Schotland #1

vrijdag 6 september 2013


We gingen dus wel degelijk naar Schotland, al moet ik eigenlijk zeggen Northumberland, helemaal in het noordelijkste stukje Engeland. Een huis op de bank van de river Tweed. Schotland net over het water. Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, en juist, u zag daar nog geen bewijsmateriaal van. Maar ik hoorde gemor op de familiebanken, so I thought I'd better got on to it.

Ik ga u nog wel een paar keer om de oren slaan met foto's. Maar hé, dit moet hier ook wat dienen als naslagwerk voor die driekoppige offspring, en dan vergeet ik de grootouders nog.

Deel 1. Luchten. Landschappen. Zot schoon, zou mijn kleinste zeggen. Ik vrees dat ik tot in den treure 'Maar kijk eens naar die wolken! Zo schoon!' heb geroepen, zo tijdens het rijden. Gelukkig vond de achterbank dat niet erg, en deden ze gretig van 'Kijk! Een krokodil! En daar! Een walvis!'.

Maar ik meende het.
Ik hartje wolken.

· main land seen from holy island ·

sco_mainlandfromholyisland

· achtertuin. river tweed ·

sco_tweed

· our street ·

sco_westord

· uitzicht van ergens halverwege de yeavering bell ·

sco_yeaveringbell

· holy island. again ·

sco_mainland

· een nijdige West Ord hillock. ook gekend als kuitenbijter ·

sco_westordhill

· onze tweede thuis. cocklawburn beach ·

sco_cocklawburn


10 opmerkingen:

  1. Daar konden jullie vast tot rust komen! Zalig landschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schotland <3 ! Ik stapte een paar jaar geleden de West Highland Way en besloot toen ooit terug te keren. Merci voor de herinnering :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, schitterende foto's! Normaal gezien ga ik volgend jaar naar Schotland. Kijk er nu al naar uit, zeker na het zien van jouw prachtige foto's.
    Liefs, Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat maar komen, al die mooie foto's, 't is alsof ik zelf een beetje op reis ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sla ons maar om de oren met die foto's ;)!!!
    Ik vind ze nu al geweldig :). Prachtige omgeving ook hé.
    Schotland staat ook nog op mijn "wil ik ooit bezoeken" lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben een maand blogachterstand aan het bijwerken. Laar die Schotland #2 maar snel komen. We hadden juist een goei volgende zomer idee, maar nu ik dit zie... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen