Het Van Katoen ondergoed patroon, vanaf nu gratis te downloaden.

donderdag 26 december 2013


Blijkbaar leeft Van Katoen niet enkel in ons hart voort. We krijgen nog regelmatig de vraag om patronen te verkopen. Elk van ons was zowat de 'bedenker/bewaker' van zijn eigen patroon en zij en ik stellen u nu voor een tweede keer het ondergoedpatroon voor. Destijds ging het patroon ontelbare keren over de virtuele toonbank. De 5 euro die u daarmee doneerde werd ondertussen goed besteed. Op de Facebook pagina van Annick for Kenya kan je de vooruitgang volgen. Kijk eens wat er al werd gerealiseerd!

Een hele tijd geleden knipte ik een nieuwe lading onderlijvekes. Toen ze af waren leek het bijna weer lente. Geen nood, zei de dochter, ik draag ze wel in de zomer, mam. Which she did.

Bij de eerste koos ik voor ander stofje voor de rug en vastbesloten mijn plan door te zetten, graaide ik wat (ooit verkeerdelijk bestelde) stoffen uit de bak. Synthetisch. Glad. Met lijnen. Bad combination. Very bad combination, neem het van mij aan.

Ik foeterde een eind weg, maar van een beetje foeteren is nog nooit iemand doodgegaan, dus ik knarste even voort, keek bij een ribbel hier en daar de andere kant op en verwed er een arm om dat toch nooit iemand het omzoomstiksel van dichtbij gaat bekijken, ondergoed zijnde. In plaats van boordstof werkte ik simpel af met tricot. Hetzelfde principe, maar iets dunner en met een fijn accent op de rug.

van katoen revisitedonderlijvekeonderlijvekerugjes in iets wreed synthetisch

En omdat bij het patroon een boxer (jongens/meisjes) hoort, maar de aversie voor boxers hier nogal aanzienlijke proporties heeft aangenomen, een home made slip.

ondergoed

Het patroon gaat van maat 86/92 tot 134/140 en bevat een patroon voor een hemdje + een boxer voor zowel meisjes als jongens. In de Van Katoen Flickr pool vind je voorbeelden van afgewerkte stukken.

Maar kom, genoeg getalmd: HIER kunt u het patroon downloaden. Gratis ende voor niets! Graag gedaan!

*Annick for Kenya is nog altijd blij met alle giften groot en klein. Wil u toch graag iets schenken, dan kan dat steeds op hun rekeningnummer IBAN BE56 9795 9194 1188 BIC ARSPBE22*

15 opmerkingen:

  1. wow, this is odd, I was looking in mina dotter`s blog a tutorial about piping, (because I`m sewing antoinette dress), and tutorial shoe me this beautiful underware and sad discovered it was a van katoen pattern, but then saw this link in the right, wow, i`m dreaming. thank you so much for this second time. (Maybe my english is awful, because I speak Spanish, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die boordjes zijn super mooi! Da's in feite toch te mooi voor ondergoed. Maar ze kunnen met dit weer moeilijk zo over straat...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, op die leeftijd komt er niemand in detail naar het ondergoed kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Shame on me. Dat patroontje ligt nog steeds onaangeroerd in de kast! Ondanks je gefoeter vind ik het trouwens toch een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kwam het linkje weer tegen, wil nog een keer ondergoed maken voor de kledingbank, een mooi doel voor dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel dank voor het delen van het patroon van de jongens boxers! Ik had nog veel restjes tricot liggen en zoon had nieuw ondergoed nodig. Kwam dát even goed uit. Het resultaat: https://geensteekjelos.wordpress.com/2015/05/25/onderbroekenlol/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel dank voor het delen van het patroon van de jongens boxers! Had aardig wat restjes tricot liggen en zoon had nieuwe onderbroeken nodig ;-) Ze zijn hartstikke leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor het patroon! Dochter heeft nood aan nieuwe hemdjes, en ik heb leuke stofjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb vandaag jouw patroontje gebruikt om een ondergoedsetje voor de kleindochter te maken. Is dus een probeersel maar supermooi h
    gelukt. Zo gaan er dus nog meerdere volgen !Super bedankt voor het patroontje !Spijtig dat ik geen foto kan plaatsen

    Gr. Godelieve

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb vandaag een ondergoed setje gemaakt voor de kleindochter in maatje 86. Het is supergoed gelukt zo gaan er dus nog meer volgen. Spijtig dat ik geen foto kan plaatsen . Nogmaals bedankt voor het leuke patroon .
    Gr. Godelieve

    BeantwoordenVerwijderen