De adventskalender à la O

dinsdag 9 december 2014


Het ietwat gekke - 'hebben wij haar echt gemaakt?' - creatieve verzamelkind wou koste wat het kost een adventskalender knutselen. Mijn veto op de traditionele Lego of Playmobiladventskalenders werd aanvankelijk niet in dank aanvaard, maar scherpte haar ongebreidelde creativiteit nog wat aan. Ze zocht haar kamer, opslagplaats voor ontelbare snoeppapiertjes, toiletrollen, blaadjes, doosjes, rolletjes washi tape, stickervellen, zakjes, elastiekjes en 48292001 kleurproducerende schrijfstokken, af, net als de kelder en kwam toen tot de conclusie dat we toch wel zeker naar de Gamma moesten, want niets voldeed aan haar vereisten.

Ik stuurde haar Pinterest op - 'hoe schrijf je dat, mama?' - en toen had ze een idee. Ik weet niet of het Pinterest materiaal is, maar in de tijd dat ik mij warm liep in de meersen verzon ze dit. Haar vader verstopte er smarties, ieniemienie cadeautjes en briefjes met complimenten in. Meer moet dat niet zijn. ♥

otjeskalender

24 opmerkingen:

  1. Moh, zo tof gedaan!! Om trots op te zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creativiteit komt niet van een vreemde! Super dat ze dit maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo cool! Als het al niet op pinterest stond, dan nu toch zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo knap gedaan! High five voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel knap gedaan!
    ze mag binnen enkele jaren met Free komen knutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Helemaal alleen of wa? Had ik maar een sikkepitje van haar creativiteit. Heerlijk vrolijk origineel en dan ook nog eens prachtig genoeg om terecht een blikvanger te zijn in de woonkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig, dat knutselkind! 10 jaar geleden was ik net zo'n E'tje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je haar ooit in de etalage zet, ik wil best adopteren! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zou vast helemaal loos gaan in jullie huishouden. Elke dag feest!

      Verwijderen
  9. Je trekt mij zo nog eens over de adventskalenderstreep zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een super knap idee. Heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moh, zo cool! Tijd voor O's eigen blog! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. maar sèg, wat heeft ze dat mooi gedaan!!!! TOP creatie! Super!

    BeantwoordenVerwijderen