Theo!

donderdag 15 mei 2014


En toen stond ik plots met een vers geplooid Theo patroon in mijn handen, een beetje met gemengde gevoelens. Aan de ene kant keicurieus om de smalle versie uit te testen (de hemdjesliefde is hier nog altijd groot), aan de andere kant ook wat schrik voor mijn eigen kunnen na zo'n enorm lange naaipauze.

Dat er ooit een Theo zou komen, dat stond al vast van het moment dat ik dit zag. En toen ik het hemdje in kwestie in mijn handen had werd dat gevoel alleen maar opnieuw bevestigd.

Een Theo, dus. Ik nam een smalle 122 over voor de zoon van 116 en die zit als gegoten. Mooi aansluitend, niet te krap aan de armen, niet te wijd rond het lijf. Perfect. Winkelwaar.

Ik knipte van enthousiasme meteen twee hemden en volgde nauwgezet de handleiding (enfin, toch zo nauwgezet als mijn hoofd dat toeliet). Topding 1: ik hoef helemaal niet alle naden te overlocken, want 90% zit mooi weggewerkt. Topding 2: de accenten. Niet standaard bij versie a (de basisversie), maar ik gooide ze er toch maar bij, uit curiositeit. Dat lukt dus, en dat geeft een machtig schoon effect. Topding 3: ik weet nu ook hoe je proper manchetten aanzet. Niet dat ik het al geprobeerd heb, dat is voor later, maar een duidelijke handleiding: check! Topding 4: er zijn zo van die hemdenfolies zoals sluitbiezen en plooikes aan de mouwen die ik er nu niet bij deed, maar die dus wel kunnen en op de blog van Mamasha uitgebreid zijn uitgelegd.

Enfin, ik ben nu echt wel verkocht - net als de zoon - en ga u dan nu even om de oren slaan met wat fotomateriaal. Voor het eerste naaiproject in eeuwen vergeeft u me dat vast.

theo1theo9theo4theo3theo5theo2theo7theo6theo8

Patroon: Theo van zonen09

45 opmerkingen:

  1. Moooi! En leuk al die oranje accentjes en knoopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel schoon! fan van de kleine accentjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap, maar vooral, uw klein zoontje is groot geworden! En hip hoi voor zijn zotte snoeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die laatste foto! Zalig, er is er duidelijk eentje blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg mooi! Ik begin ook terug hemdjes-kriebels te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe Theo! Super stofje met die oranje accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor! Je bent het alvast niet verleerd!
    Toffe stof,hij staat er goed mee!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoontje! Groen blijft hem mooi staan. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Hij staat inderdaad super met groen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je toevallig nog van waar dit mooie stofje komt?

      Verwijderen
    2. Het was er eentje van In den Beer.

      Verwijderen
  10. Dat is nu eens een echt mooi hemdje in een mijn lievelingskleur op een knap ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig !!! Ben ook zot van dat patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. héél knap,
    de knopen, de stof,
    chique chique
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, zou ik die nog herkennen moest ik hem op straat tegenkomen...die jongste van U. Slik zeg, wat is die veranderd!
    En schoon hemdje. Staat hem beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige zoon, prachtige Theo, prachtig stofje! Hoera voor het ontwaken uit een naaipauze!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig, wat een prachtig stofje en geweldig schone foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt prachtige versie, prachtige foto's. En ik zag echt uit naar het resultaat van de small op Felix: zo fijn om te lezen en zien dat het zo goed zit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hemdjes, daar durf ik me nog niet aan wagen, want ik naai nog maar van in september en ik moet nog veel leren. Dat stofje is om te smelten en het model ook. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat n knap hemdje, schitterend idee die oranje accentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Absoluut prachtige foto's, en een prachtige Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het lange wachten op wat 'naais' loont!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er goed uit; foto's, zoon én hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jawadde! Als dat geen comeback van formaat is!

    BeantwoordenVerwijderen