In Excelsis Deo

dinsdag 17 december 2013


We zijn nog niet heeltegans in kerststemming, hier, ook al is de lucht vol van kyrie eleisons en in excelsis deos (inclusief: 'Waarom zingen die over deo, mama?').

Nog altijd geen kerstboom en ik gebaar ook nog even van niets. Wel al een lading pakjes die ik een beetje overal online verzamelde, en terwijl ik toch bezig was met klikken, klikte ik ook maar wat voor mezelf.

Ik mag dan geen kerstaddict zijn, ik hou wel van mooie prenten. Sanna Annukka is iemand die ik al langer volg. Dat ze ontwerpt voor Marimekko zegt veel, maar ze maakt ook prachtige prints. Ik kocht The Fir Tree, een verhaal van Hans Christian Andersen, dat ik binnenkort eens wil voorlezen voor mijn oudste.

firtree
firtree4

Deze kon ook niet ontbreken in mijn immer uitdeinende koffiekoppenverzameling. Nog eentje van helen b. Flashback naar de bubbeltjesbadmutsen van de jaren tachtig!

zwemster

Voor de Gentenaars: ik zag de kopjes bij Clouds in my Coffee, de perfecte plek om naast een kopje ook meteen een overheerlijke koffie mee te pikken.

6 opmerkingen:

  1. Voor het eerst in mijn leven wordt kerststemming vervangen door blokstemming en tot nu toe vind ik het geen geslaagde metamorfose. Ter compensatie trakteer ik mezelf vanavond op wat kerstgevoel met een lucht vol Gloria's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, de Clouds...da's een goed idee!
    Ik koester mij Van Katoen / Helen B. kopje nog steeds. Misschien moet ik eens uitbreiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik heb die tijdens mijn amazonmania ook nog in het mandje gelegd, maar met pijn in het hart (en nog meer in de bankkaart) laten ligegn. Als ik ooit tot bij u kom, wil ik hem lezen! Of uitwisselen? Ik het nog sparkle and spin' en 'a kids guide to graphic design'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, Sparkle and spin zat ook in mijn mandje!

      Verwijderen
  4. Ook voor niet-Gentenaars is een interessant koffie-adresje een welkome link !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat cadeautjes voor jezelf bij elkaar klikken, dat ken ik maar al te goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen