De verjaardag en HAY

vrijdag 16 augustus 2013


Een jaar geleden, vandaag. Hoe gek. Een jaar. Zo veraf in tijd en toch soms gruwelijk dichtbij in mijn gedachten. Sinds die dag denk ik in halve jaren. De 'half jaar' mijlpaal valt namelijk samen met mijn verjaardag. Toen hij voor de laatste keer zijn ogen opende was ik op 10 minuten na 35 jaar en 6 maanden. Alsof hij nog een extra reden wou verzinnen om nooit vergeten te worden. Alsof dat ooit al kon gebeuren.

Het Lief zorgde toen, in februari, voor de nodige afleiding onder de vorm van een weekendje weg, zorgvuldig gepland met zijn partner in crime. Ze regelden als verrassing een lange lunch. Alles om even niet te moeten denken. Ik kreeg HAY schalen cadeau, helemaal onverwacht. En nu, bij de eerste echte verjaardag, doe ik mezelf een uitbreiding cadeau. Gewoon, omdat het zo hoort.

(U zag ze hier al uitgebreid. Nu nogt beslissen welk kleur de nieuwe wordt.)

hay

15 opmerkingen:

  1. Ik weet niet goed wat ik nu tegen u moeten zeggen. Toch wil ik 'iets' zeggen al is het maar om te laten weten dat ik je wel begrijp.
    Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eén jaar later beleef je wellicht minuut na minuut wat je toen overkwam. Het gemis en verdriet wordt op dagen als vandaag extra voelbaar. Sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat je een jaar geleden schreef is meer dan waar: ze zijn nu altijd waar wij zijn. In bepaalde opzichten is dat een troost...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De juiste woorden weet ik niet, zijn er wellicht niet, maar een hele dikke (mentale) knuffel Lies x (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een vreemde verjaardag van een turbulente zomer, knuffel! Verder met plezier medeplichtige en benieuwd naar de kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hierbij wil ik je een hart onder de riem steken, hou je vast aan alle mooie herinneringen die jullie hadden! Een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte Oon. Hier is het alweer 4,5 jaar geleden en het doet nog steeds pijn. Tjonge, dat we toch allebei de beste papa ter wereld hadden. {}

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en een fijne verjaardag, ondanks alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. veel courage, deze dagen zijn de moeilijkste, maar ook mooi door de herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En binnen een half jaar moet het lief je eens ontvoeren naar Kopenhagen.
    Mats zijn verjaardag nadert ... negen jaar bijna, dacht ik eerder deze week nog. Ik vond het vroeger als kind sterk dat mijn ouders zich de sterfdatum van hun vader en moeder zo goed konden herinneren. Ik weet ondertussen beter.
    Dikke -late- knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen