Niet voor grijze muizen

dinsdag 24 februari 2015


We waren vertrokken, met de berentrui, want ze was nog maar net af (en meteen al aan het lijfje geschoten) of de tweede lag al geknipt klaar en zat in een mum van tijd in elkaar. Op zo'n momenten zou ik mijn overlock kussen. Honestly.

De wederhelft was geen fan van deze stof, want grijs... zo saai. Ik was vastberaden, en kijk, de dochter was doodcontent. Er moet tegenwoordig geen color overload meer aan te pas komen om goed te zijn. Liefst niet zelfs. Een zwarte skinny jeans en sobere bovenstukken zijn zo'n beetje haar ding momenteel. Waar ze altijd veel lof mee oogst zijn de truien van Emile et Ida. Zo vaak dat het zelfs haar opvalt. En terecht. Die truien zijn echt geweldig. Dat geeft geen krimp in de was en ziet er na tig keer wassen nog altijd even goed uit. Laat ons hopen dat deze Paapii stof het wassen ook goed overleeft.

paapiigrijs3
paapiigrijs2
paapiigrijs4
paapiigrijs1

Patroon: Leather Sweater van La Maison Victor
Stof: Paapii triangels bij Georgette

37 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook een schoontje :) Mooi in zijn eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne trui! Maar vooral ook pareltjes van foto's, alle vier. Met het dotje op kop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n wederhelft die voor kleur is! Die van mij heeft wel een beetje moeten wennen hoor en je lock willen zoenen, dat heb ik ook regelmatig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig mooie trui. Jij (fotografisch) talentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, dat stofje. Hoewel ik ook een van fan kleur ben. Maar het staat haar zeker! En wat een mooie foto's maak je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe foto's Lies!
    Die sweater zou hier ook in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zou ik ook mee scoren, met deze sweater! Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben echt fan van al die mooie kleertjes in mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hier ook zo'n muisje dat tegenwoordig liever neutrale tinten uit de kast haalt. En eerlijk, liever dit dan de roze glitterfase. Mooie foto's, Lies. Heerlijk hoe je speelt met de scherpte diepte! Is dat zo'n vaste 50mm lens?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, Lies! Een 50 mm lens die ik steeds beter leer kennen. Ideaal voor binnen. Al komt er altijd nog wel een beetje photoshopwerk aan te pas, want zo helder krijg ik ze hier in huis ook niet.

      Verwijderen
  10. Prachtig! Ik hou van dat minimalistische!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het. Ik hou van alles wat jij maakt!

      Verwijderen
  11. Mooi! En je kan er om er kleur bij te krijgen een toffe sjaal of knallende oorbellen bij dragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en helemaal niet grijzemuisachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, ideaal voor iets grotere meisjes. Die van mij zitten nog in de roze en felle kleuren fase, en liefst nog met iets van diertjes op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook niet zo fan van grijs, maar deze stof vind ik echt wel prachtig! Past perfect bij haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto, die eerste!
    En alweer een schoontje erbij! Goed!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aha, ik heb de stof voor mezelf liggen en nu ik dit zie wil ik ook ! Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo cool. Ik zou hem voor mezelf maken. En voor de Dochters. En de Zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ik heb de stof voor mezelf liggen, gekocht met een trui in mijn hoofd. Maar toen begon ik richting kleedje te neigen. En nu weer richting trui. Ik twijfel nog even verder tot ik een goed patroon heb gevonden, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, jongskes, zwijgt een keer over een trui voor jullie zelf... Nu wil ik ook en de stof is overal uitverkocht :(

      Verwijderen
  19. Prachtige truien heb je gemaakt, met heerlijke stofjes. En die eerste foto: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen