2014 in foto's.

vrijdag 12 december 2014


Stien vroeg naar mijn 10 foto's van 2014. Ik dacht: 'Wat heb ik dit jaar eigenlijk gepresteerd op fotovlak?' Bitter weinig, zo leek het. Oneindig veel mappen met boekfoto's en een overload aan telefoonfoto's, dat wel. Foto's waar ik echt trots op ben? Niet zo gek veel.

Maar moét dat wel? Neen, zei Stien resoluut, het is een herinnering aan een jaar en gelijk had ze. Tien foto's zoeken liet me door alles van 2014 gaan en dat op zich was al ontzettend fijn.

In april ging ik voor de tweede keer alleen met mijn grote jongen naar Londen.

2014_7_bw

In mei mocht ik een huwelijk vastleggen.

2014_8_bw

Juli stond gelijk aan een vakantie in een warm land, met wind in ons haar, een bruin vel en voor de watersporters alle dagen 100% genieten. Dat verdient twee foto's.

2014_5_bw2014_4

De zomer eindigde met een brillenkindje.

2014_9_bw

In september werd de laatste ongeletterdheid uit ons huis verdreven. Het kind verslindt sindsdien alle woorden die hij tegenkomt en produceert paginalange verhalen.

2014_2_bw

We verwelkomden dit jaar ook opnieuw een werkende tondeuse in ons huishouden. Iets waar yours truly maar al te graag loos mee gaat.
Op deze foto zaten we op DOK, de zomerplek bij uitstek in Gent. Het gezelschap van goede vrienden, zelfgebakken taart, koffie, een speeltuin en een rommelmarkt... Topdag.

2014_10_bw

Net als anders jaren waren concerten een constante doorheen 2014: A Winged Victory for the Sullen · Elbow · Douglas Dare · Fink · Muffler Men · A Winged Victory for the Sullen.
Niet zo'n memorabele als in 2013 (voor mijn eigen volledigheid: Sigur Ros · Tindersticks (1) · The National (1) · Tindersticks (2) · Wovenhand · Tindersticks (3) · The National (2)), maar 2015 ziet er al goed uit (Interpol! Fink! Nick Cave! U2!) en het jaar is nog niet eens begonnen.

2014_1_bw

Een andere constante: lopen. Minder loopfoto's op mijn telefoon sinds ik mijn toestel niet meer in mijn handen houd, maar een heel hard groot bonkend hart voor de meersen en goed schoeisel.

2014_3_bw

Veel boek + buitenlucht dit jaar. Ik bleef voornamelijk steken bij oude liefde Ian Rankin, maar nam er ook een stapeltje Neil Gaimans bij. Een openbaring.

2014_6_bw

In de categorie 'boek' was er uiteraard nog een ander memorabele periode die nagenoeg heel 2014 omvatte. Dat was heel veel stress, maar voelde achteraf als een lang, warm bad waar ik nog altijd een beetje van moet afkicken.

2014_11_bw

Leven met Liv, Mina Dotter en Ysabje… hoe was jullie jaar?

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een mooi jaar uit...
    Dat 2015 nog meer dergelijke warme baden mag bieden, op alle vlak!
    m xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende jouw jaar al (fijn dat ik het mocht kennen!) maar 't is een mooie beeldsamenvatting! Ik duik in mijn archieven voor het mijne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh zeg, dit is een mooi stel foto's en herinneringen! Mooi om naar te kijken. 't was een goed jaar precies.
    Merci om mij aan het werk te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! Vooral die van Londen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie foto's van een zo te zien heel leuk jaar!

    BeantwoordenVerwijderen