De stierenzebra's.

woensdag 19 november 2014


Ik hoor het me nog zeggen: 'Zodra het boek af is, maak ik voor jullie nieuwe pyjama's waar jullie armen en benen wél nog in passen.' Ze hadden maar 1 wens. Het moest een pyjama met een legging zijn, niet zo'n los flodderexemplaar dat ik zelf zou verkiezen.

Er zat wat rek op die 'zodra', want zodra het boek af was liep ik met een grote boog om mijn naaitafel heen. Ik spendeerde mijn vrije tijd al lopend, of al lezend, en boekte mijn agenda vol met fijne dingen die ik on hold had gezet.

In the end kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan, dus schoof ik de boel toch weer aan de kant en installeerde ik mij achter de overlock. Toegegeven, mijn schuldgevoel had ook wel wat in de pap te brokken. Ik had het immers belòòfd en werd daar op gepasten tijde door de kinderen in kwestie aan herinnerd. Dat mijn stapels tricot ondertussen gewoon uit de kast vallen als ik de deur open doe wil misschien ook wat zeggen… En dat deze broek ondertussen tot net onder zijn knieën kwam misschien ook. Tijd voor actie, dus.

Deze Halsoverkop tricot zou oorspronkelijk 1 pyjama worden. Maar O eiste haar deel op. 'Ook zo'n spannende broek, graag, mam. Om mee naar school te gaan.' 'Ik dacht het niet, kind,' zei ik en rolde eens met mijn ogen. Al een geluk dat we de vestimentaire crisissen al ontgroeid zijn. Een pyjama zou het worden. De lievelings. Met stip. Ze worden er zelfs een beetje wild van. Letterlijk.

pyjama_halsoverkop
halsoverkop1
halsoverkop2
tricot: Halsoverkop
patroon legging: zelf getekend
patroon t-shirt met ronde hals: Raide, Ottober 6/2012
patroon t-shirt met V-hals: Tooth Troll, Ottobre 3/2010

25 opmerkingen:

  1. Schoon! Ik zoek nog een pyjama voor een 10 jarige. (Maar toch al maat 12).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! Hier klaagt de jongste ook van blote kuiten tijdens het slapen, ik zal mijn stapel tricot eens moeten bovenhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh! Zo supermooi! Als ik dat hier laat zien,zal ik ook zo'n beloftes moeten maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wachten meer dan waard! Echt super cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik krijg zowaar bijna spijt dat ik diezelfde Halsoverkoptricot verloot heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou zeggen, met die zebra legging, hop naar school! wedden dat ze de show steelt?! Tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zalige foto die laatste! En stoere pyjamas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben het met Mieke eens hoor, zou zeker niet misstaan op school, heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn nog toffer dan ik dacht toen je erover vertelde! Van mij zouden zo'n leggings, onder een jeansrokje en zonder de onderboordjes, wel mogen voor school. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalige pyjama's! Ik maakte ook een pyjama met dat Raide-t-shirt patroon; in diezelfde Ottobre staat ook een patroon voor een legging.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Top, ziet er heerlijk modern uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend, en ook een heel leuk stukje om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supertof. Zou ik ook eens moeten doen om de voorraad tricot weg te werken ;).
    En amai, uw jongste is groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hé. Die gaat zijn zus nog inhalen...

      Verwijderen