Kerststal anno 2014.

vrijdag 21 november 2014


Het is - na maanden, wat zeg ik, jaren - eindelijk weer tijd voor wat 'voortdoen in ons huis'. De voortuin kreeg een volledige make-over, en na een jaar hangt er opnieuw verlichting in de hall. Ik kocht deze zomer een stapel witte Tomado rekjes voor de kinderkamers, al wachten die nog op een bereidwillige behanger om de betreffende muurtjes in orde te brengen. Vandaag haalde ik ze al eens uit de doos en de kinderen gilden enthousiast 'voor mij! voor mij!'.

Ik word daar blij van. En geef toe dat ik ze zelf ook wel in onze woonkamer wil. Omdat ze de ruimte een beetje aankleden en toch sober en stijlvol zijn. Maar daarover gaat deze post helemaal niet.

Een paar weken geleden, toen ik voor Kidsdinge bordjes mocht weggeven, fluisterde Inge me in dat er kerst nesting dolls onderweg waren. Een gouden tip, want ondertussen vlogen ze de deur uit en zijn ze helemaal uitverkocht. Perfect timing ook, want ik had het onderhand wel wat gehad met de Playmobil kerststal die al een jaar of 10 meegaat. Zo'n simpel, maar toch kleurrijk kerststalletje: het was maar 1 muisklik van mij verwijderd. Top! Dat wij al langer fan waren van Ingela P Arrhennius, dat weten jullie al lang.

De kinderen en ik deden samen van kerstvoorproefje en kleedden het kale rekje een beetje aan. Knipten en vouwden een simpel vlaggenlijntje (sinds jaar en dag een beetje ons handelsmerk, ook in stof, hier of hier), haalden het huisje/stalletje terug boven en ook het boek van Sanna Annukka. Ze kwamen ook aandraven met oude Playmobildieren die beslist voor een vrolijke noot gaan zorgen in dat kleine stalletje.

kerstdolls1vlagjeskerstdolls2

So far, so good. Nu nog eens serieus tobben over de bomenkwestie.

17 opmerkingen:

  1. Zo een tof kerststalleke! Wauw! En die tomado-rekjes, tjongejonge, ik had er zo ééntje op mijn tienerkamer (heel lang geleden), zo met gekleurde leggertjes die ik met een witte verf te lijf ging,...had ik maar geweten dat dit nu zó in zou zijn...ik weet begod niet wat er met dat rekje gebeurde...
    Geniet al maar van dat beetje kerst in huis....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och zie nu, zo schattig!
    Ik ben aan een adventskalender bezig: het gaat er weer rap zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, mooi!!!
    Misschien ook alternatieve kerstboom bij een alternatieve kerststal?
    http://album.she.be/foto/kerstboom/id349098.aspx (mijn kerstboom van enkele jaren terug, geen idee hoe ik hier anders een foto kan plaatsen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik had chance, ik bestelde blijkbaar de allerlaatste set :)
    Mooie inspiratie dus, die kerststal van jullie!
    groetjes, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ik schreef ook net een postje over het tomado rekje. Ze zijn zo leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♥ jouw stalletje, op dat gezellig rekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig! Maar wat jammer dat die poppetjes uitverkocht zijn, love 'em!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed nieuws !
    Ik heb net een allerlaatste limited editie Christmas dolls besteld in Zweden voor kidsdinge ;-)
    De levering is binnen +/- 2 weken.
    Je kan best reserveren en een mailtje versturen naar info@kidsdinge.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fris en vrolijk, zo hebben we het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaaah hoe mooi, dat zou nog echt iets voor mij zijn. Ook dit jaar geen kerstboom hier jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen