Spanje 2014.

zaterdag 25 oktober 2014


Net als vorig jaar moesten er een paar maanden overheen gaan. Nu de dagen snel korter worden is de hunkering naar die warme zomerherinnering groot. We gingen op reis. Naar een warme zee. Zoals beloofd na het pootje baden in die koude Noordzee vorig jaar.

Het was fijn. Warm, maar niet té. Een paar tijgermuggen, maar geen hordes. En verder: zee. Zee. Zee. Bodyboards. Hoge golven. De 4 waterratten van ons gezin volledig in hun element.

reis5reis6

Er was een groot strand. Nothing fancy, maar wel met palmbomen voor de lezers onder ons. Met relatief weinig volk, maar met op de een of andere manier altijd wel iemand om mee te spelen.

reisIMG_2433

Er was een kind dat forten bouwde en ze bewaakte alsof zijn leven ervan af hing.

IMG_2304

Verder was vooral rust. En heel veel niets. Uitzonderlijk werd er iets bezocht. En vroeg deze moeder: "Lach eens mooi?" Waarna er iets tussen een schaapachtige glimlach en een grimas werd geproduceerd.

reis9

Soms duurden die bezoeken te lang. Werd de zee al gemist. En vroegen ze - alsof het al weken was geleden -: "Gaan we nu eindelijk weer naar zee?"

reis7

Soms bleek de kroost gigantisch op te vallen. Zeker tegen een wit muurtje.

reis3

Er was een klein dorp en wij woonden aan de rand. Dat mag u in dit geval heel erg letterlijk nemen. Van op dat terras keken wij elke avond naar de ondergaande zon.

IMG_2422
IMG_2222
IMG_2215

Het fototoestel dat al maanden aan mij arm was vastgeklonken mocht op vakantie vaak thuisblijven. Zee en strand en strand en zee, zo zagen onze dagen er uit. Deze foto's zijn van de eerste dag, toen het 'slecht weer' was, de zee bruin en en het strand helemaal leeg. Ik vind ze bijna mooier dan die onder een stralende hemel.

IMG_2245
IMG_2261
IMG_2246

Deze foto is voor mij dé foto van de zomer. Dag 1. 5 minuten. Doorweekt kind. Geen houden aan.

IMG_2248

Of nee, wacht, mijn grote jongen met wie ik op dat moment net een uur of 5 hoge golven en een sterke stroming had getrotseerd. Uitgeput, bruin, ontspannen.

IMG_2520kopie

Volgend jaar trekken we terug naar het westen en gaan we golfsurfen in Wales! *popelt al bij het idee alleen*

10 opmerkingen:

  1. Wj waren dit jaar ook in Spanje, Helemaal het zuiden, maar daar was de zee zoooooooo koud dat we er echt niet in konden...iets met een golfstroom of zo....maar ik blijf toch fan ...zeker van die witte huisjes....Wales wil ik,ook ooit eens zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Lijkt me een super vakantie... Geniet maar nog wat na, al is het al een tijd geleden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's. Fijne vakantie. Waar zaten jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de Costa Dorada, een kleine 100 kilometer onder Barcelona.

      Verwijderen
  4. Prachtige foto's! Dat uitzicht, die zee! De foto met de drie kinderen tezamen is echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow Lies, zo'n schone foto's.
    Met zo'n vakantie zouden wij hier ook helemaal content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij kunt dat? Golfsurfen? Ooh, ik ben zo jaloers! Ik heb dat met de wederhelft eens twee dagen gedaan, hier aan de kust. Daar zijn geen golven en het enige wat ik kon was peddelen en zinken. Ooit wil ik richting Jersey!

    BeantwoordenVerwijderen