woensdag 6 augustus 2014


'Of ik eigenlijk niet nog eens een keertje moest bloggen', kreeg ik hier te horen. Euh. Welja. Eingenlijk wel. Deze stek lijkt wel aardig verwaarloosd.

Het waren drukke maanden, want er was een boek dat moest worden gevuld en foto's die moesten worden gemaakt en tig coole naaisels (waar u ongetwijfeld razend benieuwd naar bent, ja ja, geef het maar toe) die tijdig moesten af zijn om te worden geshoot.

De lente begon met een lentedip, maar omdat mijzelf schoppen onder mijn gat geven mij niet vreemd is, een duidelijke note to self, goed in het zicht.

DSC_3546

Er was voor het eerst sinds lang nog eens een trouwfeest, waar yours truly fotograaf van dienst was en de camera dus overal meeging, ook naar het toilet.

DSC_0971

Er was een café met een betekenisvolle tekst:

DSC_0507

*'n dag, 'n jaar, 'n eeuw
ik weet dat liefde lente is
maar ook een beetje sneeuw.
*

Er waren momenten waarop ik blijkbaar tijd had om mij te verdiepen in de anatomie van de musca domestica.

DSC_0097

Er was een rommelmarkt met dingen die ik niet nodig had, maar het was voor het goede doel. En dit was mooi. En vol herinneringen.

DSC_3641

Er was een nieuwe verzameling, waarbij uiteraard een echte Harry Potter toverstaf hoorde die waarachtig een kern van perenboomhout had.

DSC_3650

Er was een huis vol draadjes, pluizen, stofresten, spoelen in 30 kleuren en ook bobijnen die ik niet nodig had, maar die een trouwe bondgenoot bleken en mij een beetje gezelschap hielden, temidden van de chaos.

DSC_0846

Er was ook zomer. En vakantie.

En was zon. Veel zon. En zee. En joelende kinderen.
Lang geleden alweer, zo lijkt het toch.

Nu is er bijna een boek. Bijna. Bijna. Bijna.
Na de deadline snor ik die vakantiefoto's op.
Beloofd.

11 opmerkingen:

  1. Wat schrijf jij mooi. Om van de foto's nog maar te zwijgen. En je 'note to self' heb ik ondertussen al gepikt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Ik kwam net gisteren nog een kijkje nemen en dan vandaag sta je terug in de newsfeed, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doe maar rustig,
    wij lopen niet weg
    en kijken gewoon vol spanning uit naar hét boek!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om hier nog eens een berichtje te lezen! Ik kijk ook ongeduldig uit naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk een nieuw bericht! Ik kijk ook uit naar dat boek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Oon, heb je info over het gedicht... of het adres van het betreffende café?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gedicht is van Toon Hermans. Het café moet ik je voorlopig even schuldig blijven.

      De sneeuw viel traag en monotoon
      in luie vlokken hier en daar
      het was al veel te ver in 't jaar
      het was april
      we waren jong nog allebei
      daar in die witte winterwei.

      En ik weet nog dat je zei:
      wat is 't stil
      de sneeuw viel traag en nonchalant
      op 'n ontluikend lenteland
      witte vlokken op 't geschrokken jong groen.

      En toen ik j' in mijn armen
      'n beetje wilde warmen
      viel er een grote dikke vlok op onze zoen
      zo gaat 't met de liefde.

      De sneeuw valt op het vuur
      de eerste maal dan schrik j' ervan
      maar 't went wel op den duur
      ik hou van jou, ik hou van jou.

      'n dag, 'n jaar, 'n eeuw
      ik weet dat liefde lente is
      maar ook een beetje sneeuw.

      Verwijderen