Halsoverkop

woensdag 27 november 2013


Move over, ridders! Sinds Harry Potter een goed half jaar geleden zijn intrede deed in de leefwereld van de vijfjarige ging er geen dag voorbij zonder dat wij een toverspreuk naar ons hoofd kregen geslingerd. Vol overtuiging en met zijn onafscheidelijke zelfgemaakte wand zwiept hij zich een weg door het leven.

halsoverkop1

Maar ter zake, nu. Deze zomer waren wij fan van tricothemdjes. Snel gewassen, snel weer aan. Dit stofje van Halsoverkop ging van de brievenbus naar de wasmachine en belandde toen geknipt op de naaitafel. Een beetje ironisch, dat halsoverkop, want na het knippen was er niets halsoverkop meer aan. Net zoals dit hemd, bleef ook dit liggen.

halsoverkop5

Maar toen kreeg ik het op mijn heupen van mijn eigen uitstelgedrag en gooide ik een resem excuses overboord, samen met mijn principes over Geox en - oh jawel - schoenen kopen als uw kind er niet bij is. Knopen doorhakken, dat voelt soms verdraaid goed.

halsoverkop2

33 opmerkingen:

  1. keimooi, welk patroontje heb je genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heet 'Iloinen Kirahvi', maar eigenlijk is het gewoon n°4 uit Ottobre 6/2012.

      Verwijderen
    2. bedankt, ik heb die ottobre liggen. hopelijk vind ik voor dit projectje tijd in de kerstvakantie

      Verwijderen
  2. Super stofje, en super hemdje. Stoer en schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die stierenkopjes zijn de max: schoon van ver én van dichtbij. Blijven hakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de zoon eens weer hemdjes wil dragen, probeer ik het ook nog eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keischoon! Die stof ligt hier ook nog en heeft in mijn hoofd al zeker 10 verschillende bestemmingen gehad, maar nu ik dit weer zie, neig ik toch weer hard naar een hemdje. Super! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love it: stof, hemd, hemdinhoud, knopen. Ik twijfelde even bij de Geox maar what's in a name als het mooie zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knopen, daar zeg je zo wat. Ze zijn iets te groot, vind ik, maar goed, het was zondag en er zat niet veel anders op dan te roeien met de riemen die ik had. Toch als ik mijn nieuwe strikte deadline wilde halen :)

      Verwijderen
    2. Haha, ik had het over de doorgehakte knopen, maar die grote knopen zijn ook echt wel leuk vind ik! ;-)

      Verwijderen
  7. Maar zo schoon! De stof ligt hier ook nog, maar ging in tegenstelling tot bij jou, van de wasmachine netjes de kast in.
    Ik hou dat patroon in gedachten voor zoon 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is uw 5-jarige al klaar voor Harry Potter? Ik twijfel nog om te beginnen voorlezen aan mijn 5-jarige zoneke.
    Ik ben fan van zijn hele tenue! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, hij was degene die er het hardst op aandrong dat we alle films zouden zien. Hij was net vijf toen hij ook film 7 en 8 zag en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Niet bang, geen nachtmerries, alleen een buitensporig grote interesse en heel veel enthousiasme.

      Verwijderen
  9. Al een geluk dat dat daar tricothemdjes zijn, die hopelijk nog een hele tijd meerekken met de zoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ola, prachtig stofke alert! En een mooi hemd, uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chique dinges! Ik ben ook fan van Halsoverkop!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmm, de angst voor geox deel ik helemaal! De liefde voor het stofje ook, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig stofke, zo jammer dat het uitverkocht is. Leuke combo, die stof en dat hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed gedaan!! En JA, knopen doorhakken...heerlijk!!!! Het is een heel mooi hemdje geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen