Over Kerst. En kaarten.

woensdag 4 december 2013


Ik heb bitter weinig met kerstbomen. Noch met de bijbehorende ballen en slingers. Ook niet met aftelkalenders, hoewel daar - dat kan ik Pinterestgewijs bevestigen - echte parels tussenzitten. Vooralsnog ga ik niet overstag.

Ik heb wel iets met kerstkaarten. Of toch met de tekst die daar op komt te staan. Net als vorige jaren trek ik dit jaar met veel plezier een paar avonden uit om mijn vrienden van een kaart met een persoonlijke boodschap te voorzien.

Dit jaar haalde ik ze bij Willem Pirquin en In-pakt.

kerst_willempirquin

kerst_bomen

kerst_inpakt

En een kerststal... Deze wandrekjes (ze komen in een set van 3) van Huisje Creatief zullen - voor ze ooit eens aan de muur geraken - bij nader inzien toch eerst de functie van alternatieve kerststal vervullen. Een minimalistische, met een enkele kerstboom en misschien een lege kribbe, want waar hebben we die Playmobil Jezus nu ook weer gelaten?

8 opmerkingen:

  1. Prachtig, de kaarten maar ook de stal.
    En lol voor de verloren Jezus. Vorig jaar liet ik de kribbe leeg tot kerstdag, en legde de vintage porseleinen Jezus veilig ergens weg. Zo veilig dat hij pas met Pasen weer boven water kwam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerstkaarten schrijven: dat blijft hier ook een vaste decemberavondactiviteit. Schoontjes weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet ervan! Ik wou dat ik ook tenminste één aspect van kerst kon appreciëren, maar helaas. Ruined for life... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tochtoch: een strak zelfgefabriceerd boompje: dat moet toch lukken, niet?

    BeantwoordenVerwijderen