Weekend

zondag 9 maart 2014


Ik ging het weekend in met een ellendige rothoest. Met een lijf vol Dafalgan, thee, een occasionele koffie en versgeperste sapjes. Met een zwaar hoofd en zonder stem. Maar bon, het was weekend. En de zon scheen. Ik fietste met de jongens naar de kapper. Ik keek naar mijn tuin en kon het niet laten om de snoeischaar te pakken, het tuinhuis op te ruimen en de hele buurt te laten weten dat ik hoestte.

De kinders speelden buiten, krijtten het terras vol, sleurden de Playmobil naar buiten, maakten ijsjes, vonden de waterpistolen terug en eindigden rillend in een zwembad. Ik eindigde met een hoofd vol sproeten en diezelfde ellendige rothoest. Maar het was weekend. En de zon scheen.

zwemmen
DSC_3485

16 opmerkingen:

  1. Volgende week wordt ook nog mooi lenteweer. Word snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een zalig weertje, he. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leve het geluid van de grasmachine, die de lente aankondigt en vrolijk heerschap kortwiekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig he dat zonneke. Dat hoestje gaat wel weer weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. beterschap! de zon is een goed medicijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah zalig. Hopelijk word je snel weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap, Lies! En serieus zeg, in het zwembad??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik maar zeggen dat het nog veel te vroeg was om ijsjes te eten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig gewoon die zon! Het lijkt wel een ander leven ineens! Blij dat mijn kinderen die foto's niet zien, die zouden geweldig jaloers zijn van zowel zwembad als ijs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties
    1. Helaas. De Oontuin heeft geen zwembad.
      Ooit wel. Ooit wel. Ik ga niet dood voor er een zwembad in mijnen hof ligt.

      Verwijderen
  11. Beterschap, makker,
    en probeer nog zoveel mogelijk te genieten van dat fantastisch weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OMG uwen oudste, die ziet er zo middelbaarklaar uit!

    BeantwoordenVerwijderen