Watou 2013

dinsdag 20 augustus 2013


Over de liefde die we niet begrijpen. Het thema van 2013.

Wat?
Kunstenfestival in Watou.

Wie?
I en ik met best friend N. en haar grote jongens.

Gezien?
Schone dingen.
Ontroerende dingen.
Aangrijpende dingen.
Herkenbare dingen.
Pakkende dingen.
Kunstige dingen.
Om-in-mijn-huis-te-hangen dingen.

Dingen met een ziel.
Met een verhaal.
Met passie.
Dingen ook die veel uitleg vragen als je nog maar 10 bent.

Maar ik genoot. Al even hard van de locatie als van de tentoongestelde werken. En van mijn zoon, dat ook. Keihard genieten, wij.

Human Feelings as Drugs · Valerio Loi

watou_valerioloi

I will never see you again · Elmgreen & Dragset

watou_lamp

watou_omgekeerdslot

Désir · Annette Messager

watou_desir

watou_matglas

Voulez-vous danser avec moi? · Klaas Gubbels

watou_klaasgubbels

watou_plancher

Warten/Waiting · Martina Strusny

watou_martinastrucny

watou_appels

· klooster ·

watou_raam

watou_luster

watou_haak

How deep is your love · Carlos Aires

watou_kerkraam

Private moon · Leonid Tishkov

watou_tishkov

· douviehoeve ·

watou_muur

Down the rabbithole · Floor Coolsma

watou_konijn

· parochiehuisje ·

watou_traphal

Sterk · Bart Moeyaert

watou_sterk

watou_deur

· brouwerij ·

watou_brouwerij

Nog tot 1 september.
Meer lezen? Dat kan o.a. hier.

10 opmerkingen:

  1. Oh, vroeger ging ik elk jaar met mijn mama naar de poëziezomer in Watou. Wat doen deze foto's mij daar opnieuw zin in krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Ik krijg nu nog meer spijt dat ik het dit jaar gemist heb..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt voor de foto's, het lijkt me echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was er ook twee weken geleden en word er ook nu weer stil van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Dacht bij de titel al meteen aan het gedicht van Bart Moeyaert en kijk, het staat er tussen. Ik kende het festival niet. Nu zoek ik in m'n agenda een gaatje om toch te kunnen gaan. Dank je om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen