Vink en Oon, de verenigde compagnie.

donderdag 4 december 2014


Ik was weer gelanceerd met deze jurk, en sindsdien zat ik ongeveer elke dag achter de naaimachine. Ik hield ook grote kuis en met een minimum input maximum output project in mijn hoofd viste ik een hele stapel kleinere stukken tricot uit de kast.

Babyt-shirten zijn werkelijk ideaal om restjes te verwerken. Mijn voorraad is bijna op, dus dat kwam even goed uit.

Vink, de kampioen in de snelle-babybroekjes (en in zoveel meer, ga gauw kijken!) en ik ruilden onze babypatronen en kunnen vanaf nu de nieuwgeborenen voorzien van een boven- én een onderstuk.

Het werd een allegaartje van stukjes print en effen stoffen. Van korte en lange mouwen. Van boordjes van boordstof, spons of simpelweg de print in kwestie.

babyvink
baby2
baby3baby1

Dit was deel 1. Er volgen er dus nog. Als ik iemand plezier kan doen met een 62 of een 68, geef maar een gil.

Patroon: Happy Animals, Ottobre 3/2011

46 opmerkingen:

  1. Oh da's tof, met dat achterpandje in een andere kleur dat komt piepen! En ik weet sinds kort ook waar dat voor dient, zo'n hals. Ik wist dat dus ècht niet hè... ;-) http://www.famme.nl/duh-is-dit-waarom-rompertjes-zo-gemaakt-zijn/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh, ik dacht dat dat puur was om er op een eenvoudige manier een babyhoofdje door te krijgen! :-)

      Verwijderen
    2. Ik dus ook. Arme kinders, die van mij. ;-)

      Verwijderen
    3. Haha, Riet, jij trok werkelijk die besmeurde rompers over hun hoofd? Bij kind 1 die kampioen was in naar omhoog poepen had ik dat al snel door :)

      Verwijderen
    4. Ik ben ècht niet de enige hoor... maar misschien wel bij de enigen die het durft toe te geven. ;-)

      Verwijderen
    5. Haha, goed dat ik dat hier eens nalees, en ik die dacht dat dat voor de schoonste was zo'n kraagje!

      Verwijderen
    6. De 'schoonte' moet dat zijn😊

      Verwijderen
  2. Mooi, zo vrolijke kleurtjes! Mijn klein prutske draagt net maatje 68 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o geweldig! stapeltjes maken ... ik wil er dit weekend ook mee beginnen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OH! Wat heerlijk! Mijn buikbewonertje (die zit te popelen om eruit te komen) vindt dat shirtje met de neushoorntjes supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad! Die unikleur achterkant geeft een super leuk effect aan de voorkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van kleurige stapeltjes.......zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zonnetjesshirtje vind ik heerlijk! Hier 2 baby's in de maak dus van pas zal het zeker komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ikke!!! We verwachten begin maart ons 2e kindje, na een dochter komt er nu een zoon, dus de babygarderobe moet ook aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Onze kleine Isolde zit juist in maat 62!
    Ik ben ovenwanten aan het maken en heb nog net genoeg stof voor nog 'n paar denk ik... zin om te ruilen? -- kim@kristofenkim.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, Lies! Nu ik nog aan de t-shirtjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. *gilt*
    Waw, zo mooi en kleurrijk. I love IT. Helaas geraak ikzelf niet aan mijn naaimachine.. De zoon van 10 weken eist veel aandacht op..
    Ik heb dus zeker interesse in t-shirts en/of broekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Theotje past bijna in een 68 tje! Ze zijn ongelooflijk prachtig. Ik ben alleen niet zo goed met tricot :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig die broekjes en t-shirtjes! En die hals, dat las ik ook een paar weken geleden en heb ik sindsdien al vaak toegepast! had ik dat eerder geweten...
    Een 68 zou hier zeker van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai jullie kunnen er iets van, ik stikte nog nooit in mijn leven tricot en heb er ook een vrees voor, ooit misschien, ik zou er wel eens aan moeten beginnen, stella zal snel groot zijn, altijd interesse in een 62 hier. Beetje vrolijkheid in grijze dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk he die kleurtjes. Ik doe dat hier ook al eens af en toe als restjesverwerking. Echt ideale kraamcadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh! Blogland is zo leuk. Jullie hebben me de naaikriebels gegeven met jullie blogs, dan kwamen jullie boeken. En ik leer beetje bij beetje, maar aan t shirts kom ik nog niet toe. En Ruben zit nu tussen 62 en 68.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik gil ook mee :). Mijn jongste zoon zit nu in de overgang van 62 naar 68 ;)
    Ik vind ze allemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vrolijke tshirtjes zijn dat geworden. Waar restjes al niet goed voor zijn! Als je er graag vanaf wil, dan wil ik je daar graag bij helpen! Ons Lieselotje is net een week oud. Maatje 62 komt er binnenkort aan... Ik wil gerust wel voor iets ruilen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ik ben heel blij dat je er weer zin in hebt gekregen !
    Zoveel schoons weeral ... !
    Ik zou mijn allerliefste buurvrouw - zwanger van haar eerste - er een superverrassing mee bezorgen . En ze verdient dat ook , gelijk die voor iedereen klaar staat ...
    En o ik wil u ook wel eens met iets verrassen , want gij verdient dat ook na zovele maanden werken voor ons ;)
    Groetjes , Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi! Onze baby komt er eind maart aan, hoog tijd dat ik ook eens begin met zo'n mooie t-shirtjes in elkaar te steken. Maar ik durf niet goed. Moest je er dus eentje op overschot hebben, dan zal dat hier zeker met veel liefde gekoesterd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier geen tijd meer om zelf achter de machine te kruipen met de levendige zoon van bijna 9 weken. Time flies! Wij houden van olifantjes en zijn al best groot hier :) Groetjes uit Torino!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. superleuk met dat effen achterkantje dat zo komt spieken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ze zijn super mooi! Hoe doe je dat met die maatlabeltjes? Ik heb geen en dat is wel een gepuzzel om de juiste maten terug te vinden.. 't Mag ook niet kriebelen hé.
    groetjes
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stik die achteraf aan het boordje vast. Ik hoop dat het niet kriebelt, en anders moeten de mama's ze maar opnieuw verwijderen.
      Het is vooral een geheugensteuntje voor mezelf, want op een eind weet ik ook niet meer wat welke maat is.

      Verwijderen
    2. en maak je die zelf of kan je die kopen? Ik zal dat ook eens beginnen doen si

      Verwijderen
    3. Die stammen nog uit het Van Katoen tijdperk, maar ik zit door mijn maatjes 62, dus ik zal zelf ook moeten uitkijken naar een vervanger.
      Zelf maken kan ook met een stukje stof en een textielstift.

      Verwijderen
  24. Ik heb een klein ventje op komst, dus ik ben altijd kandidaat :p

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lekker vrolijk zo'n stapel shirts en broekjes. Ik heb nog niet zoveel met tricot genaaid. De eerste poging was nog niet zo'n succes, een legging voor mijn oudste (3 jr) kreeg bijna acuut gaatjes aan de binnen- en buitennaden van de benen. Misschien omdat de stof niet genoeg rekte? Ik weet het niet, en heb me nog niet gewaagd aan tshirts naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh lies, wederom te schattig. Ons klein patatje frida zou met haar bolle buikje perfect in zo'n 62 passen. Fijn dat je weer de bezige naaibij bent! Hier staat de machine nog even stil, we zijn voorlopig nog even in wasjeplasjemodus.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier wordt in januari een klein jongetje verwacht en aangezien ik al een hele poos verplicht moet liggen en jammer genoeg dus niet mag naaien ben ik kandidaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Toch zo schattig, van die mini t-shirts. Mooi stapeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. HIer ook kandidaat, hier wordt begin Maart een baby'tje verwacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maatje 68 kunnen wij ook nog gebruiken! Wat een mooie exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohh wat zijn ze mooi. Ik ben al enige tijd opzoek naar dit patroon, maar de betreffende ottobre is niet meer te krijgen. Met een babyboom in de omgeving en een tweede opkomst zou ik heeeeel blij zijn met het patroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen