Alsof alles beter is als je het even hebt moeten missen.

zondag 25 januari 2015


'Dat het alweer een week was waarin ik meeholde in een rat race die, toegegeven, een beetje self-inflicted was en dat ik nu mijn zetel niet meer uitkom,' zucht ik op zondagavond tegen de wederhelft. Het is januari en het zijn dié weken. Ik ken ze ondertussen, want ze komen elk jaar terug. Ik weet dat ik ze moet omarmen en dat ze vanzelf weer weggaan. Een beetje zoals een koortsblaas (die er ook was, maar dit geheel terzijde).

Januari is de maand waarin heel veel moet en ik met grote goesting ook heel veel doe, maar op zondagavond vaak uitgeteld in de zetel hang en mij voorneem om de volgende week toch echt wat momenten uit te trekken waarbij niets moet. Tevergeefs, blijkt vaak, want voor ik het weet is mijn agenda weer dichtgeslibd. Er moét gewerkt - dat spreekt - en daarnaast is er allerhande sociaals waar ik echt wel bij wil zijn en als je, zoals ik, slecht neen kan zeggen moéten er ook dingen die enerzijds wel fijn zijn op het moment zelf, maar waar ik best wel wat nachten van wakker lig. Drukker dan deze week mag het niet meer worden. Als ik zelf al afspraken afzeg en niet meer aan sporten toekom, dan is het écht teveel. Volgende week beter, dus.

Maar àls ik dan weinig thuis ben, dan kan ik op die korte momenten wanneer iedereen in bed zit en ik zelf nog net niet in slaap val rondlopen in huis en denken: 'Het is hier goed. Dit ben ik.'

Alsof alles beter is als je het even hebt moeten missen.

thuis2
thuis1
thuis3
thuis5
thuis4
thuis6

17 opmerkingen:

  1. Heerlijke foto's, warm nest, herkenbaar verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar.. maar gelukkig hebben we ons warme nest waar we dicht bij onze geliefden weer onze batterijtjes kunnen opladen! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owww nee.... first things first hoor! Niets moet, alleen wat je zelf belangrijk vind!!!! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ondertussen je foto's al meermaals bekeken.
    Zeer mooi!
    Ik duim mee voor een week waar het hopelijk hoogstens 'joggen' wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar hoor! Soms denk ik weleens dat ik maar moet beginnen aan mijn winterslaap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zet in mijn agenda vaak vooraf momenten met 'vrijhouden'. Zo plan ik af en toe een weekend of avond waar niets moet. Met een tros kinderen en een huishouden is dat natuurlijk niet evident.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer zo'n mooie foto's van prachtige foto's!
    Neem wat gas terug deze week, en nestel je in de zetel met een goed boek. Dat kan zo'n deugd doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo herkenbaar...en geniet van die kostbare tijd in de zetel eh :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waar! en hoezee in de zetel en op naar Maart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat we het allemaal wel herkennen. Tot woensdag voor een goeie babbel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is dat een Gaudesaboos tekening op uw laatste foto??
    *kwijlt een beetje*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Een cadeautje omdat ik weer eens geen neen kon zeggen. On the other hand: tegen dé Pieter Gaudesaboos zeg je nu eenmaal niet neen. Toch?

      Verwijderen
  12. Deed deugd om te lezen, dank je wel. Ik tel iedere dag de minuten dat het langer licht blijft... op naar 18u45 ;) en op naar de lente !(en meer tijd en energie hopelijk ook)

    BeantwoordenVerwijderen