Over ogen en brillen.

zondag 1 september 2013


"Je hebt rimpels, mam," zei de zoon toen hij deze foto zag. Waar, dacht ik. Rimpels en sproeten, that's me.

Mijn ogen, de spiegel en ik, wij zijn goede vrienden de laatste weken. Eerst twee nieuwe brillen - twee, ja -, at last! Nu ook weer lenzen, want lopen met mijn nieuwe bril... ik dacht het niet. Ook na tien jaar brillen ging het lenzen in mijn ogen poppen gelukkig vlot. Alleen was het even wennen. Mijn hoofd nog niet helemaal mee met het nieuwe zicht en ik duizelig als wat.

bril

Ook ons kinders zijn er af en toe met onze brillen vandoor. Die kleine clown kan mij daar altijd mee aan het lachen krijgen. En hoewel de dochter een compleet ander type is, toch staat ze fantastisch met mijn bril. Niet?

3brillen
3 brave 1 clown

13 opmerkingen:

  1. ooh ik ken dat gevoel als je na zoveel jaar weer lenzen insteekt ... draaierig en de wereld ziet er zo anders uit zonder dat kadertje :D
    ik heb zo'n slecht zicht dat mijn dochter een absoluut verbod heeft om aan mijn bril te komen (niet dat ik in staat zou zijn haar te pakken te krijgen als ze ermee lopen was want ik zie echt heel heel slecht lol).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee brillen, handig om eens af te wisselen!
    Spijtig dat die dingen hier een half fortuin kosten (wegens verdunnen en ontspiegelen), ben dus een beetje jaloers op je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo tof! Ik heb binnenkort ook een nieuwe, met een montuur van 0,80€ om de dure glazen te compenseren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging dit jaar ook voor enkele nieuwe brillen, kwestie van wat af te kunnen wisselen. Sporten blijf ik ook met lenzen doen, draag ze eigenlijk enkel nog daarvoor. Voor mijn brillen ging ik even over de grens (Eyes and more in Nederland): daar kosten brillen geen stukken van mensen en had ik drie nieuwe brillen en één zonnebril op sterkte voor de prijs van mijn vorige bril uit België ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice!
    Grappig, mijn zoontje zei onlangs ook dat ik begon te rimpelen :-)
    Tja, wat doe je er aan hé!
    Maar jij staat met die bril prachtig!!!
    Zo een krachtige look! Man man man!
    Love it
    gr
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, de kleiinste op die laatste foto. Filou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt dezelfde bril als ik denk ik.
    5th Avenue in zwart-wit? :)

    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen