The flockshop

maandag 30 september 2013


Of ik niet eens wat flockontwerpen wou testen, las ik in een vriendelijke mail làààng voor er hier even niets meer te beleven viel. Goh, dacht ik, flocken is hier gelijk wel wat over, momenteel. Dat dacht ik voor ik ging kijken, daar. Mijn gedacht veranderde gelijk een beetje. Veel. En zeg nu zelf, van wat flockstuff uitproberen is ook nog nooit iemand doodgegaan.

Er schoot plots vanalles door mijn hoofd. Voor de niet aflatende stroom aan baby's, maar vooral voor de zonen (cassettes! platendraaiers! fototoestellen!). Ik zag veel gedetailleerde figuren waar ik op een goeie dag misschien wel zelf aan zou beginnen, maar waar ik gegarandeerd na een paar uur minutieus met een breekmes in de weer te zijn geweest, misschien het het einde niet zou halen. Of toch niet zonder gemor. Deze, bijvoorbeeld, daar was ik wel even zoet mee, maar ik vond het blijkbaar nodig om die toch nog even te herhalen. Zo'n figuren, met ontelbare losse stukjes, die koopt u beter gewoon, neem het van mij aan. Het bespaart u meteen heel wat tijd, gepruts en frustraties. Handig ook, dat alle kleine onderdelen bijeen worden gehouden door een laagje plastic. Dan hoeft u ook al niet meer te vloeken omdat dat onooglijk kleine prutsding niet plakt waar het had moeten plakken en u - miljaarde, miljaarde! - kunt proberen om het ding van de stof te prullen. Been there, done that.

Maar toch. Als ik u een waarschuwing mag meegeven... pas op met het oog van de zebra. Het is weg voor u '€&@^#^+}]£¥•!' kunt zeggen.
En ook: als u het zo een heel klein beetje beu wordt, omdat het verdraaide ding niet blijft plakken, probeer dan eens heel voorzichtig rechtstreeks op het plastic te strijken (wel blijven bewegen en uiteraard niet op de hoogste stand). Hier werkt dat wel, in tegenstelling tot de 'doek-erover-methode'. Al kan het ook aan het t-shirt gelegen hebben: niet voorgewassen (en dus tegen de regels), maar voorwassen is bij cadeautjes helaas geen optie. Maar kijk, u vindt wel een manier om het ding te laten plakken.

Voor de rest: topgerief!

flockshop1flockshop2flockshop3

The Flockshop

13 opmerkingen:

  1. Leuk hoor. Ik waag mij niet aan te ingewikkelde figuren. Ikzoek altijd naar plaatjes met weinig detail, het knippen is zolastig. Handig dat ze ook kant en klaar te koopzijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof!

    En lol, voor het linkse snoeteke op de onderste foto ;-)

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zeg! goede tip voor de flock-webshop! bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! Enne, cadeautjes kun je toch even goed voorwassen? Gewoon even strijken, en klaar, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, die zebra's koop je idd beter zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tip!

    groet Annemieke
    Sofilantjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe flocks! Ik ben ook niet zo'n fan van ingewikkelde dinges, frustratie alom, gegarandeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, die zebra is geweldig, ik zou er niet aan beginnen als het allemaal losse stukjes zijn. Handig al ze al voorgesneden zijn en op folie kleven, geen verloren stukjes meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, ik vind de flockjes erg tof. Enne... cadeautjes worden hier ook voorgewassen, hoor, alle stofjes gaan de machine in voordat ik er iets mee doe!

    BeantwoordenVerwijderen