Felix en Jake, waterratten.

zondag 8 september 2013


Er zijn zo van die momenten in een kinderleven waarop badeendjes niet meer volstaan. Na de badeendjes volgen potjes, bekers, een gieter, en - oh joy! - spuitjes. We're talking badspeelgoed, hier. Een heel arsenaal zag ik al passeren in ruim 10 jaar kinderen. U wilt niet weten met hoeveel minuten over-de-badrand-gebukt-staan-om-alles-om-te-spoelen-en-af-te-drogen dat overeenkomt. Ik ook niet, trouwens.

Na potjes en consoorten kwam er speelgoed met zoveel kleine onderdelen dat steeds de gegronde vrees bestond dat de helft would swirl down the plughole. Stress bij deze moeder, ik verzeker het u.

En toen, zo ergens halverwege juli, toen was er Jake. En Jake mocht in het zwembad. Excuus, Jake mo├ęst in het zwembad. Ah ja. En dagenlang was er niets interessanter voor de vijfjarige dan met de kanonskogels vanuit het zwembad op zijn zonnebadende moeder te mikken - insert ondeugende blik - .
Toen het zwembadweer achter de rug was, moest Jake ook in het bad. Geen doodsangsten voor onderdelen die wegspoelen. Zoon content. Moeder ook.
Lego. Bliss.

jake3
jake2
jake1

9 opmerkingen:

  1. Tof! Ik vond dat vroeger ook geweldig, spelen in bad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo herkenbaar! hier kan ik ze zoet houden met "badverf" ...geweldige uitvinding

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha, wat een goede tip voor de zoon die eind deze week 5 wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie foto's! Bij ons volstaan momenteel de badeendjes nog. Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Als je er maar ouders mee kunt pesten" lijkt de leuze! Hier zijn afgewassen Heinzflessen de toppers. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik blijf bij eendjes. ze hebben wel een hengel. dan kunnen ze die eendjes vissen. is nog altijd goed genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jake heeft hier ook nog steeds succes.

    BeantwoordenVerwijderen