graag. Elke avond, als het huis stil is, kijk ik naar de foto's van de kinderen en de prints van Mus · Seventy Tree · NOT TOO ARTY en deze wondermooie van Tyler Knott. Even wegdromen bij de momenten die ik toen vastlegde, aan de mensen die erbij waren, aan de ontwerpers die ik niet persoonlijk ken, maar die me altijd het gevoel geven dat het toch zo is. Internet. Weird stuff happens.

muur

schaap

22 opmerkingen:

  1. Ik vind het mooi! Foto's en prenten om even bij weg te dromen. Eenvoudig om te wisselen.
    (P.s. heb ook al gedacht om zo'n planken van Ikea te plaatsen).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, hoor! Maar veel gaat dat niet veranderen... (De inhoud wil ik zeggen.) Maar is wel een mooi stukje Kunst. :) Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap u! Wij hebben hier ook zo'n rails hangen, beste compromis ooit, ook al is het hier lang niet zo wilt als ik steeds zou willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarstraks de muren afgewassen, het is al terug een beetje witter.

      Verwijderen
  4. Gaaf. Hier ook de Ikea planken. Super handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rust in uw hoofd en iets aan de muur. Allebei content?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wou al een tijdje een canvas omhoog hangen maar vond de perfecte foto niet. Denk dat het ook een rail zal worden zodat we makkelijk kunnen afwisselen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou dat graag hebben boven ons bed, zo'n wandplank. Een 'kadermuur' maakten we boven op een verloren muur aan de overloop tussen de slaapkamers. Daar lopen we vaak langs en staan we af en toe stil... En daar mocht het wat drukker zijn dan beneden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waaw! amaai, gelijk uit een boekske (een goed en schoon wel te verstaan).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben net hetzelfde van plan, leuk om er een foto van te zien ;-)
    Wel niet in het wit, maar het principe blijft hetzelfde... Voor mij is 'petrol'blauw de rustgevende kleur... Als ik wit zie, wil ik spontaan stiften nemen er iets op te kleuren ;-), ik kan dus niets lang wit houden...
    Eens 'DE verhuis' gedaan is, komen er fotootjes op mijn blogje!
    Alvast bedankt voor de inspirerende post

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat ik dat ook ga doen in onze gang. Veel te wit en veel te leeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi idee! Hier ook nog genoeg witte (kale) muren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Goeie tip dat wij ooit verhuisd raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat schaapje... ik krijg plotse nostalgiegevoelens van dat speelgoedje - dat moet ik echt goed gekend hebben... Kan je me zeggen waar het bijhoorde, ooit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt uit een oude Fisher Price collectie.

      Verwijderen
  14. Welke planken van Ikea heb je hiervoor eigenlijk juist gebruikt? Zijn dat hele smalle, dus echt een soort van 'richeltje', of bredere wandplanken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de Ribba, Riet. Wel degelijk met een richeltje, anders schuiven die lijsten er af.
      http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50152595/

      Verwijderen