Nieuw.

maandag 3 november 2014


De herfstvakantie gaf ons een beetje tijd voor wat nieuwe dingen.

Voor een nieuw kindje, bijvoorbeeld. Een nieuw kindje met nieuwe schoenen en nieuwe broeken die niet van zijn lijf vallen.

nieuwkind

Voor een nieuw kookboek waaruit we welgekomen inspiratie opdeden voor een grondige uitbreiding van de vaste selectie van avondmenu's. Hou u niet in als u uw hoogstpersoonlijke favorieten wil kenbaar maken!

nieuwboek

Een nieuw kopje ook, als vriendje van dit kopje. Voor kleine, lekker koffies.

nieuwkopje

Vandaag op de agenda: werken. En nog wat nagenieten van gisteren en van alle vriendelijke mensen die ons goeiedag kwamen zeggen.

9 opmerkingen:

  1. Dat boek moet ik eens bekijken! Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn vegalicious. Ik zoek laagdrempelige vegetarische recepten waarvoor je geen uren in de keuken moet staan :) En die kopjes, die zijn MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p 63: gratin met zoete aardappel en pinda's
    p 71: kruidige pinda-achtige noedelsalade
    p 89: couscoussalade met kruiden en walnoten
    p 115: koolsla met aziatische invloed
    p 122: gemarineerde komkommer met munt
    p 166: kerriesoep met zoete aardappels
    p 174: pitabroodjes, platbroden
    p 193: met pittige wortel en kikkererwten
    p 225: pittige merguezpatat uit de oven
    p 279: quinoa met courgettes en ui
    p 300: hummus van bietjes en walnoten
    p 351: aardappels en aubergines uit de oven
    p 362: ratatouille uit de oven
    p 366: saus van tomaten uit de oven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die F!
    En de Veg! daar ga je geen spijt van hebben. Ik vind de wortelpannekoekjes met haloumi een voltreffer. Of kwam die uit de Vegalicious?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kookboek groeide in een mum van tijd uit tot een toppertje! De fritatat en de kerstomaatjes met honing in de oven, ik zal straks thuis eens bladeren en u mijn favoriete bladzijden doorspelen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies, als je dit nog leest... ik ben heel erg geïnteresseerd in je favoriete bladzijden! :)

      Verwijderen
  5. hahaha, wij zouden nogal overeen komen :-) Heb het kookboek en net dezelfde pantonebeker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De tomatensaus uit de oven is de allerlekkerste tomatensaus die er bestaat. Zéker in combinatie met zelfgemaakte gnocchi!

    BeantwoordenVerwijderen