De berentrui.

maandag 16 februari 2015


Ik ben een sucker eerste klas als het om de afwerking van naaiprojecten gaat. Ik weet dat ik daar niet de enige in ben. Soms loopt het de spuigaten uit, zoals de verjaardagsjurk die zo goed als af was en nu nog altijd diep weggemoffeld in de berging ligt, want het kind in kwestie is al twee jaar ouder. Zo gaat dat hier. Soms.

Niet zo deze keer. Ik sprak af met Vink en zei dat er ab-so-luut een leather sweater moest geknipt worden, die middag. Ik ken mezelf. Als ik dat niet zeg, dan praat ik gewoon de uren weg zonder ook maar iets te doen. We knipten onze truien en waarachtig, zo tegen de avond stak hij zelfs al in elkaar. En dan had ik een halve trui. En bleek dat ik geen boordstof had. Of toch geen zwarte. Tegelijk was ik ook niet overtuigd van zwart. En de trui bleef liggen. 'Ik doe dat morgen wel,' denk ik dan. En de dag erop denk ik: 'Oh, dat is maar 20 minuten werk, dat doe ik wel eens tussendoor.' Voor ik het weet is het dikketruienseizoen om. Of zijn ze uit die maat gegroeid. I kid you not. Zo gaat dat hier.

En dan was het zondag en puzzelde ik uit de restjes stof nog de boorden. Want eigenlijk zat die berentrui al lang zo in mijn hoofd. Zonder contrasterende schouderstukken, zonder zwarte boorden. Gewoon, helemaal beer.

berentrui1
berentrui2
berentrui3
berentrui4

Patroon: Leather Sweater van La Maison Victor
Berenstof van Andrea Lauren bij Kersenpitje

30 opmerkingen:

  1. Ik herken je verhaal helemaal..... zo gaat dat hier ook vaak.
    Ik probeer er wel een verbeterpuntje van te maken......soms lukt het en soms ook niet.
    Je berentrui is in ieder geval prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ Er is er eentje heel erg blij met het feit dat je doorgezet hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zelf ook aan zwarte boorden denken, maar ik vind hem zo eigenlijk wel heel leuk.
    En die boorden.. die blijven hier ook soms liggen :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan! En zo'n mooie foto's alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. op naar de volgende naainamiddag!!
    Het is een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwarte boorden dat had echt misstaan denk ik, zo is hij perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik moet echt eens over mijn ik-durf-enkel-met-katoen-naaien-angst heen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je mooi afgewerkt Lies. Dochterlief is duidelijk in haar nopjes met haar nieuwste aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie stof! Alleen al daarvoor zou ik willen dat ik kon naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Te herkenbaar, dat verhaal! Gelukkig heb ik blogmateriaal nodig, mijn stok achter de deur :) en schoon trui, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, alleen beer, prachtig zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal beer is helemaal mooi! En herkenbaar verhaal..:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dat Oontje gròòt geworden! En jij was dus (één van) degene(n) die de ijsberen voor mijn neus wegkaapte :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het stuk wel al even, hoor. Toch een maand of twee :)

      Verwijderen
  14. dat heb je beregoed gedaan, boord van dezelfde stof!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen